2024-02-27, 10:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
MGM5 er uskyldig ser jeg det skrives av en av trådens "insidere" januar 2024. Da legger vi den bort - måtte bare spørre siden han var i VT.
Ser enda verre ut for MGM1, 2 og 4 fordi dette ligner ikke et torpedo-oppdrag...

"Uskyldig" blir et knapt ord hvis de har latt seg bruke som "nyttige idioter".
Men de slipper kanskje årevis i fengsel. Det er vel allerede avsagt en dom
over hun som solgte våpenet, men husker ikke hva straffen ble.
Citera
2024-02-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Uskyldig" blir et knapt ord hvis de har latt seg bruke som "nyttige idioter"
Ja. På generelt grunnlag tror jeg det er flere i kategorien du beskriver... kanskje også i det lokale politiet...
Citera
2024-02-27, 13:28
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje ikke hvis beløpet er brukt for å verne om et langt større et.
Og ihvertfall ikke når man ser hva KV har fått for pengene - altså et liv i fengsel.

Men samtidig er det en kjensgjerning at KØS kunne fått en langt mer rutinert torpedo
til en lavere pris, og hadde dermed sannsynligvis sluppet å ha et liv på samvittigheten.

Jeg håper virkelig retten tar medvirkeransvaret seriøst i denne saken.

Jeg tenker også at sletting av gjeld pluss 35K er en mulighet. Men jeg tror det er like sansynlig at penger ikke var den eneste motivasjonen, men mer en bonus - et siste push. Overtaler du en gærning til at målet en tyster kan 35K være nok til å avgjøre hvem som tar seg av saken.

Nå kjenner jeg ikke KØS, men dum eller ei så er det da ingen tvil om at han er en kar som vet hvordan han manipulerer noen. Han kan nok ha kommet relativt langt kun med ord.
Senast redigerad av Was. 2024-02-27 kl. 13:30.
Citera
2024-02-28, 22:44
Medlem
MGM4 har twitter Konto i eget navn. Det er bare en tweet om UFC fra 2021. Valg av profilbildet var dog mer spesielt:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Kuklinski

Vel, vi på true crime forum skal kanskje ikke dømme for raskt
Citera
2024-02-29, 13:35
Medlem
Citat:
Jeg har glemt: Tror Politiet MGM5 var på åstedet? Jeg vet MGM1 og 2 var der. MGM3 backet ut skal man tro Avhørt. Jeg tenker det "oppdraget" har null troverdighet som et voldsoppdrag om bare 1 og 2 var på åstedet. Bare lurer - har fullstendig glemt og antar han er klarert ut...

Det var nok derfor de hadde med seg våpen, det kan også ligge mye bak ordet "voldsoppdrag" kanskje skulle de kidnappe han, gi en tydelig beskjed at gunpoint, få han til og kle av seg gi ifra seg nøklene og telefon for så å stikke osv.. men så ville ikke Jonas lystre🤷‍♂️ mulig J kom bedre forberedt en det som var planen etter sms fra gm3?? men også mulig den ene skulle sikte på jonas mens den andre slo han i bakhode med et brekkjern.. også høres det jo ut som planen egentlig var at de skulle være 3. Jeg tipper gm3 backet ut, og sendte J sms da han så hvor hinsides ruset gm1 var, ante vell at dette ikke kom til og gå etter planen.
Citera
2024-02-29, 14:01
Medlem
Østlendingen 29.02.24
"Søkte etter kjenning av politiet med drone og hund
Politiet har gjennomført er omfattende søk etter en kjenning av politiet."
https://www.ostlendingen.no/sokte-et...s/5-69-1659779

Bil kjørt av veien i.l.a natten i nordre del av Elverum, knekt en strømstolpe, bil står fast i snø utenfor veien. Fører stukket av fra stedet. Ettersøkes av politiet med drone og hund, søk resultatsløst.

Mgm2, RF, ligger ikke på latsiden i påvente av rettsak.
Citera
2024-02-29, 15:47
Medlem
Politiet oppdaterer saken.
Fører av bilen er pågrepet, det viser seg å ikke være mgm2, RF, men bilen tilhører mgm2 RF. Hemdelsesforløpet er ikke klarlagt, politiet ønsker å komme i kontakt med RF for avklaring.
https://www.ostlendingen.no/mann-i-3...qs_hg-To7Vy9BA
Citera
2024-03-03, 22:26
Medlem
Nottelitens avatar
Från Dagbladet :
Tidligere i vinter avviste Ringerike, Asker og Bærum tingrett politiets krav om å ta heftelse i verdiene til en 33 år gammel mann, som er siktet for medvirkning til drapet på Jonas Aarseth Henriksen (30) 17. august i fjor.
Politiet anket avgjørelsen, men heller ikke det førte fram. Det framkommer av en kjennelse som ble avsagt i Borgarting lagmannsrett torsdag denne uka.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vil...igjen/81058375
Citera
2024-03-07, 12:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Dagbladet :
Tidligere i vinter avviste Ringerike, Asker og Bærum tingrett politiets krav om å ta heftelse i verdiene til en 33 år gammel mann, som er siktet for medvirkning til drapet på Jonas Aarseth Henriksen (30) 17. august i fjor.
Politiet anket avgjørelsen, men heller ikke det førte fram. Det framkommer av en kjennelse som ble avsagt i Borgarting lagmannsrett torsdag denne uka.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/vil...igjen/81058375

Kan vel tenkes at de ikke har anledning til å ta heftelse før det ihvertfall foreligger en tiltale, kanskje
ikke før det foreligger en dom. Men det fremstår samtidig merkelig at disse folkene får gå løs mens saken
etterforskes.

Ser også nå i en gammel uoppklart drapssak (Ronald Ramm i 1995) at man har valgt å tro på en
påstand om at drapet var utilsiktet, og at man "kun" mente å banke opp offeret. Jeg synes det er
merkelig, og også litt foruroligende. Begge tilfeller påstås det altså at man ikke mente å drepe, selv
om ofrene definitivt ble drept, og sannsynligvis døde mens gjerningspersonene ennå var på åstedet.
I begge tilfeller kan det virke som om de har fått panikk da de innså hva de hadde stelt i stand.
Poenget er uansett at når man sender inn voldsmenn for å ta noen, så impliserer det stor risiko for
at offeret blir alvorlig, og mulig også livstruende skadd.
Citera
2024-03-08, 16:00
Medlem
Sjekk ny podcast på NRK: Når går True Crime for langt?

Gjest (bl.a) Stein morten Lier fra Avhørt.

Har ikke hørt den enda - satt den nettopp på!
Citera
2024-03-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompalompa45
Sjekk ny podcast på NRK: Når går True Crime for langt?

Gjest (bl.a) Stein morten Lier fra Avhørt.

Har ikke hørt den enda - satt den nettopp på!
Den gikk i fjor : ()
Citera
2024-03-08, 16:13
Medlem
Citat:
Den gikk i fjor : ()

Åja. Var på NRK sin hovedside, så hadde inntrykk av at den var ny....

Men, bedre seint enn aldri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in