Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Vet det var han som fikk kartet av Jonas og ventet 10 timer før han dro for å sjekke med to kompiser, deriblant Sindre og E.O.
Det at han brukte så lang tid på å sjekke er rart når han visste om trusselsituasjonen Jonas var i.
I tillegg var det en av de som fant han som ringte avhørt og varslet om at Jonas var død og vektla at han så fredfull ut og at det ikke var noen medisiner (?) å se i bilen. Avhørt-gutta dro derfor konklusjonen om at det var et illebefinnende før det senere kom frem at J var skutt.

Kan J ha sendt bilde til tlf til OMM for å «varsle» digitalt at det var OMM som var GM? Langt ute, jeg vet. Men hvorfor sendte ikke J heller kart til faren, søsteren eller noen nærmere som han visste hadde reagert med en gang og ikke ventet i 10t for å sjekke ?

Jeg tror muligens det var avtalt på forhånd. At J skulle opp dit. Å at han sendte adresse for å vise hvor han var. Mulig dette var noe di gjorde til vanlig. Kanskje J skulle opp på befaring og OMM skulle til samme plass med lastebilen senere?
Da ville det jo være naturlig å sende kart med eventuelt ringet inn posisjon på brønn så det er enkelt for OMM å finne frem når han skal opp å gjøre jobben.

Dette er bare en tanke.

Jeg sitter ikke med følelsen av at OMM har noe å tjene på å ta livet til sjefen sin og miste arbeidsplassen sin. Det gir ikke mening.
Citera
2023-09-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Det som skurrer veldig er at den/de som hadde bestemt seg for å drepe Jonas også skulle bry seg med å herpe betongbilen bare noen dager før. Det skurrer veldig. Det får meg til å lure på om ikke Jonas hadde flere fiender. Noen som ville gjøre livet surt for ham med å gjøre hærverk, og andre som ville, og klarte, å ta ham av dage.

Har nevnt dette før: Eskaleringen begynner igjen da han flytter til TBG med ny kjæreste. Er det en sjalu eks her?
Citera
2023-09-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
vi bør snart klare å knekke koden.. det som tas opp igjen nå vedrørende OMM føles riktig.. satellitt bilde viser at bilen står hvor den er funnet rundt 12? så meldingen bør ha kommet før bildet ble tatt.. å da har OMM brukt mystisk lang tid på å sjekke ut dette.. fikk han bilde klokken 0900 er det fortsatt veldig rart.. rart om det ikke var trusler også.. han kunne vært skada å trengte hjelp.. og det var vel tilfelle også! men mye rart i denne saken.. men er det slik som det tolkes her da har OMM noe med dette å gjøre.

Sorry, men kan aldri tenke meg at OMM har noe med det å gjøre.
Citera
2023-09-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa
Jeg tror muligens det var avtalt på forhånd. At J skulle opp dit. Å at han sendte adresse for å vise hvor han var. Mulig dette var noe di gjorde til vanlig. Kanskje J skulle opp på befaring og OMM skulle til samme plass med lastebilen senere?
Da ville det jo være naturlig å sende kart med eventuelt ringet inn posisjon på brønn så det er enkelt for OMM å finne frem når han skal opp å gjøre jobben.

Dette er bare en tanke.

Jeg sitter ikke med følelsen av at OMM har noe å tjene på å ta livet til sjefen sin og miste arbeidsplassen sin. Det gir ikke mening.

Ja, hvis dette var vanlig praksis er jeg enig med deg og da forstår jeg hvorfor det tok såpass lang tid før noen reagerte og hvorfor Jonas ikke sendte bilde til nærmeste familie.

Jeg ser heller ikke sammenhengen med motivet for OMM, men det er tidligere i tråden påpekt at ingenting skjedde med bilene han kjørte før Jonas nevnte det var rart. Da var visstnok bilen hans tagget ned dagen etter. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men det er skrever her.
Citera
2023-09-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Media har garantert fått beskjed om å holde tilbake i denne saken også (som i Hagen-saken).
De verker nok i å skrive 10-15 saker i uken og spekulerer minst like mye som oss i denne tråden, om ikke mer. Og vet garantert like mye,om ikke mer enn politiet.

Kommer til å eksplodere med saker når en av avisene gir f i pålegget fra politiet.
Er det ingen i media som kan bekrefte dette da tro? 🤔
Citera
2023-09-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Det som skurrer veldig er at den/de som hadde bestemt seg for å drepe Jonas også skulle bry seg med å herpe betongbilen bare noen dager før. Det skurrer veldig. Det får meg til å lure på om ikke Jonas hadde flere fiender. Noen som ville gjøre livet surt for ham med å gjøre hærverk, og andre som ville, og klarte, å ta ham av dage.

