Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Hva trenger du det til?
Pusler litt med krim- astrologi
Citera
2023-09-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Meget godt poeng!

Tror akkurat det poenget skal gjentas noen ganger i kjølvannet av denne saken. Men først blir det meget interessant å se hvordan politet har jobbet med dette, når den tid kommer.
Citera
2023-09-13, 00:03
Medlem
Bibss avatar
Litt om hytta:
Slik jeg forstår det av opplysninger på Kartverket.no, så er ikke der noen bygning på tunet som er ferdigstilt, per i dag. Jeg har ikke funnet ut hvorfor, men det ligger inne en byggesøknad, som VG har søkt innsyn i å få se. Et uthus har brent ned, men det tror jeg er lenge siden. Finner ingenting om akkurat dette uthuset (brann der) i noe media, hvertfall.
Hyttetunet er skilt ut fra et større gammelt gårdsbruk, som het Å*et *=s). Det ligger nærmere mot Båler*dtjernet. Han som eier det stedet, har arvet ganske mye jord og bygninger.
Hytta nr. 5 har hatt store variasjoner med skog rundt, fra 60-tallet og fram til i dag. I dag ser det ganske rydda ut, i forhold til tidligere på 2000-tallet.
Å*et har vært involvert i en gammel rettsak, som ikke finnes off. dokumentasjon på, som jeg kan finne.
Hytta blir omtalt som både Ver*en (*=e) og Væ*en (*=r).
Citera
2023-09-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Å drive med kokain gjør mange, men dette må være snakk om millionbeløp. Og hvordan havner man i gjeld for millionbeløp uten å miste pakka kokain nedi dass? Er det jeg ikke skjønner.

Har han tysta er saken enkel, men vi finner ikke noe spesiell straffesak om det. Utenom kanskje de 40 millionene på svenskegrensen. Men hadde han tysta på den ville han hatt politibeskyttelse, og han hadde ikke trengt "Avhørt".

Så det er litt mystisk dette.
Fetad: Hvis det har med pengesmuglersaken å gjøre: Kan det ha vært slik at J ikke tysta men at noen trodde at han hadde tysta?
Eller om det har å gjøre med at noen forsynte seg av penger/annet som skulle transporteres ut av landet, og vedkommende løy og sa til bakmennene at det var J som hadde gjort det?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-13 kl. 00:08.
Citera
2023-09-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Litt om hytta:
Slik jeg forstår det av opplysninger på Kartverket.no, så er ikke der noen bygning på tunet som er ferdigstilt, per i dag. Jeg har ikke funnet ut hvorfor, men det ligger inne en byggesøknad, som VG har søkt innsyn i å få se. Et uthus har brent ned, men det tror jeg er lenge siden. Finner ingenting om akkurat dette uthuset (brann der) i noe media, hvertfall.
Hyttetunet er skilt ut fra et større gammelt gårdsbruk, som het Å*et *=s). Det ligger nærmere mot Båler*dtjernet. Han som eier det stedet, har arvet ganske mye jord og bygninger.
Hytta nr. 5 har hatt store variasjoner med skog rundt, fra 60-tallet og fram til i dag. I dag ser det ganske rydda ut, i forhold til tidligere på 2000-tallet.
Å*et har vært involvert i en gammel rettsak, som ikke finnes off. dokumentasjon på, som jeg kan finne.
Hytta blir omtalt som både Ver*en (*=e) og Væ*en (*=r).

Ferdigstilling kan man gjøre selv, det er bare å fylle ut et skjema og sende det inn til kommunen.
Citera
2023-09-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Hvis det har med pengesmuglersaken å gjøre: Kan det ha vært slik at J ikke tysta men at noen trodde at han hadde tysta?

Det er plausibelt. Tystere henger som regel ut noen andre som tysteren, for å få fokuset vekk fra seg selv / redde eget skinn. Så det kan godt være slik det henger sammen.
Citera
2023-09-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ja. Men jeg tror mer på et "mindre" tollbeslag når jeg tenker meg om, der Jonas ble sittende igjen med regningen... Og de millionene nektet han å betale til Gjengen han samarbeidet med.
Citera
2023-09-13, 00:08
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Det er ikke noen stor tradisjon for å etterspørre ting og tang i Norge, selv om det er adgang til å rette innsynsbegjæringer jf. Offentlighetsloven.

