Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Denne tidslinjen er fra kvinneguiden, kode: 555 : )

"25. juli 2021: Brann i bobil.
24. september 2021: Brann i betongbil.
6. desember 2021: JAH er på Åsted Norge og forteller om brannene.
27. februar 2022: Brann i bergingsbil / krokbil.
5. mars 2022: JAH forteller om saken i lokalavisen Ringerikes Blad.
24. mars 2022: To personer siktes for forsikringssvindel, men løslates og saken henlegges.

Så går det et helt år, uten at det skjer noe. Men så, etter et år, begynner det plutselig å skje saker hver måned:

9. mars 2023: JAH blir overfalt av to menn, og banket opp utenfor hjemmet i Tønsberg.
10. mars 2023: JAH forteller om saken anonymt i lokalavisen Tønsberg Blad.
18. april 2023: JAH skriver på Facebook at motorsykkel og bil er forsøkt påtent utenfor hjemmet.
18. mai 2023: Firmabil blir sprayet ned / tagget ned.
4. juni 2023: Vinduer på leiligheten i Tønsberg blir knust, og dekkene på bilen utenfor punktert. Samme natt blir bilen til en ansatt tagget ned i Hønefoss, dekkene blir også punktert på den.
26. juni 2023: JAH skriver på Facebook at han utlover dusør på 50.000 kroner hvis noen har opplysninger i saken. Han legger ut overvåkningsbilder han har tatt.
31. juli 2023: Det blir tagget «TYSTER JONAS» over hele byen, minst 8 forskjellige steder.
3. august 2023: Vindu i leiligheten blir knust. Overvåkningsvideo fanger opp steinkastingen.
7. august 2023: Firmabil blir tilgriset med maling.
17. august 2023: JAH blir funnet drept."

Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
Jonas:

1. legger skylda på Ben og X for betongbilen å muligens krokbilen selv om den første var avtalt spill
2. forsøker å få MGM5 til å vitne falskt for politiet vedørende snapp for å bure inne X
3. utlover dusør
4. henger ut de samme gutta i "avhørt" så hele norge skal få det inn med teskje..

X ber om en attest fra Jonas Juni 2023 som han trenger for jobb søknad.. han sier han følte de skværa opp..

har disse gutta vært utsatt for alt dette så har de motiv fra hønefoss til månen..
kjenner få som ikke har klikka dersom noen hadde prøvd å få de dømt for disse brannene å 16 mnd senere drar i gang på nytt.. med dusør og "Avhørt" dersom alt var J sin feil..

de satt en uke i varetekt.. det takla de tydlig vis dårlig..
Hva tenker du at kan ha vært foranledningen til den hendelsen den 9. mars 2023?
"24. mars 2022: To personer siktes for forsikringssvindel, men løslates og saken henlegges.
Så går det et helt år, uten at det skjer noe. Men så, etter et år, begynner det plutselig å skje saker hver måned:
9. mars 2023: JAH blir overfalt av to menn, og banket opp utenfor hjemmet i Tønsberg."
Citera
2023-10-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Som jeg skulle sagt det selv (ser notteliten hadde en litt annen oppfatning om å klappe hverandre på skuldra?). Og som en annen nording med 2.5 mack innabords var inne på.

Når det kommer informasjon fra faktisk omtalte personer som bringer nytt lys over saken, så fortjener det litt respekt.

Meg du tror er på makk?😂 tidligere både prøvd makkers og vært på adhd medisin? Men vet ikke hva jeg hater mest. Litt svak for hasj! Men 1,5 år siden jeg har røyket også.. synes noen er litt på 1970 moral, trenger ikke være skrudd for om man tar en stripe cola 4-5 ganger i året! Eller røyker på nachspiel av og til.. jeg er nykter pga barn og hvordan samfunnet er! Men har absolutt ingen moralsk mot det.. så lenge man ikke er som mgm1 og 2, men er fungerende i jobb. Har nesten mindre respekt for noen som aldrig har tatt en knips på en fest en gang man må ha MOT til og leve livet! Men må også ha forståelse for hvordan det er og bli voksen!
Senast redigerad av Generell1 2023-10-07 kl. 22:31.
Citera
2023-10-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva tenker du at kan ha vært foranledningen til den hendelsen den 9. mars 2023?
"24. mars 2022: To personer siktes for forsikringssvindel, men løslates og saken henlegges.
9. mars 2023: JAH blir overfalt av to menn, og banket opp utenfor hjemmet i Tønsberg."

