Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Har nevnt dette før: Eskaleringen begynner igjen da han flytter til TBG med ny kjæreste. Er det en sjalu eks her?

Sjalusi kan absolutt få folk til å gjøre hærverk. Ødelegge, gjøre livet surt for, påføre økonomisk skade, tagge på offentlige steder i den hensikt å henge ut og miskreditere en person, i det store og hele gjøre slik at personen som blir rammet må være på tå hev hele døgnet - slik adferd kan godt være resultat av sjalusi.

Sjalusi kan også lede til drap, men det er nå heldigvis mer sjeldent. Men jeg tror lite på at noen som er sjalu både skulle gjøre hærverk +++, OG lure Jonas i en felle og skyte ham. Det er nå enten eller, tenker jeg. Hvis det er sjalusi da. Jeg vil tro at politiet for lengst har sjekket eksens bevegelsesmønster i tiden før drapet, og at eksen er sjekket ut.
Citera
2023-09-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa
Ingen bevis for punkt 3, annet enn taggingen og rykter på «bygda».
Skal legges til at byen er ikke stor, så at man møter hverandre ute er ikke usannsynlig. Men er det tilfellet at J var informant, så er jo politiet eventuelt klar over det. Da vil det også være en komplisert sak.
Om J har angitt mange til politiet… hvem av di han har angitt er GM eventuelt?! Det vil jo i såfall være som å lete etter nålen i høystakken.

Er det denne Homo Arne det da siktes til? Han ble vel overført til Oslo om jeg har forstått det korrekt?
Når og hvorfor?
Citera
2023-09-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Er det denne Homo Arne det da siktes til? Han ble vel overført til Oslo om jeg har forstått det korrekt?
Når og hvorfor?

Nei, folk må legge denne homo Arne død. For det er ikke politimannen det siktes til men Ma*s Ar*e. Svogeren til J.

Ikke Arne som hadde saken til J.
Citera
2023-09-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Jeg er enig med flere her som mener at OMM sannsynligvis ikke har noe med dette å gjøre.
Har egentlig sett på han (ut fra tilgjengelig info) som en som virker som en seriøs ansatt, og en som kanskje ikke er involvert i narkotika evt heller.

Dersom de hadde som rutine å sende kartutsnitt så blir saken annerledes.

Allikevel syns jeg det er rart at det gikk så mange timer før de gjorde noe etter å ha mottatt kartutsnitt.
Han skal vel gjentatte ganger ha forsøkt å få tak i han uten å lykkes også før de dro dit.

Det at han venter så lenge med å dra dit, etter å ha prøvd å få tak i J -uten å "lykkes" , minner meg litt om Hag*n- saken, der " Herr H" liksom ringer kona x antall ggr, og får ikke svar, og drøyer likevel timer med å reise hjen for å sjekke om alt er i orden der hjemme...
Citera
2023-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Jeg tror muligens det var avtalt på forhånd. At J skulle opp dit. Å at han sendte adresse for å vise hvor han var. Mulig dette var noe di gjorde til vanlig. Kanskje J skulle opp på befaring og OMM skulle til samme plass med lastebilen senere?
Da ville det jo være naturlig å sende kart med eventuelt ringet inn posisjon på brønn så det er enkelt for OMM å finne frem når han skal opp å gjøre jobben.

Dette er bare en tanke.

Jeg sitter ikke med følelsen av at OMM har noe å tjene på å ta livet til sjefen sin og miste arbeidsplassen sin. Det gir ikke mening.
Citat:
Jeg tror muligens det var avtalt på forhånd. At J skulle opp dit. Å at han sendte adresse for å vise hvor han var. Mulig dette var noe di gjorde til vanlig. Kanskje J skulle opp på befaring og OMM skulle til samme plass med lastebilen senere?
Da ville det jo være naturlig å sende kart med eventuelt ringet inn posisjon på brønn så det er enkelt for OMM å finne frem når han skal opp å gjøre jobben.
Hvis det var slik som du skrev, ville det ikke da ha vært naturlig at kollegaen visste at JAH skulle på befaring på det stedet? I følge VG er det uklart hvorfor JAH dro til hytteområdet.

