2023-08-19, 17:28
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.eddson
Men att gå till rätten för en sådan här sak är ju isåfall helt galet?
Det låter ju som att båda parter är eniga om att ha samlag.
Men att säga "nej" mitt i akten och att det råkar bli 2 juck för mycket och sen anmäla detta så måste det ju vara något oerhört fel i tjejens huvud. Vem ens gör något sådant?

Håller med dig, att det ens går till åtal är horribelt.
Citera
2023-08-19, 17:28
Medlem
jori9900s avatar
Så hon sa nej mitt i det febrila juckandet?
Ok. Men muntliga avtal är ju inte lika bindande som skriftliga. Och det kan ju vara en efterhandskonstruktion..
Hoppas dom fick göra en rekonstruktion av händelseförloppet inför juryn så att alla detaljer blev genomlysta. Det är ju endå 3 års fängelse det handlar om.. Inget att leka med alltså
Citera
2023-08-19, 17:29
Medlem
Citat:
Men att gå till rätten för en sådan här sak är ju isåfall helt galet?
Det låter ju som att båda parter är eniga om att ha samlag.
Men att säga "nej" mitt i akten och att det råkar bli 2 juck för mycket och sen anmäla detta så måste det ju vara något oerhört fel i tjejens huvud. Vem ens gör något sådant?
Ja bra fråga du. Kanske var hon inte sugen på att ha sex egentligen men utryckte inte det förrän mitt i akten?
Citera
2023-08-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det är helt sjukt men det är så det är tyvärr.
Därför så ska killar inte ha one night stands.
Det är för riskfyllt och därför bättre att ha en partner. Det finns många psykon där ute.
Tur att det inte var ett ons då
Citera
2023-08-19, 17:36
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Håller med om att det är svårt att ta ställning utan läsa dom.

Det kan ju vara två juck mellan att hon sa det och han fattade vad hon menade, så att han egentligen slutade direkt när han förstod.

Det kan ju också vara att han förstod vad hon utryckte och efter det väljer att göra två jucks till.

Omöjligt att veta men förstnämnda scenariot låter mest sannolikt för mig.
Håller med om att det första scenariot låter som det mest trovärdiga, två juck i en upphetsad situation går ju på ett ögonblick.
Citera
2023-08-19, 17:38
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallandersson
Ska man gardera sig lite, är det ju ganska vattentätt att inför en eventuell rättegång konvertera till islam, och börja identifiera sig som kvinna. Och bli homosexuell.

Åklagaren: Så Joakim, har du våldtagit Veronica?

Joakim: Nä. Jag är dessutom numera muslim, och identifierar mig som kvinna. Jag är också homosexuell. Veronica tvingade mig till samlag, jag ville inte. Jag är ju homosexuell. Förresten, anser du att muslimer, transkvinnor och homosexuella är våldtäktsbenägna eller? Varför åtalas jag för detta? Har du islamofobiska, transfobiska och homofobiska åsikter eller??

Åklagaren: Host, äääeeehmm...men...men..

Case closed.

Sätt hårt mot hårt förfan. Det här jävla dravlet måste få ett slut snart.

Muslimer, bögar och transor har ju frikort till i princip allting. Så dags att börja nyttja det.
Ja tanken med samtyckeslagen är ju god i sig men det verkar ju som att den gjort mer skada än nytta.
Citera
2023-08-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Ja bra fråga du. Kanske var hon inte sugen på att ha sex egentligen men utryckte inte det förrän mitt i akten?

Rimligt. Säger ju mycket om vad hon tycker män är isåfall.
I detta fallet en felfunktionerande dildo.
Citera
2023-08-19, 17:42
Medlem
Wallanderssons avatar
Citat:
Ja tanken med samtyckeslagen är ju god i sig men det verkar ju som att den gjort mer skada än nytta.
Den är enbart skapad för att kunna fånga upp "onda vita män" för att bättra på statistiken.

Mahmoud rånar, misshandlar och våldtar Linda i ett buskage = Våldtäkt

Niklas och Johanna knullar efter en blöt krogrunda. Dagen efter har Johanna ångest. Hon säger att Niklas inte drog ut den, 2 sekunder efter att hon fick orgasm. Hon anmäler = Våldtäkt

Såhär jämnar man ut statistiken. Det får ju inte se ofördelaktigt ut för alla stackars Mahmouds. Dom ska ju rädda våran pension och allt.
Citera
2023-08-19, 17:44
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ja det kan man lugnt säga.....om man riskerar tre års fängelse för ett uppenbart missförstånd eller en lögn.
Citera
2023-08-19, 17:50
Medlem
Fan vad gött för honom att han blev friad.
Han är ju onekligen INTE en våldtäktsman. Hon borde låsas in istället som anmäler ett brott som inte begåtts.
Citera
2023-08-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
En 20-årig man som haft frivilligt samlag med en kvinna åtalades för våldtäkt efter att kvinnan anmält honom för att ha gjort ytterligare två "samlagsrörelser" efter att hon återkallat samtycket. Kvinnans uppgifter var dock motstridiga och 20-åringen frias därför av en oenig tingsrätt.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...valdtaktsatal/

"Den åtalade mannen och målsäganden hade en sexuell relation med varandra och hade kommit överens om att träffas hemma hos mannen efter en fotbollsmatch som de båda varit på. Väl där hade de samlag vid tre tillfällen. Enligt åklagaren genomfördes det tredje samlaget mot målsägandens vilja"

Trots motsträviga uppgifter från kvinnan så ville alltså två nämndemän ändå fälla mannen till 3 års fängelse.

Vilket eller vilka partier tillhörde dessa nämndemän tror ni?

Är den "nya" samtyckeslagen rimlig då allt hänger på kvinnors uppgifter?
Enligt olika kvinnor så måste man stanna kvar i sängen så den andra ska få orgasm! (Kvinnliga orgasmglappet)
Tycker ni kvinnan gjorde fel? då för hon ville ju avsluta och det kan vara så att mannen inte fick någon orgasm
Citera
2023-08-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ja eller så var det juckningar som skedde när han fick orgasm för tidigt.
Han kanske trodde han skulle stanna kvar i sängen för kvinnor måste få orgasm vid sex, annars är man egoistiskt och det är fel på jämställdheten....!?
Ironi från min sida.

Den här rättegången är ett bevis på att kvinnor ska inte heller bestämma över vad männen vill för kvinnor ska få avsluta när de vill.
Många kvinnor vill bestämma när de ska få sex, när de vill avsluta sexet och när männen ska avsluta sexet.
Senast redigerad av Lejonet95 2023-08-19 kl. 17:58. Anledning: ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in