Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ressvering
Man kan sende pin med Google map.

Share a map or location
On your Android phone or tablet, open the Google Maps app .
Search for a place. Or, find a place on the map, then touch and hold to drop a pin.
At the bottom, tap the place's name or address.
Tap Share . ...
Choose the app where you want to share the link to the map.

Jag vet att man kan det. Men det är nånting man gör manuellt. Vad det verkar försökte kollegan lokalisera honom först efter han slutat svara och med största sannolikhet redan var död.
Citera
2023-08-25, 19:21
Medlem
Det høres ut som om Avhørt i episode 3 tror drapet IKKE har sammenheng med alle de andre hendelsene, men at de ikke kan dele dette nå.....
Citera
2023-08-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missanthropy52
Det høres ut som om Avhørt i episode 3 tror drapet IKKE har sammenheng med alle de andre hendelsene, men at de ikke kan dele dette nå.....

Man hører det man ønsker å høre.
Citera
2023-08-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Jag vet att man kan det. Men det är nånting man gör manuellt. Vad det verkar försökte kollegan lokalisera honom först efter han slutat svara och med största sannolikhet redan var död.

Han var jo antagelig redd hele tiden, og derfor sendte han sikkert flere pins enn vi andre gjør, kun i tilfelle? Hvis min venn sendte meg pin "for sikkerhets skyld" hadde ikke jeg heller dratt dit om han skrev at alt var i orden og at han var kommet hjem. Men hadde jeg ikke fått svar av vennen min, så hadde jeg jo selvfølgelig dratt dit jeg visste han var sist.
Citera
2023-08-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Man hører det man ønsker å høre.

Vil ikke høre noe spesielt. Kun inntrykket som er igjen etter episoden....
Citera
2023-08-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ressvering
Han var jo antagelig redd hele tiden, og derfor sendte han sikkert flere pins enn vi andre gjør, kun i tilfelle? Hvis min venn sendte meg pin "for sikkerhets skyld" hadde ikke jeg heller dratt dit om han skrev at alt var i orden og at han var kommet hjem. Men hadde jeg ikke fått svar av vennen min, så hadde jeg jo selvfølgelig dratt dit jeg visste han var sist.
Så kan det ju absolut vara.
Citera
2023-08-25, 19:49
Medlem
22.08.2023. "Kort tid før drapet skal Jonas Aarseth Henriksen (30) ha varslet om sine bevegelser til hytteområdet, der han senere ble funnet drept."
"Ifølge VGs opplysninger var varselet et av de siste sikre livstegnene fra den 30 år gamle mannen fra Hønefoss, for mange kjent som «Lastebiljonas» på TikTok.
Etter en stund ble kollegaen bekymret, siden han ikke lenger fikk kontakt med 30-åringen."

"23.08.2023. "Delte posisjonen sin.
Henriksen ble funnet av en kamerat som var bekymret. Ifølge «Avhørt» hadde Henriksen sendt ham en pin i kartet på mobilen som ledet ham til nettopp dette stedet, en skogsvei i et stort skogområde på Nes i Ådal."
"30-åringen hadde heller ikke svart ham på noen av meldingene denne dagen."
(FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)

I en podcast ble det sagt at den nevnte pin-en ble sendt til flere kamerater.
(Jeg husker ikke om det var på podcasten til Avhørt eller på VGs krimpodd eller på Aftenpostens podcast).

Kanskje GM var på åstedet da pin-en ble sendt, og kanskje JAH ble drept kort tid før eller kort tid etter at pin-en ble sendt?
Hvor nøyaktig kan rettsmedisinere fastslå dødstidspunkt?
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-25 kl. 20:00.
Citera
2023-08-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
22.08.2023. "Kort tid før drapet skal Jonas Aarseth Henriksen (30) ha varslet om sine bevegelser til hytteområdet, der han senere ble funnet drept."
"Ifølge VGs opplysninger var varselet et av de siste sikre livstegnene fra den 30 år gamle mannen fra Hønefoss, for mange kjent som «Lastebiljonas» på TikTok.
Etter en stund ble kollegaen bekymret, siden han ikke lenger fikk kontakt med 30-åringen."

"23.08.2023. "Delte posisjonen sin.
Henriksen ble funnet av en kamerat som var bekymret. Ifølge «Avhørt» hadde Henriksen sendt ham en pin i kartet på mobilen som ledet ham til nettopp dette stedet, en skogsvei i et stort skogområde på Nes i Ådal."
(FB) Mordet på Jonas Henriksen, Ringerike, Norge (2023-08-19)

I en podcast ble det sagt at den nevnte pin-en ble sendt til flere kamerater.
(Jeg husker ikke om det var på podcasten til Avhørt eller på VGs krimpodd eller på Aftenpostens podcast).

Kanskje GM var på åstedet da pin-en ble sendt, og kanskje JAH ble drept kort tid før eller kort tid etter at pin-en ble sendt?
Hvor nøyaktig kan rettsmedisinere fastslå dødstidspunkt?
Tack för klargörandet!
Citera
2023-08-25, 20:07
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
"Ifølge VGs opplysninger [b]var varselet et av de siste sikre livstegnene

Er det bekreftet fra politiet at det var Jonas som sendte varselet. Eller bare at det kom fra hans telefon?
Siden kameraten sier følgende, så kan det jo virke som om JAH ikke hadde svart på noe som helst:

Jeg kan ikke se noe sted at politiet har fastslått dødstidspunktet, blir usikker på om det er avisen som formulerer seg dumt.
Senast redigerad av 16-Smulan 2023-08-25 kl. 20:11.
Citera
2023-08-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antecknar
Tack för klargörandet!
Takk
Hva tenker du om dette? "22.08.2023. "Kort tid før drapet skal Jonas Aarseth Henriksen (30) ha varslet om sine bevegelser til hytteområdet, der han senere ble funnet drept."

Kan det bety at rettsmedisinere hadde slått fast at JAH må ha vært i live på det tidspunktet da pin-en ble sendt?
Citera
2023-08-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Er det bekreftet fra politiet at det var Jonas som sendte varselet. Eller bare at det kom fra hans telefon?
Siden kameraten sier følgende, så kan det jo virke som om JAH ikke hadde svart på noe som helst:

Jeg kan ikke se noe sted at politiet har fastslått dødstidspunktet, blir usikker på om det er avisen som formulerer seg dumt.
Takk.
Jeg har ikke lest noe om at politiet har fastslått at det var Jonas. Kanskje det var slik at Jonas ikke hadde hverken inngående eller utgående telefonsamtaler den siste tiden før pin-en ble sendt? Han brukte vel å være aktiv på TikTok, så hvis han plutselig ikke var aktiv der så kan kanskje det også si noe om når forbrytelsen skjedde? Kan det tenkes at GM angrep JAH og fraktet han i live til åstedet i JAHs bil for deretter å sende pin fra JAHs mobil og deretter begå drapet?

Jeg spekulerte nettopp på dette med fastslått dødstidspunkt.
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-25 kl. 20:25.
Citera
2023-08-25, 20:11
Medlem
Citat:
Takk
Hva tenker du om dette? "22.08.2023. "Kort tid før drapet skal Jonas Aarseth Henriksen (30) ha varslet om sine bevegelser til hytteområdet, der han senere ble funnet drept."

Kan det bety at rettsmedisinere hadde slått fast at JAH må ha vært i live på det tidspunktet da pin-en ble sendt?
Jag tolkar det som att han måste ha sänt PINen manuellt via länk eller screenshot och därefter inte svarat när kollegan försökt nå honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in