stemmer det att SA er så tett linket til MG5 ( så viser det jo att hele casen ruller ut fra SA og Ben.. )
SA ordnet ett "alibi" som skulle fremstille Jonas som bestiller av en fake snapp.. å alibiet er faktisk han som i pressen regnes som GM..

de kjenner hverandre å knyttes sammen rundt hat/jalusi mot Jonas.. misunnelse, dop, bol, psykiske problem/ tidsklemma med små barn++++ et av hovedformålene til slutt er å ikke risikere at flere ryker flere år i fengsel å mange millioner i erstatning.. var nok planen bare å "nesten" drepe han.. men da leier du ikke inn knoll og tott fulle av Amfetamin.
Citera
2023-10-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Hehe...var snakk om annen bruker her som drakk Mack-øl...

Haha, okok synes fortsatt at folk drar "hørte han hadde tatt cola en gang" til mord veldig kjappt samme med steroider, hasj å alt som har oppe hær inne.. så klart dop kan ha innflytelse på sinns stemning i øyeblikket. Men tror mer det handler om andre ting. Spes om det er planlagt.. da handler d i såfall mer om mulig straff eller penger tilknyttet det. Jeg fikk i allfall ingen innstendig akkutt drapstrang da jeg prøvde det😂
Citera
2023-10-07, 22:53
Medlem
Nottelitens avatar
men om det sista vi hört om personerna är fakta så tappar alla inblandade och delar av vänkretsen det mesta av sin trovärdighet som jag ser det...
när de gör ett misstag gör de ett större för att rätta till det och samtidigt springer de runt och stökar som små barn...

Citat:
Ursprungligen postat av KarateFrank
Takk. Har sikkert ikke lov å si det for da chatter jeg vel i et chatteforum. Men hva f... er AboK eller hva det var svensken nevnte?

Men ja, når Mack Øl fører til total raseri så vet man at man er nærmere Hønefoss enn Tromsø.

se högst upp på sidan står det "Aktuella brott och kriminalfall", om du tar första bokstaven har du AboK, vilket är vad detta underforum heter...
detta är ett diskussionsforum inte ett chattforum...
Citera
2023-10-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men om det sista vi hört om personerna är fakta så tappar alla inblandade och delar av vänkretsen det mesta av sin trovärdighet som jag ser det...
när de gör ett misstag gör de ett större för att rätta till det och samtidigt springer de runt och stökar som små barn...

se högst upp på sidan står det "Aktuella brott och kriminalfall", om du tar första bokstaven har du AboK, vilket är vad detta underforum heter...

Jupp, som jeg skrev tidligere! Virker som jonas hadde rett med at det startet med den første brannen, men jeg tror han kan være medskyldig i både starten og at den begynnte å rulle. Synes fortsatt hønefoss gjengen har et problem. Rote sammen 5 stk i et planlagt pistol mord!???? My god! I værstefall ta en fist fight stå for det, ta straffen og gå hjem til dama di!
Citera
2023-10-07, 23:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Jupp, som jeg skrev tidligere! Virker som jonas hadde rett med at det startet med den første brannen, men jeg tror han kan være medskyldig i både starten og at den begynnte å rulle. Synes fortsatt hønefoss gjengen har et problem. Rote sammen 5 stk i et planlagt pistol mord!???? My god! I værstefall ta en fist fight stå for det, ta straffen og gå hjem til dama di!

för mig ser det ut som att ett gäng wannabe-gangsters skulle bygga upp ett rykte och det var därför JAH dog...
Citera
2023-10-07, 23:24
Medlem
Citat:
för mig ser det ut som att ett gäng wannabe-gangsters skulle bygga upp ett rykte och det var därför JAH dog...

Jupp, handler om en blanding av å ikke bli tatt for det de selv var skyldige i, å "respec is important" som ali g sa en gang i tiden..
Citera
2023-10-07, 23:25
Medlem
KarateFranks avatar
Citat:

Takker og bukker. Diskusjon vs chat er oppfattet.

