2023-09-21, 14:11
Medlem
For meg er det nesten helt umulig å ikke tro at de siste hendelsene fra mars 2023 og frem til drapet ikke har noe med drapet å gjøre. Så tilfeldig er ikke værden. (Hulken, knusing av ruter på leilighet, overfall, maling på bil, tagging osv osv).. Oppdragsgiver må være den samme. Taggingen vet vi jo hvem som gjorde, i allefall vet vi hvem som eier bilen. Neste pågripelse kommer nok i omerådet rundt Hønefoss, i miljøet rundt de som er nevnt her tidligere. Jonas må ha vært en årntlig kødd, mange som var ekstremt sint på han. Det er nok en grunn for det.
Citera
2023-09-21, 14:15
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ut fra de oppl som foreligger så tipper jeg MGM2 har sikkert alibi. Men at KV og den forsvunede Rena mannen er drapsmennene. Vi må ikke glemme at KV og den forsvunede fyren er sett sammen i samme bil, kun timer ettee drapet. .

Er det bekreftet at det var den samme bilen de ble sett i ?
Citera
2023-09-21, 14:17
Medlem
MGM 1 og 2, en eller begge skal ha stor narko gjeld.. hvilket miljø er det som er hovedleverandør i dette området? Bandidos?
Dette er lenken til Hønefoss.. Jonas var et risiko moment for samme bakmenn som MGM 1&2 hadde gjeld til.. de fikk fjernet gjeld.. og Politiet mistet en god informant mot samme miljø.

hørt på Avhørt podcast nummer 6, 2 ganger nå.. og tolker det slik!

er dette tilfelle må noen i Politiet gå i fengsel.. ( men det skjer jo ikke uansett hva de gjør..)
Citera
2023-09-21, 14:18
Medlem
"Begge siktede etter drapet på Jonas Aarseth Henriksen forsvares av advokater fra Elden Advokatfirma. – Det er som hovedregel kurant, sier John Christian Elden."

"– Jeg regner med at det er vurdert konkret både av dem og politiet/retten. Hovedregel er at de kan velge forsvarer fritt, men hvis de for eksempel skylder på hverandre, kan de ikke bistås av samme advokat eller firma. Hvis begge mener seg uskyldige eller skyldige, er det som hovedregel kurant, sier Elden Advokatfirmas grunnlegger, advokat John Christian Elden, til NTB."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ra-samme-firma
Citera
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Ikke så enkelt. En jente hoppet i Glomma i Elverum 4.august og utløste en lignende leteaksjon. Fremdeles ikke funnet… Ble riktignok flom etterpå som gjorde at slusene på kraftverket fossa over.

En ting jeg synes er litt merkelig. GM2 kjøpte denne bilen av GM1, hvorfor sto den da avskiltet hos GM1 da den ble tauet inn..? Har vel ikke beslaglagt noen bil hos GM2?

GM2 sier han ikke fikk startet den. Kanskje han bare byttet den til seg mot et eller annet, salgsmelding på nett, samme med avskilting. Så tenkte han å bruke delene, men har ikke somlet seg til å hente den ennå.
Citera
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Kan bakmenn ha spurt flere om å utføre drap, og at det på den måten er kommet ut at det var en "bestilling"? Min teori er at politiet vet hvem bakmennene er og vet hvem som har utført drapet er, men mangler konkrete bevis for å knytte de sammen

Nå er ikke jeg veldig kjent med praksis i kriminelle miljøer, og det kan nok variere, men
jeg tenker at kun én person blir spurt for å minimere kontakt mellom bestiller og gjerningspersoner.
Så kan det tenkes at den som blir spurt må ha en makker for å gjennomføre operasjonen, men
at makkeren ikke kjenner bestillerens identitet.
Citera
2023-09-21, 14:20
Medlem
Citat:
For meg er det nesten helt umulig å ikke tro at de siste hendelsene fra mars 2023 og frem til drapet ikke har noe med drapet å gjøre. Så tilfeldig er ikke værden. (Hulken, knusing av ruter på leilighet, overfall, maling på bil, tagging osv osv).. Oppdragsgiver må være den samme. Taggingen vet vi jo hvem som gjorde, i allefall vet vi hvem som eier bilen. Neste pågripelse kommer nok i omerådet rundt Hønefoss, i miljøet rundt de som er nevnt her tidligere. Jonas må ha vært en årntlig kødd, mange som var ekstremt sint på han. Det er nok en grunn for det.

Støtter oppunder denne! De som er sentrale går fortsatt fri i området du sikter til.
Men saken her har tatt uventet retninger tidligere, vi kan fort bli overrasket igjen!
Meeeen utifra tidligere opplysninger som har kommet fram fra både J og av andre, så er det nok en "araber" som kanskje føler litt på presset. Men han er garantert under oppsyn av myndighetene.
Citera
2023-09-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
En meget god episode av Avhørt i går. Informativt og avklarende på samme tid.

En ting som jeg stusser på er at de med 100% sikkerhet vet er at dette var planlagt i en lengre periode.

Skjønner belastningen de i podkasten har kjent på, men det er jo også frivillig deltagelse der.

MEN, hvordan kan man vite dette med 100% sikkerhet?

Det må jo bety at informasjonen kommer i fra politiet eller fra vitner som har kjennskap til eventuelle gjerningsmenn.

Jeg vil ikke tro at de har kontakt med gjerningsmenn som har stått bak eller utført dette.

Hvis dette stemmer så har politiet løst saken i hovedtrekkene, men mangler kanskje noen brikker for at det kan ble domfellelser.

Jeg tror vi mangler ett par typer i fra Hønefoss før saken ser sin endelige løsning.

Mitt inntrykk da jeg hørte dette var at gutta i Avhørt, for egen del, hadde et sterk håp om at deres aktiviteter med JAH ikke var en medvirkende årsak til at han ble drept.

Uten at de sa det, tror jeg de sier at dette var planlagt pga av dette bilkjøpet i forkant. Men for all del, har jo kommet frem etterpå at det har vært rekking i Ådals-området i forkant, så de har nok rett.
Citera
2023-09-21, 14:30
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ja, bekreftet i podcasten avhørt i går. De kjørte bil på kvelden samme dag som drapet, å kom i klammeri med en fotgjenger. Det er bekreftet at det var MGM1 og den forsvunede fyrn som var i bilen. Var også flere vitner til "samenstøtet".

De sier at det har kjørt en bil, ikke den bilen.
Citera
2023-09-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Checy69
Støtter oppunder denne! De som er sentrale går fortsatt fri i området du sikter til.
Men saken her har tatt uventet retninger tidligere, vi kan fort bli overrasket igjen!
Meeeen utifra tidligere opplysninger som har kommet fram fra både J og av andre, så er det nok en "araber" som kanskje føler litt på presset. Men han er garantert under oppsyn av myndighetene.

I likhet med Lars Grønnerød så har Araberen har 100% alibi for drapsdagen.. Vi vet hvordan det gikk med Lars.
Citera
2023-09-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
De sier at det har kjørt en bil, ikke den bilen.

Ok, jeg missforsto.. Men, hvilken bil de har kjørt et jo mindre relevant.
Citera
2023-09-21, 14:35
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ok, jeg missforsto.. Men, hvilken bil de har kjørt et jo mindre relevant.

Det er jeg enig i. Men, nå er det vel ikke helt klarhet i hvorfor akkurat den bilen er interessant, så det kan jo være av betydning i forhold til spor. Og om det stemmer at savnede S@nder satt på i den.
Senast redigerad av 16-Smulan 2023-09-21 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in