Citat:
Ursprungligen postat av
SexgalenZombie
Ja som rubriken, blev ditt liv så som det ser ut idag, så som du trodde eller hoppades att det skulle se ut då du var yngre och drömde om framtiden? Eller blev det rentav bättre, eller sämre?
Om nej, på vilket sätt skiljer sig verkligheten idag från drömmen du hade som ung?
Strävar du fortfarande mot den dröm du hade om livet som ung, eller har du gett upp hoppet?
Ni som givit upp, känner ni sorgsenhet över det som aldrig blev, eller har ni accepterat läget?
Nej, mitt liv blev inte som jag hade trott. Det blev
mycket bättre!
1. Jag blev förälder! Till två underbara barn! Det hade jag faktiskt aldrig trott. När jag var ung ville jag ha barn, men var någonstans inställd på att jag inte skulle bli förälder. Och när jag passerat 30 år så började jag tänka "det blir inga barn, jag är för gammal, men det blir ett bra liv ändå!". Så träffade jag mitt livs stora kärlek några år senare. Och vi har fått två barn ihop! Barn är livet!
2. Jag har levt längre än vad jag hade trott att jag skulle göra (har haft mycket allvarlig sjukdom som kunde ha kostat mig livet, varit med om trafikolycka, varit i ett svårt läge där en person kunde ha berövat mig livet). Så. Att jag fortfarande lever är häftigt och bra!
3. Jag trodde som ung att jag skulle fortsätta jobba inom bygg och avancera till egen firma. Men efter en arbetsrelaterad ryggskada så fick jag helt tänka om. Plugga. Och jobbar nu inom ett annat område. Det blev riktigt bra när allt kommer omkring! Även om det var en sorg att ge upp drömmen om egen byggfirma.
Så. Livet blev annorlunda än vad jag trott. Och det blev så mycket bättre!
Hur är det för dig då? Blev ditt liv som du trott? Bättre eller sämre?