• 1
  • 2
2023-08-19, 20:39
Medlem
SexgalenZombies avatar
Ja som rubriken, blev ditt liv så som det ser ut idag, så som du trodde eller hoppades att det skulle se ut då du var yngre och drömde om framtiden? Eller blev det rentav bättre, eller sämre?

Om nej, på vilket sätt skiljer sig verkligheten idag från drömmen du hade som ung?

Strävar du fortfarande mot den dröm du hade om livet som ung, eller har du gett upp hoppet?

Ni som givit upp, känner ni sorgsenhet över det som aldrig blev, eller har ni accepterat läget?
Citera
2023-08-19, 20:41
Medlem
100 procent nej.

Jag lever.

Den enda som överlevde.

Gud vill inte ha mig 🙏
Citera
2023-08-19, 20:44
Medlem
Tror ingen liv blev som de trodde eftersom allting bygger på sannolikheter och slump.
Ditt liv kommer bli helt annorlunda vilka du möter och hur ditt liv tar en väg om du kommer på att du kommit på att du glömt mjölken i kön om du väljer gå ur kön eller strunta i mjölken när du på ICA som ett exempel. Du inser kanske inte det men så är det. Samma sak när du springer för hinna med bussen. Det kommer bli en helt annat väg i ditt liv om du hann den eller om du fick vänta på nästa buss.
Senast redigerad av JesusLeverIgen 2023-08-19 kl. 20:50.
Citera
2023-08-19, 20:55
Avstängd
Vad menar du med yngre? När jag var 6 eller 16? Det gick väl ungefär som jag tänkte mig när jag var 16, men jag har fortfarande mål som jag jobbar mot, som jag hade redan då.
Citera
2023-08-19, 21:06
Medlem
Onanikrems avatar
Gick väl ungefär som jag tänkt mig eller lite bättre, hade jag fått börja om hade jag valt en annan mamma till mitt barn, men då hade ju mitt barn varit en annan också... Vet faktiskt inte.

Hade nog gått en stor cirkel runt den kvinnan när jag tänker efter noggrant. Annars är jag nöjd, i dagsläget helnöjd.
Citera
2023-08-19, 21:10
Nej långt ifrån . som liten hade jag dröm att starta egen affär/företag. Jobbar i helt annan bransch. Hade väll hoppas jag var gift och hade barn också . men segt på den fronten. Hade också hoppas att jag hade ett socialare liv och hade mer "skills " men även där
verkar det gått dåligt.

så nöjdhet med mitt liv överlag på en skala 1-100... skulle jag nog säga....

40ish

visst har fastjobb, bostad min "vanliga " familj och sånt . Men sen har jag andra saker jag önskar vore helt annorlunda än vad det är idag.

Samt hade ju inte tänkt att ha både ADD och socialfobi tjoho ...
Citera
2023-08-19, 21:15
Medlem
Absolut inte!

Jag trodde på fullt allvar att jag när jag fyllde 30 år skulle ha hittat mannen i mitt liv, fått barn och vara etablerad i livet med utbildning och något arbete. Trodde åtminstone att jag skulle ha karl, barn och bo i något litet hus/torp någonstans och ha en harmonisk vardag.

Dagen innan jag fyllde 30 år satt jag och bölade, drack 3.5 or och spelade spel på datorn..Normalt liv för dagens ungdom kanske men för mig hade det aldrig varit ett alternativ. Haha

När det gäller nu så tänker jag att jag som aldrig borstar håret om dagarna innan jag går ut (borstar enbart håret på kvällarna) är mer än halvvägs för att bli bohem i själen och kan likaväl försöka bli duktig på något idag och sikta på 50 som mitt nya årtal. Bryta regler och sociala normer känns lite som ett yrkeshantverk för mig. Skillnaden är bara att det är Försäkringskassan som betalar min lön.

Jag mår generellt väldigt bra och det finns saker jag vill göra. Livet är inte över.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-19 kl. 21:39.
Citera
2023-08-19, 21:17
Medlem
pn222jws avatar
Blev ditt liv som du trodde det skulle bli?

Det blev mycket lugnare än vad jag trodde, kanske mindre ambitiöst...mer kulturellt. Inte så mycket tävling...desto mer läsande. Lite bredare, men lite mindre framgångsrikt.
Citera
2023-08-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gick väl ungefär som jag tänkt mig eller lite bättre, hade jag fått börja om hade jag valt en annan mamma till mitt barn, men då hade ju mitt barn varit en annan också... Vet faktiskt inte.

Hade nog gått en stor cirkel runt den kvinnan när jag tänker efter noggrant. Annars är jag nöjd, i dagsläget helnöjd.
Frågan är inte om du nöjd. Jag är också nöjd men det blev inte som jag trodde.
Hade ditt liv blivit som du velat hade du givetvis inte skaffat barn med en kvinna du nu ångrar. Eller vänta, det kanske barnet du ångrar?
Senast redigerad av JesusLeverIgen 2023-08-19 kl. 21:22.
Citera
2023-08-19, 21:19
Medlem
zombie-nations avatar
Nu handlar det om relationer så vet inte vad man ska svara.

Yrkesmässigt nej, jag blev inte alls vad jag ville bli. Det är min stora sorg.

Men ja, rent familjemässigt blev det mycket bättre än jag trodde. Som barn var jag tjatad på att vilja ha familj vilket var onormalt för mig. Jag trodde länge att jag skulle pressas till det. Istället har jag haft fantastiska kompisar, bott väldigt bra och haft de bästa djuren. Tjatet att skaffa barn slutade när min syster fick barn. Nu har alla accepterat att jag inte vill bo med någon annan.
Citera
2023-08-19, 21:20
Medlem
Hade väl någon ide om familj och annat som de flesta andra, blev inget med det, men blev iaf så pass framgångsrik att jag slutade arbeta vid 43 och har mer pengar som hobby numera. Alltid något

Är ej bunden till något direkt och kan göra vad jag vill varje dag.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-08-19 kl. 21:22.
Citera
2023-08-19, 21:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
100 procent nej.

Jag lever.

Den enda som överlevde.

Gud vill inte ha mig 🙏

Samma här, jag överlever mer än att jag lever.

Livet är piss!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in