2023-10-16, 13:57
Medlem
[quote=Pessoa86|86084594]
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Et par ting politiet må svare på:

"Skadene på betongbilen var så omfattende at Jonas Aarseth Henriksen leverte bilen til et verksted i Hønefoss. Noen dager senere ble 30-åringen funnet drept ved en hytte i Nes i Ådal."

"Tilbake på verkstedet sto betongbilen, men noen dager etter drapet kom krimteknikere fra politiet og saumfarte kjøretøyet for spor, ifølge VGs opplysninger."

Noen DAGER etter drapet hadde de kaliber og kuler fra drapsvåpenet. De har tilogmed video av det de må tenke er drapsmennene. Hvorfor gikk det da FIRE uker før KV ble tatt?

Fordi det har mer nytteverdi å spane på og holde han under KK en å sette han i VT med en gang.

Greit nok. Men jeg har vanskelig for å tro at politiet visste dette var et bestillingsdrap den første uka.
Citera
2023-10-16, 14:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompalompa45
Du må ta med i betraktning all sjikanen og implisitte trusler flere år i forkant- samt vold. Forvaring er det eneste som kan beskytte samfunnet mot disse menneskene. Selv om det endre i drap så var planen å begå grov vold (ref siste artikkel i VG). For ikke å nevne alle de andre sakene disse har liggende hos politet fra før.

Dette skjedde ikke i affekt, men var en godt planlagt handling som involverer flere personer. MINIMUM 16 år, men for noen så blir det forvaring - er jeg helt sikker på. De som forklarer seg sannferdig fra start her, som noen må ha gjort siden politiet lekker ut informasjonen for å unngå spekulasjoner mot uskyldige, vil naturlig nok få en reduksjon. De som lekker ut informasjon har sannsynligvis ikke en veldig stor rolle. Tipper det er MGM2 (tar jeg på trynefaktor om det er RF som er MGM2) som er smart og sier alt som det er. Så kan de andre idiotene råtne i fengsel der de hører hjemme. Etter mange år med terapi og sterke medisiner så kan de gå gjennom en vurdering om samfunnet tør ha ha sånne personlighetsforstyrrede, voldsnarkomane junkier og idioter gående fritt rundt i samfunnet igjen.

Med forbehold om at jeg ikke er jusskyndig, baserer jeg min antagelse (som meget vel kan
være feil, siden jeg ikke kjenner saken fra innsiden) på tidligere praksis.

Terskelen for å idømme forvaring er såvidt jeg skjønner relativt høy.
Slik jeg forstår må personer som dømmes til forvaring, være ansett som
generelt farlig for allmennheten. Her spiller nok også straffehistorikk inn.
Vi får se, men tror ikke påtalemyndigheten vil be om forvaring i denne saken.
Citera
2023-10-16, 14:43
Medlem
Niffys avatar
Hvis man planlegger å skyte og drepe noen så driver man ikke å skyter blink på en trekkvogn med det samme våpenet rett i forkant, tenker jeg.

Men det skal bli spennende å få høre hvem som introduserte våpenet, og hvorfor dette kom i spill i det hele tatt.
Citera
2023-10-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Med forbehold om at jeg ikke er jusskyndig, baserer jeg min antagelse (som meget vel kan

I Lars Harnes-saken ble det forvaring i 16 år for drapsmannen. Det var også planlagt (heller "ikke meningen" å drepe) og drapsmannen tok hele skylden på seg, forklarte seg til politiet osv.

Men ja - vi får se. Vi vet jo heller enda ikke alle detaljer om hvem som har gjort hva, motivet osv. Eventuelle formildende omstenigheter osv. Det er heller ikke bekreftet hvem som er hvem - fra politiet sin side. Det kan være KV ikke er involvert i saken engang.

Synes det er mange likheter med Lars Harnes-saken mtp. type miljø, innleid drapsmann og narko, men i denne saken er det tross alt flere år med sjikane og handlinger som har til hensikt å spre alvorlig frykt hos offeret. Jonas ble også slått i hodet med brekkjern om morgenen på vei til jobb. OM Jonas var informant eller ikke gjenstår å se, men det er det eneste jeg kan forestille meg er det som kan være forskjellen, på en dom om forvaring eller ikke.
Citera
2023-10-16, 15:07
Medlem
Nottelitens avatar
Från låst artikel i Ringerikes Blad :
Mandag bestemte Ringerike, Asker og Bærum tingrett at 32-åringen fra Ringerike som er siktet for drapet på Jonas Aarseth Henriksen, skal isoleres i inntil to uker til i fengsel.
Tirsdag skal 32-åringen avhøres.
– Han ser fram til det, sier Larsen til Ringerikes Blad.
länk till artikeln :
https://www.ringblad.no/nyhetssenter...ringerikesblad
Citera
2023-10-16, 16:01
Medlem
Har kommet en ny episode fra krimpodden nå også, men tviler på at det er serlig mye nytt
Citera
2023-10-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det du skriver er helt rett. Og i prinsippet kan man bli holdt i forvaring resten av livet. Her er ett sitat fra domstol.no:

"Det er spesielt volds- og seksualforbrytere eller personer som gjentatte ganger har begått alvorlig kriminalitet og som utsetter andre personers liv og helse for fare, som kan idømmes forvaring."
Citera
2023-10-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Har kommet en ny episode fra krimpodden nå også, men tviler på at det er serlig mye nytt

Krimpodden er en eneste stor vits. Skulle byttet navn til Ting-vi-allerede-har-lest-om-Podden.
Citera
2023-10-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Krimpodden er en eneste stor vits. Skulle byttet navn til Ting-vi-allerede-har-lest-om-Podden.

Sikkert kjekt for de som ikke leser aviser, men vil ha en oppsummering av konkrete saker. Men det kan faktisk være noe småtterier for oss andre også. Der man feks var usikker på hva men mente i en avis artikkel med tanke på formulering feks..
Citera
2023-10-16, 16:40
Medlem
Det som absolutt ikke gir mening for meg nå er:

1. At KØS bestilte bank når han kunne gjort det sjæl.
2. At bestillingen skal ha gått til RM som valgte å involvere knoll og tott, av ALLE folk.
3. At KØS ikke skal ha ønsket å vite hvem som fikk oppdraget.
4. At RM skal ha unnlatt å fortelle KØS at han har involvert de.
5. Dersom KØS visste hvem som skulle fikse biffen, at han ikke blåste av hele greia når KV gikk amokk på Hulken med pistol.
5. Om pistolen var en del av planen så gir det ikke mening at J bare skulle bankes opp. Ta nå med balltre isteden?
6. At KV og RF skulle banke opp noen punktum. Sorry ass, men hadde ikke stolt på de med syltetøylokket engang.

Mye kan avskrives som rein og skjær dumhet selvsagt.
Citera
2023-10-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slimsadie
Det som absolutt ikke gir mening for meg nå er:

1. At KØS bestilte bank når han kunne gjort det sjæl.
2. At bestillingen skal ha gått til RM som valgte å involvere knoll og tott, av ALLE folk.
3. At KØS ikke skal ha ønsket å vite hvem som fikk oppdraget.
4. At RM skal ha unnlatt å fortelle KØS at han har involvert de.
5. Dersom KØS visste hvem som skulle fikse biffen, at han ikke blåste av hele greia når KV gikk amokk på Hulken med pistol.
5. Om pistolen var en del av planen så gir det ikke mening at J bare skulle bankes opp. Ta nå med balltre isteden?
6. At KV og RF skulle banke opp noen punktum. Sorry ass, men hadde ikke stolt på de med syltetøylokket engang.

Mye kan avskrives som rein og skjær dumhet selvsagt.

Enig. Allmennheten har bare en flik av sannheten.
Citera
2023-10-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompalompa45
I Lars Harnes-saken ble det forvaring i 16 år for drapsmannen. Det var også planlagt (heller "ikke meningen" å drepe) og drapsmannen tok hele skylden på seg, forklarte seg til politiet osv.

Men ja - vi får se. Vi vet jo heller enda ikke alle detaljer om hvem som har gjort hva, motivet osv. Eventuelle formildende omstenigheter osv. Det er heller ikke bekreftet hvem som er hvem - fra politiet sin side. Det kan være KV ikke er involvert i saken engang.

Synes det er mange likheter med Lars Harnes-saken mtp. type miljø, innleid drapsmann og narko, men i denne saken er det tross alt flere år med sjikane og handlinger som har til hensikt å spre alvorlig frykt hos offeret. Jonas ble også slått i hodet med brekkjern om morgenen på vei til jobb. OM Jonas var informant eller ikke gjenstår å se, men det er det eneste jeg kan forestille meg er det som kan være forskjellen, på en dom om forvaring eller ikke.

Du må ta deg en bolle. Lars Harnes er ikke død, han lever i beste velgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in