"Det er fortsatt uklart hvorfor han dro til hytteområdet – men en av politiets teorier er at han ble lurt dit."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5B4MWm/ringerike-drapet-jakter-svar-i-betongbilen-hulken

Og ble ikke pin-en sendt til flere enn 1 person?
"I en podcast ble det sagt at den nevnte pin-en ble sendt til flere kamerater."
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
22.08.2023. "Kort tid før drapet skal Jonas Aarseth Henriksen (30) ha varslet om sine bevegelser til hytteområdet, der han senere ble funnet drept."
"Ifølge VGs opplysninger var varselet et av de siste sikre livstegnene fra den 30 år gamle mannen fra Hønefoss, for mange kjent som «Lastebiljonas» på TikTok.
Etter en stund ble kollegaen bekymret, siden han ikke lenger fikk kontakt med 30-åringen."

"23.08.2023. "Delte posisjonen sin.
Henriksen ble funnet av en kamerat som var bekymret. Ifølge «Avhørt» hadde Henriksen sendt ham en pin i kartet på mobilen som ledet ham til nettopp dette stedet, en skogsvei i et stort skogområde på Nes i Ådal."
"30-åringen hadde heller ikke svart ham på noen av meldingene denne dagen."
(FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)

I en podcast ble det sagt at den nevnte pin-en ble sendt til flere kamerater.
(Jeg husker ikke om det var på podcasten til Avhørt eller på VGs krimpodd eller på Aftenpostens podcast).

Kanskje GM var på åstedet da pin-en ble sendt, og kanskje JAH ble drept kort tid før eller kort tid etter at pin-en ble sendt?
Hvor nøyaktig kan rettsmedisinere fastslå dødstidspunkt?
Edit: Kollegaen sa bl.a.: "- Han ble lurt til den hytta for en jobb"
Kan det bety at JAH hadde fått et falskt jobboppdrag og at JAH hadde informert denne kollegaen om dette oppdraget før JAH dro til hytta?
Citat:
Jeg tenker at du forstår det rett.

Vet du om "tidligere kollega" (omtalt i Dagbladet-artikkelen) var daværende kollega som JAH var kollega med på sin siste arbeidsplass?

Jeg forstår ikke hvorfor vedkommende slår fast at "- Han ble lurt til den hytta for en jobb".

"23.08.2023. "Dagbladet kjenner identiteten hans, men han ønsker ikke å stå fram med navn."
"Som Dagbladet tidligere har omtalt, har flere fortalt at de hørte 14 skudd i området hvor den aktuelle hytta ligger. Dette skal ha funnet sted mandag ettermiddag, tre dager før politiet mener Henriksen ble drept.
Ifølge hans tidligere kollega skal dette ha vært før 30-åringen selv ankom hytta. Dette skal først ha skjedd torsdag.
- Han ble lurt til den hytta for en jobb, men det var først på torsdag, samme dag som han ble funnet. Han hadde avtalt å møte en annen bare timer seinere, men dukket aldri opp, forteller vennen."
(FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-06 kl. 00:16.
Citera
2023-09-06, 00:02
Medlem
Det er vel en del som tyder på at de som tagget og gjorde hærverk ikke var informert om drapet. Men tilhørte samme utvida gjeng av bekjentskaper som drapsmennene. Så de kommer ikke til å hjelpe politiet...
Citera
2023-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Sjalusi kan absolutt få folk til å gjøre hærverk. Ødelegge, gjøre livet surt for, påføre økonomisk skade, tagge på offentlige steder i den hensikt å henge ut og miskreditere en person, i det store og hele gjøre slik at personen som blir rammet må være på tå hev hele døgnet - slik adferd kan godt være resultat av sjalusi.

Sjalusi kan også lede til drap, men det er nå heldigvis mer sjeldent. Men jeg tror lite på at noen som er sjalu både skulle gjøre hærverk +++, OG lure Jonas i en felle og skyte ham. Det er nå enten eller, tenker jeg. Hvis det er sjalusi da. Jeg vil tro at politiet for lengst har sjekket eksens bevegelsesmønster i tiden før drapet, og at eksen er sjekket ut.

