2023-09-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nå er ikke jeg veldig kjent med praksis i kriminelle miljøer, og det kan nok variere, men
jeg tenker at kun én person blir spurt for å minimere kontakt mellom bestiller og gjerningspersoner.
Så kan det tenkes at den som blir spurt må ha en makker for å gjennomføre operasjonen, men
at makkeren ikke kjenner bestillerens identitet.

Enig! men mener om de ville ha han drept, og dem oppdragsgiver først spurte takket nei, så må man spørre flere?
Citera
2023-09-21, 14:37
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Checy69
Støtter oppunder denne! De som er sentrale går fortsatt fri i området du sikter til.
Men saken her har tatt uventet retninger tidligere, vi kan fort bli overrasket igjen!
Meeeen utifra tidligere opplysninger som har kommet fram fra både J og av andre, så er det nok en "araber" som kanskje føler litt på presset. Men han er garantert under oppsyn av myndighetene.
Hvilken araber sikter du til? Tidligere nevnte Rash*d? Hvilken rolle skulle han hatt i dette?
Citera
2023-09-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia
Hvilken araber sikter du til? Tidligere nevnte Rash*d? Hvilken rolle skulle han hatt i dette?

sikter nok til: Ben Redic Fy Fazan
Citera
2023-09-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1

Riktig
Har fått smekk på fingrene for å henge ut folk med navn, men å bruke et Synonym må vel være innafor.
Men da jeg utga et navn, så tok jo noen som kjente vedkommende kontakt med han, å da fikk vi jo svar at det va i nabohuset det gjaldt! så noe godt kom jo ut av det vil jeg si
Citera
2023-09-21, 15:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Enig! men mener om de ville ha han drept, og dem oppdragsgiver først spurte takket nei, så må man spørre flere?

Dette er jo et interessant moment. Hvordan går man frem hvis man ønsker noen
drept men ikke har tenkt å gjøre det selv? Det er vel ikke noe frimarked for bestilling
av drap, man må kjenne noen som kanskje kjenner noen. Det er veldig risikabelt å
spørre noen, og så spørre andre hvis de første sier nei. Da har man lagt igjen et
veldig inkriminerende spor. Derfor tenker jeg at man må nærme seg dem man
ønsker å spørre på en annen måte. Men i tillegg har vi dette med at folk som
vanker i slike miljøer ofte skylder tjenester og penger. Jeg tror det kan være
en mulighet her, at GM har stått i gjeld til noen, og gjort dette mot å få slettet
gjelden og kanskje fått litt på toppen. Men et bestillingsdrap vitner jo om at
noen har ansett JH som en fare, kanskje for flere personer, og muligens det de
driver med.

Vi vet jo ikke med sikkerhet at dette er overlagt.
Senast redigerad av Svartediket 2023-09-21 kl. 15:07.
Citera
2023-09-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiksDetektiv
Ytterst få abbonerer på denne avisen, så hvis det står noe nyttig der må du gjerne utdype.

Hvis man abonnerer på amedia, så får man tilgang til 90 lokalaviser i Norge. Så hvis du begynner å abonnere på lokalavisa di får du sansynligvis tilgang til alle lenker her.

Bare et tips.
Citera
2023-09-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Hvis man abonnerer på amedia, så får man tilgang til 90 lokalaviser i Norge. Så hvis du begynner å abonnere på lokalavisa di får du sansynligvis tilgang til alle lenker her.

Bare et tips.

Takk. Har bodd i utlandet siste 10 årene så har ikke så mye interesse for lokalavisen lengre, men det er et godt tilbud. Hehe
Citera
2023-09-21, 15:18
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er jo et interessant moment. Hvordan går man frem hvis man ønsker noen
drept men ikke har tenkt å gjøre det selv? Det er vel ikke noe frimarked for bestilling
av drap, man må kjenne noen som kanskje kjenner noen. Det er veldig risikabelt å
spørre noen, og så spørre andre hvis de første sier nei. Da har man lagt igjen et
veldig inkriminerende spor. Derfor tenker jeg at man må nærme seg dem man
ønsker å spørre på en annen måte. Men i tillegg har vi dette med at folk som
vanker i slike miljøer ofte skylder tjenester og penger. Jeg tror det kan være
en mulighet her, at GM har stått i gjeld til noen, og gjort dette mot å få slettet
gjelden og kanskje fått litt på toppen. Men et bestillingsdrap vitner jo om at
noen har ansett JH som en fare, kanskje for flere personer, og muligens det de
driver med.

Vi vet jo ikke med sikkerhet at dette er overlagt.

Altså at JAH var et risikomoment. Snarere enn at motivet var hevn. Ja, hva sier man, det enkle er ofte det beste. Det ble jo skrevet tyster ganske tydelig. Men, denne andre personen som ble navngitt i de samme kunstverkene, er denna da satt under beskyttelse nå?
Citera
2023-09-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1

Så dette er personen som la ut negativ kommentar på google ang Henriksen Solutions AS.

Hvor har han kommet inn i bildet igjen?

Edit: æsj... googlet det navnet nå. Veldig morsomt
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-21 kl. 15:28.
Citera
2023-09-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Checy69
Støtter oppunder denne! De som er sentrale går fortsatt fri i området du sikter til.
Men saken her har tatt uventet retninger tidligere, vi kan fort bli overrasket igjen!
Meeeen utifra tidligere opplysninger som har kommet fram fra både J og av andre, så er det nok en "araber" som kanskje føler litt på presset. Men han er garantert under oppsyn av myndighetene.

Er det Rash*d du sikter til?

Det var jo noen her inne som tipset Politiet om han.
Citera
2023-09-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Er det Rash*d du sikter til?
Sjeiken (ER)
Citera
2023-09-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Sjeiken (ER)

Ok. Hm, tilbake dit ja. De fleste spor leder tilbake til der man startet

Hvorfor kaller dere han araber? Boen som vet hvorfor han kaller seg selv Sjeiken?

Jeg har sett for med at det er en narsissistisk greie?
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-21 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in