Virker som om det er mest journalister, advokater og lobbyister som driver med slikt.

Men de må også vite HVA de skal spørre om, for å få ut de saftige tingene, som av ulike årsaker er unntatt journalføring/postlister.

Mange eksempler på slike scoop. Det er en av grunnene til at det drives rekruttering og proaktiv kildepleie. Må ha en liten fot i døra for å få innpass hvis det gir mening.

Men jeg irriterer meg voldsomt over ingen kommentar opplegget som har tiltatt i omfang de siste årene. Det er motstrøms gitt slik mediehverdagen er blitt.

Tror kommunikasjonsstrategien for både politi og politikere trenger en skikkelig overhaling.

Det er mulig å si mye mer til publikum enn det som er vanlig i dag og likevel overholde hensynet til personvern og etterforskningen.

Oppsiden vil være redusert jungel-telegraf og ikke minst et opplyst/betrygget publikum.

Snut-Henriksen ville ikke overlevd en dag i USA. Hadde blitt teppebombet med Freeform of Information Acts (FoA). Det er noe å tenke på.

Dessuten irriterer det meg noe sinnsykt at nødetatene ikke har «bodycams», at ikke alle avhør og rettsforhandlinger blir filmet og tatt opp som lyd. Det samme bør gjelde for alle uniformert kjøretøy. Dashcam og lyd opptak i kupen.

Mange løsninger for å kunne transkribere dette automatisk slik at de det gjelder kan lese igjennom og korrigere det som måtte være nødvendig, når de skal avlegge sin rapport. Vil spare mye tid.

Politiets ankepunkt mot å ta dette i bruk er i at video/lyd kan forvrenge hendelsebildet/vanskeliggjøre arbeid i felt.

Ja, det vil kreve at alle involverte må skjerpe seg, men det er også hensikten.

Mer sporbarhet er bedre sporbarhet.
Jeg er enig i alt du skriver. Men ser også viktigheten av å holde ting hemmelig av taktiske årsaker. de beste, klarer vel å sile ut, slik at publikum hjelper til der det trengs, fordi de får noen ledetråder fra etterforskningen. Og hittil har det vel kanskje vært litt lite?
Citera
2023-09-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det er plausibelt. Tystere henger som regel ut noen andre som tysteren, for å få fokuset vekk fra seg selv / redde eget skinn. Så det kan godt være slik det henger sammen.
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja. Men jeg tror mer på et "mindre" tollbeslag når jeg tenker meg om, der Jonas ble sittende igjen med regningen... Og de millionene nektet han å betale til Gjengen han samarbeidet med.
Takk Villvandrer og StonesThrow81.
Eller om det har å gjøre med at noen forsynte seg av penger/annet som skulle transporteres ut av landet, og vedkommende løy og sa til bakmennene at det var J som hadde gjort det?
Citera
2023-09-13, 00:14
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ferdigstilling kan man gjøre selv, det er bare å fylle ut et skjema og sende det inn til kommunen.
Det står oppført slik:
Fritidsbygg(hyttersommerh. ol (161) Igangsettingstillatelse Nei Nei Annet som ikke er næring
Citera
2023-09-13, 00:15
Medlem
Citat:
Takk Villvandrer og StonesThrow81.

Jeg vil tro det er i tråd med slik oppførsel, ja. En person som tyster er jo en person uten integritet, en som selvsagt vil ofre andre for å redde seg selv, eller vinne noe / tjene på det. En sleip personlighetsstruktur, en løgner, en ål. Så det er absolutt en mulighet.
Citera
2023-09-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Det står oppført slik:
Fritidsbygg(hyttersommerh. ol (161) Igangsettingstillatelse Nei Nei Annet som ikke er næring

Ulovlig oppført da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in