Jeg er utdannet innen psykologi, sjalusi, det å tro at man eier et menneske, "sviket man opplever" samt det å tape ansikt og kontroll. Det og ikke håndtere at partneren har gått videre, osv. Jeg kan holde på til i morgen. Men poenget er at sjalusi er et meget sterkt motiv for hevn! Om det så være å ødelegge denne personen på ulike måter er meget vanlig for mennesker med den type personlighetstrekk. Og, det kan ofte ende i drap. Det er bare se på studier da særlig fra USA. Denne typer mennesker som innehar disse trekkene finnes også i Norge. Men, det og gå så langt som å drepe er ikke vanlig her i Norge, men det skjer.
Citera
2023-09-06, 00:05
Medlem
Citat:
Nei, folk må legge denne homo Arne død. For det er ikke politimannen det siktes til men Ma*s Ar*e. Svogeren til J.

Takk!
Citera
2023-09-06, 00:13
Medlem
Citat:

Hvis han er den som ble omtalt på tagginger, har du noen teori om hvorfor hans navn ble tagget?
Var han utsatt for trakasseringer og hærverk m.m.?
Citera
2023-09-06, 00:19
Medlem
Citat:
Hvis han er den som ble omtalt på tagginger, har du noen teori om hvorfor hans navn ble tagget?
Var han utsatt for trakasseringer og hærverk m.m.?

Ref side 222

Er ikke mer info enn at det har stått åpenlyst i Hønefoss på busskur og div steder.

Koblet at det var en forbindelse, da det ble nevnt i avhørt at J hadde tatt med en god kompis til den han mente var skyldig i alt. Antok da at denne kompisen var MA.

Det ville da si at ER viste at både J og MA trodde det var han.
Citera
2023-09-06, 00:20
Medlem
Citat:
Hvis det var slik som du skrev, ville det ikke da ha vært naturlig at kollegaen visste at JAH skulle på befaring på det stedet? I følge VG er det uklart hvorfor JAH dro til hytteområdet.

"Det er fortsatt uklart hvorfor han dro til hytteområdet – men en av politiets teorier er at han ble lurt dit."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5B4MWm/ringerike-drapet-jakter-svar-i-betongbilen-hulken

Og ble ikke pin-en sendt til flere enn 1 person?
"I en podcast ble det sagt at den nevnte pin-en ble sendt til flere kamerater."

Edit: Kollegaen sa bl.a.: "- Han ble lurt til den hytta for en jobb"
Kan det bety at JAH hadde fått et falskt jobboppdrag og at JAH hadde informert denne kollegaen om dette oppdraget før JAH dro til hytta?

Jeg har også hørt «alle» podcastene om denne saken, men kan ikke si at jeg husker det ble nevnt der at flere personer fikk pinen. I media skriver de konsekvent at den ble sendt til en kompis, merkelig de ikke skriver flere, men det kan absolutt være de feks hadde en gruppechat eller liknende ?
Var de fler er det like rart at ikke fler reagerte raskere
Citera
2023-09-06, 00:34
Medlem
Synes ikke det er rart at OMM ikke kjørte opp for å lete med en gang, synes egentlig det er litt ugreit å stille masse spørsmålstegn til handlingene hans den dagen.

Fort gjort å ha det veldig hektisk når man for eks. leverer betong.

Kan for eks. få screenshot på snap klokken 8:30, ikke åpne den før 11:30, ringe tilbake klokken 12, ringe igjen klokken 14, ringe igjen etter jobb 1530, begynne stresse, ringe politiet, ringe noen flere for å dra opp å lete, ankomme klokken 17, også finne han stein død.

Og så kan man begynne klandre seg selv i ettertid, hvorfor dro man ikke med en gang, trusselbilde, osv.

Har aldri kjørt betongbil men har jobbet med betong og sånn jeg forklarte tidsforløpet kunne lett ha skjedd meg om det var sjefen min som sendte en kart-screenshot med en pin på midt i støyping elns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in