Har forundret meg tidligere i tråden over hva som ble ment når det ble diskutert Norge vs Sverige angående anonymitet i straffesaker. "Ingen FuP i Norge nei" om jeg husker rett? Hva betyr dette? Er alle straffesaker i Sverige offentlig?

Er det derfor vi diskuterer på et svensk forum? Er dette ikke lovt i Norge?
Citera
2023-10-07, 23:37
Medlem
I og med at politiet sier at hovedmotivet her ikke dreier seg om narkotika, begynner jeg å tro at det faktisk var sjalusi som var hovedmotivet. Har også en følelse av at de fra Rena hadde våpen og blant annet var interessante av den grunn. Og brukes til å utføre hærverk var ikke nok. Og i og med at de trolig skyldte GM4 som er antatt å være hovedmannen, penger presset han de mer og mer.

Her tror jeg også GM3 og 5 kommer inn i bildet. De skyldte trolig GM4 masse penger og kunne få innfri gjeld ved dette oppdraget. Se på tidligere dommer. Er ikke småtterier som har vært tidligere. Endelig kan de bli kvitt narkogjelden. Og GM4 er overbevist om at han har laget den perfekte plan for at de kan komme unna med det.

Jeg vet at GM4 og hans kjære var fra hverandre en periode for er par år siden. Kanskje det var da J og hun hadde et godt øye til hverandre? Som tidligere nevnt er det ingen tvil om at dette er en sykelig sjalu mann, som får seg til å banke dritten ut av en dame når hun innrømmer utroskap. Merk at dette ikke er nåværende dame. Men det sier ganske mye.

Det er min teori. Og jeg tror på ingen måte at det var et uhell.
Citera
2023-10-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulliblepear
Det er mye vanskeligere å holde styr på riktig staving av så mange, ofte lange navn enn å huske forkortelsene. Og om man skriver Si*dre i stedet for SA så sier jo ikke det noe mer om hvem han er i historien.

De J omtaler i Avhørt:
ER/Sjeiken/BRFF osv: Han som var med J på båttur og som tok på seg oppdraget om å brenne betongbilen, han J utpeker som mulig «bakmann» bak alle hendelsene men som tilsynelatende ikke er involvert i drapet.
SA: Han som skal ha informert J dagen etter om at han skylder 20 000 og må bla opp. SA har selv stått frem i media i flere intervjuer (podcaster og aviser) etter drapet for å fortelle at han ikke har noe med saken å gjøre, han heter Sindre.
ØH: ØH er MGM3 (32 år), altså tredje som ble arrestert. Det er mest sannsynlig han J refererer til når han snakker om en tulling han har møtt på fest som liker å tøffe seg med å fortelle om hvor sjuke folk han kjenner.
MA: Svogeren til J. Skal ha vært han som er den nære vennen som var med J og oppsøkte ER for å klare opp i ting da ER ikke ville ha besøk. Taggerne tagget Tyster J og Homo MA/A/M i Hønefoss, derfor hans navn dukker opp ofte her.

