2023-09-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiz97
Jeg støtter dette!
Jeg tenker at S*nder som er forsvunnet har fått noia/blitt stressa når MGM1 ble tatt på torsdag, brukt noen dager på å finne ut hva han skal. Jeg er ikke lokal til Elverum/Rena, men har hørt rykter om at det ikke er uvanlig at folk hopper i Glomma. Om han hadde hoppa i elva, typ selvmord, er det ikke noen kraftverk langs elva som ville plukket opp liket? Eller tar det kanskje litt tid å flyte nedover?

Ikke så enkelt. En jente hoppet i Glomma i Elverum 4.august og utløste en lignende leteaksjon. Fremdeles ikke funnet… Ble riktignok flom etterpå som gjorde at slusene på kraftverket fossa over.

En ting jeg synes er litt merkelig. GM2 kjøpte denne bilen av GM1, hvorfor sto den da avskiltet hos GM1 da den ble tauet inn..? Har vel ikke beslaglagt noen bil hos GM2?
Citera
2023-09-21, 12:43
Medlem
Om denne forsvunnede S har noe med saken å gjøre er han til nå sakskompleksets yngste, født i 2000.
Citera
2023-09-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodelus
Ryktene tilsier at det har blitt funnet et selvmordsbrev, noe som absolutt kan forklare hvorfor han forsvant ila natta og de måtte aksjonere fort i stedet for å vente noen timer som de ofte gjør når noen er savnet. Nå har det gått såpass mange timer og de har lett rundt hele Rena, inkludert i Glomma.

Dette er nok dessverre bare en tragisk sak. Jeg tror ikke det er noen som helst sjanse for at politiet hadde latt røde kors, utrente og frivillige lete etter han dersom de hadde trodd at:

A) Han var farlig
B) Noen hadde kidnappet han
C) Han hadde noe å gjøre med saken

Det eneste mulige er vel at han kanskje vet noe om saken og var livredd/desperat for å bli huka inn.
Hvis det finnes et selvmordsbrev, så kan det kanskje hende at det i brevet er skrevet noe om det som vedkommende eventuelt visste om saken dersom vedkommende visste noe om saken.
Citera
2023-09-21, 12:54
Medlem
Det pleier ikke å bli satt i gang sånne omfattende leteaksjoner om noen bare har vært borte et par timer. Så det rykte, det tenker jeg kan være tilfelle.
Citera
2023-09-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
lurar man folk før en massa pengar/lånar utan betala tillbaks så blir det som regel konsekvenser

Nå er det vel ikke vanlig å drepe folk selv om man har lurt noen for noe penger.
Citera
2023-09-21, 13:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiz97
Om han hadde hoppa i elva, typ selvmord, er det ikke noen kraftverk langs elva som ville plukket opp liket? Eller tar det kanskje litt tid å flyte nedover?

Ikke helt uvanlig at folk som faller/hopper i en elv blir dratt ned av strømmen og setter seg fast.
Skjedde med en kompis av meg for mange år siden, han druknet i en raftingulykke.
Det tok mange år før han endelig ble funnet.
Citera
2023-09-21, 13:44
Medlem
Det mest interessante med Avhørt i går som ikke er diskutert er tyster-innfallsvinkelen.
Avhørt spekulerer i at Jonas samarbeidet med Politiet. Og lurer på om dette var et varslet drap.
Et drap Politiet kunne og burde skjønne ville se komme. Siden gårsdagens episode av Avhørt var veldig "opplyst" synes jeg det var ekstra interessant. Bare det at de diskuterer muligheten for en ny informantskandale, synes jeg er verdt å merke seg. Avhørt har åpenbart top notch kilder i denne saken. Hvis det er tilfelle blir det seismisk og politiske endringer overfor Politiet.
Citera
2023-09-21, 13:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det mest interessante med Avhørt i går som ikke er diskutert er tyster-innfallsvinkelen.
Avhørt spekulerer i at Jonas samarbeidet med Politiet. Og lurer på om dette var et varslet drap.
Et drap Politiet kunne og burde skjønne ville se komme. Siden gårsdagens episode av Avhørt var veldig "opplyst" synes jeg det var ekstra interessant. Bare det at de diskuterer muligheten for en ny informantskandale, synes jeg er verdt å merke seg. Avhørt har åpenbart top notch kilder i denne saken. Hvis det er tilfelle blir det seismisk og politiske endringer overfor Politiet.