Kanskje det egentlig ikke var så godt planlagt som «alle» har trodd hittil ? Kanskje det ikke var meningen å drepe han mens hærverket ble utført, men at det skjedde i en konfrontasjon på hytta? Men da igjen er jo denne låsen et mysterium 🤔
Citera
2023-09-05, 23:26
Medlem
Citat:

Dette er bare en tanke.

byner å bli sent på kvelden.. så bør sikkert ikke skrive slike ting som siste innlegget mitt... men har han selv merket av brønnen på kartet.. så har det vel en mere naturlig forklaring.. var han nettopp skutt så ville jo ikke det være et tema.. å kartet som viser dette er delt i media?
Citera
2023-09-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Ja, hvis dette var vanlig praksis er jeg enig med deg og da forstår jeg hvorfor det tok såpass lang tid før noen reagerte og hvorfor Jonas ikke sendte bilde til nærmeste familie.

Jeg ser heller ikke sammenhengen med motivet for OMM, men det er tidligere i tråden påpekt at ingenting skjedde med bilene han kjørte før Jonas nevnte det var rart. Da var visstnok bilen hans tagget ned dagen etter. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men det er skrever her.

Nei, for alt jeg vet kan det være OMM som har dårlige «venner».. kanskje han skylder penger til di samme folkene som var ute etter J? Så han har blitt presset til å være en del av hærverket o.l? Ikke vet jeg.

Syns bare det ville vært veldig spesielt å ta livet av inntektskilden sin.
Hadde inntrykk av at det ikke var noe tull dem imellom når det kom til jobbforholdet.

Men ser man på ansatte i firmaet opp igjennom tidene og omgangskretsen rundt. Så er det klart det er mange potensielle GM.. De aller fleste vil man jo ikke ha på seg å omgås.

Tenker det er 3 muligheter her.

1. Sjeik m/venner.

2. Smuglesaken med betongbilene:

3. J fungerte som tyster for politiet, som endte med fatalt utfall.
J ble observert på utested i Hønefoss med tjenestemannen som etterforsket brannen i betongbilen. ( Kanskje observasjonene var nok til at «di riktige folkene tolket han som en tyster»
Citera
2023-09-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
byner å bli sent på kvelden.. så bør sikkert ikke skrive slike ting som siste innlegget mitt... men har han selv merket av brønnen på kartet.. så har det vel en mere naturlig forklaring.. var han nettopp skutt så ville jo ikke det være et tema.. å kartet som viser dette er delt i media?

Kartet er aldri delt. Vet ikke om brønnen er merket av. Men ved slik jobb, er det vanlig å sende bilder for å spare tid på å forklare hvor ting er. Vet ikke om det er tilfellet i denne saken.
Men det ville forklart hvorfor det tok tid.
Citera
2023-09-05, 23:36
Medlem
Jeg er enig med flere her som mener at OMM sannsynligvis ikke har noe med dette å gjøre.
Har egentlig sett på han (ut fra tilgjengelig info) som en som virker som en seriøs ansatt, og en som kanskje ikke er involvert i narkotika evt heller.

Dersom de hadde som rutine å sende kartutsnitt så blir saken annerledes.

Allikevel syns jeg det er rart at det gikk så mange timer før de gjorde noe etter å ha mottatt kartutsnitt.
Han skal vel gjentatte ganger ha forsøkt å få tak i han uten å lykkes også før de dro dit.
Citera
2023-09-05, 23:38
Medlem
Citat:
Nei, for alt jeg vet kan det være OMM som har dårlige «venner».. kanskje han skylder penger til di samme folkene som var ute etter J? Så han har blitt presset til å være en del av hærverket o.l? Ikke vet jeg.

Syns bare det ville vært veldig spesielt å ta livet av inntektskilden sin.
Hadde inntrykk av at det ikke var noe tull dem imellom når det kom til jobbforholdet.

Men ser man på ansatte i firmaet opp igjennom tidene og omgangskretsen rundt. Så er det klart det er mange potensielle GM.. De aller fleste vil man jo ikke ha på seg å omgås.

Tenker det er 3 muligheter her.

1. Sjeik m/venner.

2. Smuglesaken med betongbilene:

3. J fungerte som tyster for politiet, som endte med fatalt utfall.
J ble observert på utested i Hønefoss med tjenestemannen som etterforsket brannen i betongbilen. ( Kanskje observasjonene var nok til at «di riktige folkene tolket han som en tyster»

Hvilke beviser er tilknyttet nummer 3. Informant, ja, det er mulig, men altså å gå på byen med en snut, når alt dette foregår? Særlig hvis man er informant. Helt ulogisk. Om politiet har godkjent dette, og at det faktisk har skjedd er det jo politiskandale!
Citera
2023-09-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Hvilke beviser er tilknyttet nummer 3. Informant, ja, det er mulig, men altså å gå på byen med en snut, når alt dette foregår? Særlig hvis man er informant. Helt ulogisk. Om politiet har godkjent dette, og at det faktisk har skjedd er det jo politiskandale!

Ingen bevis for punkt 3, annet enn taggingen og rykter på «bygda».
Skal legges til at byen er ikke stor, så at man møter hverandre ute er ikke usannsynlig. Men er det tilfellet at J var informant, så er jo politiet eventuelt klar over det. Da vil det også være en komplisert sak.
Om J har angitt mange til politiet… hvem av di han har angitt er GM eventuelt?! Det vil jo i såfall være som å lete etter nålen i høystakken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in