De som er arrestert (MGM står for mulig gjerningsmann):
MGM1 - KV: 28 år, arrestert på Rena. Første som ble pågrepet, beskrevet av lokale som et surrehue med konstant gjeld (narkotika, blant annet amfetamin). Han er dømt flere ganger, for våpentyveri, div ulovlig kjøring, vold mot politi, div narko. Dette er han som nekter avhør fullstendig.
MGM2 - RF: 30 år, arrestert i Elverum. Han ville samarbeide med politiet (sier han), mener han har alibi for drapsdagen men har knyttet seg selv til noe hærverk. MGM1 og MGM2 er «knoll og tott» og er dømt sammen i bla våpentyveriet.
MGM3 - ØH: 32 år, arrestert på Hønefoss. Har innrømmet tagging og var fører av «taggerbilen» (den hvite golfen). Ble avhørt i løpet av de første dagene av etterforskningen. Ble innkalt til nytt avhør etter de to første arrestasjonene, da ble han arrestert under avhør. Politiet har data som viser at han møtte knoll og tott i området hytta ligger i i tiden før drapet. Avhørt mener samme dag, men det har ingen andre medier rapportert. Han skal ha vært veldig sint på J. Tidligere dømt for basically blind vold og litt narkogreier.
MGM4 - KØS: 32 år, arrestert i Noresund. Har blitt omtalt som bakmann og bestiller av «flere angrep» mot J. Kruttan her inne har sagt at det dreier seg om sjalusi, media har også rapporter sjalusi som hovedmotiv, men mange mener det må være noe mer. Lot seg intervjue av Avhørt før han ble arrestert, intervjuet ble sluppet noen timer etter at politiet hanket ham inn. Politiet bekrefter at de måtte fremskynde attestasjonen for å ta ham inn før podcastepisoden ble sluppet. KØS har uttalt til VG at han ikke kjente til J, til Avhørt at de møttes 2-3 ganger, og noen her inne har sagt at de gikk i parallellklasse på VGS. Han er dømt tidligere, bla for å ha banket eksen så hun måtte opereres to ganger.
MGM5 - RM: 35 år, arrestert på Jevnaker. Tidligere ansatt av J og nær venn av ham/familien (?). Var i en bilulykke for mange år siden, har vært i media i forbindelse med den og rehabilitering (kom tilbake i arbeid). Dømt flere ganger, blant annet for frihetsberøvelse og vold mot en som skal ha skyldt penger (narko).

Andre som ofte nevnes:
RØ/seileren: Skal visstnok ha vært en av taggerne i bilen med ØH. Tilsynelatende ikke involvert utover det. La ut på seilas i september med kjæresten sin, mest sannsynlig med kurs på Granca for å delta i et større seilas (rykte?). La ut bilder fra turen på insta. Det ble omtalt som at han «flyktet», men det virker som om det var feil. TV2 omtalte dette, mistenker de hadde flashback og RØs insta som «kilder». Usikkert om han fortsatt seiler eller om han er i Hønefoss, noen har sagt at de har snakket med ham på HF, men kjæresten poster visst fortsatt bilder fra båten.
AK/AKS/ASK: Mulig andre tagger i bilen, om det var to i tillegg til ØH (rykte). AK er (halv-)bror av KBB som eier R*nger*ke B*l AS (i). Politiet skal ha vært hos AK to dager før drapet og funnet noe narkotika og han skal ha blitt varetektsfengslet, men usikkert hvor lenge.
OMM: Ansatt/kollega av J. Skal ha vært en av dem som fant J, sannsynligvis han som mottok skjermbildet med kartposisjon (spekulasjon her inne). Han eide campingbilen som brant i den aller første brannen, den stod parkert inntil et bygg hvor J leide lagerplass. Skal ha fått maling kastet på bilen sin, muligens etter at J påpekte at ingenting skjedde med ham (rykte).

Mener dette er de mest omtalte her inne. Om noen raskt ser noen feil skal jeg rette, men man har vel bare en time på å redigere ting her.

I følge ryktene skal skjermbilde av posisjonen vært sendt i en gruppechat bestående av kolleger
Citera
2023-10-08, 00:17
Medlem
Bibss avatar
En artikkel fra NRK, som ikke har vært kjent for meg tidligere. Det som blir sagt her, krasjer med enkelte andre ting de har uttalt tidligere:
https://www.nrk.no/norge/politiet-om...gen-1.16581657
"Fem menn mellom 28 og 35 år er pågrepet for drapet, og politiet har ikke planlagt nye pågripelser.

– Vi har ganske mye informasjon om hva som faktisk skjedde i tiden før drapet og i Veernveien (åstedet, red.anm.). Vi jobber med motiv og de enkeltes eventuelle roller, sier politiinspektør Odd Skei Kostveit til NRK".

"Politiet vil ikke gå i detalj på rollene, men sier at flere har vært sammen om både planlegging og utførelse.

– Vi legger til grunn at dette var planlagt, og det at Jonas ble lurt ut i Veernveien var en del av planen. Og det gjør det komplisert for oss når det er flere involvert i planleggingen og gjennomføringen av drapet."

https://www.youtube.com/watch?v=pvCkm0IeBMg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in