Som jeg har skrevet i minst ett av mine tidligere innlegg i tråden, er det
en del hendelser og tidsperioder i denne saken som sammenfaller med
utviklingen i etterforskningen av narkonettverk på Østlandet.

Tanken om at JH kan ha vært informant og endt livet av samme grunn
som B*rd L*nes er skremmende. Jeg mistenker også at dette kan kobles
til det Eirik Jensen omtalte som "det nasjonale prosjektet" der retten ble
lukket da det skulle omtales i rettssaken mot ham. Det er noe som virker
temmelig hensynsløst med behandlingen en del informanter får i sin omgang
med "arbeidsgiveren". Folk som blir huket inn som informanter er ofte i en
sårbar situasjon, som politiet utnytter. I tillegg blir de gjerne hatobjekter
hvis det blir kjent at de tyster systematisk.

Det skumle med dette er at det også fort kan begynne å gå rykter om feil person.
Citera
2023-09-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81

Jeg delte mine tanker om dette i går:

Igår, 15:02 #5416

Kun teori og noe som er blitt spekulert i tidligere, å jeg deler den oppfatningen. så de to teoriene som jeg legger til grunn er:
* JHhar vært informant til politiet i ( små/store saker ) Herunder så har ikke lokalt politi kjennskap til dette. Men i og med at forsikringssvindelen ble henlagt så tyder jo det litt på at noen i "systemet" høyere opp besluttet at de ikke vil straffeforfølge J om han samarbeider.
Dette mynter jo mye på at han har vært i anleggs/lastebilbransjen i flere år og det er mye dop i område. Med tanke på spekulasjonene om at mulig har vært i og rundt miljøet tidligere, så er det jo nærliggende å tro.

* MGP1 har gjeld til bakmenn som vil bli slettet om han gjør oppdrag for hen/dem.
MGP2 har blitt trukket inn pga vennskapet og liker spenningen som er involvert med hærverk osv.
Han er sjåfør drapsdagen evt femskaffet bil/biler i på dagen eller dagene i forveien før drapet ble utført. ( sier ikke at det er disse 2 som har utført handlingen/drapet)
Men at det er sentral når det gjelder hvem som ønsker JH vondt.

I og med at det ikke er noen offentlige koblinger mellom J og personene som er siktet, så tenker jeg at dette er bare en bit av et langt større puslespill.

Kun mine tanker...
Citera
2023-09-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Checy69
Men i og med at forsikringssvindelen ble henlagt så tyder jo det litt på at noen i "systemet" høyere opp besluttet at de ikke vil straffeforfølge J om han samarbeider.
Som informant kan du ikke få alt mulig henlagt, men en forsikringssak? Ja, kan være..
Citera
2023-09-21, 14:05
Medlem
En meget god episode av Avhørt i går. Informativt og avklarende på samme tid.

En ting som jeg stusser på er at de med 100% sikkerhet vet er at dette var planlagt i en lengre periode.

Skjønner belastningen de i podkasten har kjent på, men det er jo også frivillig deltagelse der.

MEN, hvordan kan man vite dette med 100% sikkerhet?

Det må jo bety at informasjonen kommer i fra politiet eller fra vitner som har kjennskap til eventuelle gjerningsmenn.

Jeg vil ikke tro at de har kontakt med gjerningsmenn som har stått bak eller utført dette.

Hvis dette stemmer så har politiet løst saken i hovedtrekkene, men mangler kanskje noen brikker for at det kan ble domfellelser.

Jeg tror vi mangler ett par typer i fra Hønefoss før saken ser sin endelige løsning.
Citera
2023-09-21, 14:05
Medlem
Kan bakmenn ha spurt flere om å utføre drap, og at det på den måten er kommet ut at det var en "bestilling"? Min teori er at politiet vet hvem bakmennene er og vet hvem som har utført drapet er, men mangler konkrete bevis for å knytte de sammen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in