2024-03-11, 16:56
Medlem
Rhingarikis avatar
Siktet har klaget Avhørt inn for PFU etter telefonintervjuet...

https://www.journalisten.no/siktet-i...DHQNgI&noLog=1
Citera
2024-03-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Siktet har klaget Avhørt inn for PFU etter telefonintervjuet...

https://www.journalisten.no/siktet-i...DHQNgI&noLog=1
Opptatt av prinsipper denne fyren...
Citera
2024-03-16, 18:32
Medlem
Ny sak

https://www.nrk.no/norge/polititeori...pet-1.16806860
Citera
2024-03-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Ny sak

Hvem er Rena, Elverum, Noresund, Hønefoss, og Jevnaker -mannen?
Citera
2024-03-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Ny sak

Vanvittig hvor mye ondskap som kan finnes i hodet på enkelte. Jeg forstår artikkelen dithen av dette må være KØS som har fremskaffet de stjålne identitetene for å kunne kontakte Jonas om bilbergingene også. Ettersom politiet sier at en eller flere av de siktede knyttes til dette.
Citera
2024-03-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebmo
Hvem er Rena, Elverum, Noresund, Hønefoss, og Jevnaker -mannen?
Rena: K*istian Voldm* (KV/MGM1)
Elverum: R*y Furukn*p (RF/MGM2)
Hønefoss: Ø*vind Halvors*n (ØH/MGM3)
Noresund: Kr*stoffer Ørp*n Sund* (KØS/MGM4)
Jevnaker: R*di Martins*n (RM/MGM5)
Citera
2024-03-16, 23:01
Medlem
.
Citera
2024-03-17, 01:10
Medlem
Nottelitens avatar
om det här hade varit ett våldsuppdrag som gått för långt så hade nog det första överfallet lyckats, det finns ingen möjlighet att detta är något annat än ett överlagt mord planerat och utfört av idioter utan alla indianer i kanoten...
Citera
2024-03-24, 17:28
Medlem
Was.s avatar
Ser det som totalt urealistisk at gjeng full av muskelbunter på steroider, som allerede har vist at de er villig til å være voldelige, så det nødvendig å betale en stilk fra Rena og en klump fra Elverum for å "banke opp" en annen muskelbunk. Så er det også i en del av landet der det ikke akkurat er manko på torpedoer heller - og så fikk de han jo allerede banket av andre folk i Tønsberg eller noe sånn! Det er for mye som skurrer her.

Jeg går fortsatt for at det var et bestilt drap. I "beste fall" var de betalt for å skyte "mot," men ikke "på," eller for å holde han som gissel eller noe. Hadde planen vært at de "bare" skulle stikke av med bilen hans og strande han der oppe eller noe hadde de allerede sagt dette. Kjøper uansett ikke forklaringen om "juling."
Citera
2024-03-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Ser det som totalt urealistisk at gjeng full av muskelbunter på steroider, som allerede har vist at de er villig til å være voldelige, så det nødvendig å betale en stilk fra Rena og en klump fra Elverum for å "banke opp" en annen muskelbunk. Så er det også i en del av landet der det ikke akkurat er manko på torpedoer heller - og så fikk de han jo allerede banket av andre folk i Tønsberg eller noe sånn! Det er for mye som skurrer her.

Jeg går fortsatt for at det var et bestilt drap. I "beste fall" var de betalt for å skyte "mot," men ikke "på," eller for å holde han som gissel eller noe. Hadde planen vært at de "bare" skulle stikke av med bilen hans og strande han der oppe eller noe hadde de allerede sagt dette. Kjøper uansett ikke forklaringen om "juling."

Jeg er helt enig med deg... og om det var et betalt opplegg for å gi Jonas bank, hadde det heller ikke trengtes å gjøre det så innvikla som å stjele identiteter, møter i Hønefoss for å se hvordan han så ut, lokke han opp til hytta der han mistet livet sitt. Oppdrag kan fint løses med å vente på vedkommende før jobb osv som det ble gjort tidligere da han ble utsatt for vold før arbeid. Jeg også tror og mener 100% at formålet med å få han opp dit ikke var juling, men å drepe Jonas. Hvorfor skyte inn et våpen på et tre noen uker før? Hvorfor ha med skytevåpen på et torpedo oppdrag hvor oppgaven var å gi juling? Var bestiller så usikker på sine menn til denne oppgaven at han følte han måtte sende med våpen? fordi han nettopp viste at Jonas ville vise motstand til disse 2, og at de da ville trekke våpen og skyte? og kan nå i dag bare si " Nei, jeg bestilte aldri noe drap, men juling". I mine sko så hadde jeg da sørget for at de som ble leid inn viste hva de gjorde og ikke trengte et skytevåpen til jobben. Jeg håper de snart er i mål med en sannhet, og at bestiller av oppdraget, samt de medvirkende får riktige dommer! Samt, at politiet faktisk får medhold til pant i personenes eiendeler.
Citera
2024-03-26, 13:02
Medlem
Etter det som har fremkommet i denne saken (det totale bildet siden drapet), så er det meg komplett uforståelig at ikke politiet begjærte GM4 videre fengslet.. Ett hån mot de etterlatte. Det er så sin sak med GM2, GM3 og GM5.. Men GM4 har helt åpenbart mer med saken å gjøre en de andre. Og som nevnt over her.. Om formålet var å banke opp / skremme.. Hvorfor alt dette med falske identiteter, møter på bensinstasjon, våpen, prøveskyting av våpen..
Citera
2024-03-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Etter det som har fremkommet i denne saken (det totale bildet siden drapet), så er det meg komplett uforståelig at ikke politiet begjærte GM4 videre fengslet.. Ett hån mot de etterlatte. Det er så sin sak med GM2, GM3 og GM5.. Men GM4 har helt åpenbart mer med saken å gjøre en de andre. Og som nevnt over her.. Om formålet var å banke opp / skremme.. Hvorfor alt dette med falske identiteter, møter på bensinstasjon, våpen, prøveskyting av våpen..
Helt enig. Det sender merkelige signaler til samfunnet om hvor lite alvorlig det er å bestille terror mot andre. Det lukter avtaler under bordet. Lurer bare på hva MGM4 har gitt politiet for dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in