Citat:
Ursprungligen postat av
Susa94
Ja, hvis dette var vanlig praksis er jeg enig med deg og da forstår jeg hvorfor det tok såpass lang tid før noen reagerte og hvorfor Jonas ikke sendte bilde til nærmeste familie.
Jeg ser heller ikke sammenhengen med motivet for OMM, men det er tidligere i tråden påpekt at ingenting skjedde med bilene han kjørte før Jonas nevnte det var rart. Da var visstnok bilen hans tagget ned dagen etter. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men det er skrever her.
Nei, for alt jeg vet kan det være OMM som har dårlige «venner».. kanskje han skylder penger til di samme folkene som var ute etter J? Så han har blitt presset til å være en del av hærverket o.l? Ikke vet jeg.
Syns bare det ville vært veldig spesielt å ta livet av inntektskilden sin.
Hadde inntrykk av at det ikke var noe tull dem imellom når det kom til jobbforholdet.
Men ser man på ansatte i firmaet opp igjennom tidene og omgangskretsen rundt. Så er det klart det er mange potensielle GM.. De aller fleste vil man jo ikke ha på seg å omgås.
Tenker det er 3 muligheter her.
1. Sjeik m/venner.
2. Smuglesaken med betongbilene:
3. J fungerte som tyster for politiet, som endte med fatalt utfall.
J ble observert på utested i Hønefoss med tjenestemannen som etterforsket brannen i betongbilen. ( Kanskje observasjonene var nok til at «di riktige folkene tolket han som en tyster»