Citat:
Ursprungligen postat av
Was.
Ser det som totalt urealistisk at gjeng full av muskelbunter på steroider, som allerede har vist at de er villig til å være voldelige, så det nødvendig å betale en stilk fra Rena og en klump fra Elverum for å "banke opp" en annen muskelbunk. Så er det også i en del av landet der det ikke akkurat er manko på torpedoer heller - og så fikk de han jo allerede banket av andre folk i Tønsberg eller noe sånn! Det er for mye som skurrer her.
Jeg går fortsatt for at det var et bestilt drap. I "beste fall" var de betalt for å skyte "mot," men ikke "på," eller for å holde han som gissel eller noe. Hadde planen vært at de "bare" skulle stikke av med bilen hans og strande han der oppe eller noe hadde de allerede sagt dette. Kjøper uansett ikke forklaringen om "juling."
Jeg er helt enig med deg... og om det var et betalt opplegg for å gi Jonas bank, hadde det heller ikke trengtes å gjøre det så innvikla som å stjele identiteter, møter i Hønefoss for å se hvordan han så ut, lokke han opp til hytta der han mistet livet sitt. Oppdrag kan fint løses med å vente på vedkommende før jobb osv som det ble gjort tidligere da han ble utsatt for vold før arbeid. Jeg også tror og mener 100% at formålet med å få han opp dit ikke var juling, men å drepe Jonas. Hvorfor skyte inn et våpen på et tre noen uker før? Hvorfor ha med skytevåpen på et torpedo oppdrag hvor oppgaven var å gi juling? Var bestiller så usikker på sine menn til denne oppgaven at han følte han måtte sende med våpen? fordi han nettopp viste at Jonas ville vise motstand til disse 2, og at de da ville trekke våpen og skyte? og kan nå i dag bare si " Nei, jeg bestilte aldri noe drap, men juling". I mine sko så hadde jeg da sørget for at de som ble leid inn viste hva de gjorde og ikke trengte et skytevåpen til jobben. Jeg håper de snart er i mål med en sannhet, og at bestiller av oppdraget, samt de medvirkende får riktige dommer! Samt, at politiet faktisk får medhold til pant i personenes eiendeler.