• 1
  • 2
2025-07-23, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellmas1919
Jag har ftt dom vid kad ngestniv. Allts inte vid utsttning. Fick ven mer nr jag hjde Escitalopram till 20 mg.
Usch, vilken otrevlig "kombo".

Har precis bytt till Venlafaxin s jag hller p och trappa ut Duloxetin nu.
Citera
2025-07-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, vilken otrevlig "kombo".

Har precis bytt till Venlafaxin s jag hller p och trappa ut Duloxetin nu.

Hur lnge t du duloxetin? Fungerade den dligt?
Citera
2025-07-23, 10:50
Medlem
Citat:
Hur lnge t du duloxetin? Fungerade den dligt?
1.5 r (120mg). Den frlorade effekten, har lngsamt gtt nedt i mendet, plus att jag haft svrt att sova p grund av spring i benen. Frsta halvret - nio mnaderna fungerade den dock kanon!
Citera
2025-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
1.5 r (120mg). Den frlorade effekten, har lngsamt gtt nedt i mendet, plus att jag haft svrt att sova p grund av spring i benen. Frsta halvret - nio mnaderna fungerade den dock kanon!
Okej. Trist att effekten avtog. Knner mig lite nervs ver att stta in den men sklart vrt om det fungerar.
Citera
2025-07-23, 12:53
Medlem
Citat:
Okej. Trist att effekten avtog. Knner mig lite nervs ver att stta in den men sklart vrt om det fungerar.
Ja, men som jag frsttt det r det ganska vanligt att det kan bli s med antidepressiva (att effekten avtar och s fr man prova ngon ny).

Hur lnge har du provat duloxetin n s lnge?
Citera
2025-07-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ja, men som jag frsttt det r det ganska vanligt att det kan bli s med antidepressiva (att effekten avtar och s fr man prova ngon ny).

Hur lnge har du provat duloxetin n s lnge?
Jag har inte brjat. Har tit Escitalopram i flera r. Under mnga r bara 5 mg. Sedan flera mnader tillbaka har jag mtt jttedligt med stark ngest och trappat upp Escitalopram men jag blir inte bttre. Nu vill lkaren att jag ska byta till duloxetin.
Citera
2025-07-23, 13:28
Medlem
Citat:
Jag har inte brjat. Har tit Escitalopram i flera r. Under mnga r bara 5 mg. Sedan flera mnader tillbaka har jag mtt jttedligt med stark ngest och trappat upp Escitalopram men jag blir inte bttre. Nu vill lkaren att jag ska byta till duloxetin.
Ok, hoppas det blir bttre med duloxetin 🙏

Kan ocks rekommendera mindfulness om du inte redan provat, har hjlpt mig mycket.
Citera
2025-07-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ok, hoppas det blir bttre med duloxetin 🙏

Kan ocks rekommendera mindfulness om du inte redan provat, har hjlpt mig mycket.
Tack! Kr faktiskt det ocks. Tycker dock att det r svrt nr ngesten r som mest intensiv. Men nr det r lugnare kr jag mindfulness och avslappningsvningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in