• 1
  • 2
2025-07-23, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellmas1919
Jag har fått dom vid ökad ångestnivå. Alltså inte vid utsättning. Fick även mer när jag höjde Escitalopram till 20 mg.
Usch, vilken otrevlig "kombo".

Har precis bytt till Venlafaxin så jag håller på och trappa ut Duloxetin nu.
Citera
2025-07-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, vilken otrevlig "kombo".

Har precis bytt till Venlafaxin så jag håller på och trappa ut Duloxetin nu.

Hur länge åt du duloxetin? Fungerade den dåligt?
Citera
2025-07-23, 10:50
Medlem
Citat:
Hur länge åt du duloxetin? Fungerade den dåligt?
1.5 år (120mg). Den förlorade effekten, har långsamt gått nedåt i måendet, plus att jag haft svårt att sova på grund av spring i benen. Första halvåret - nio månaderna fungerade den dock kanon!
Citera
2025-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
1.5 år (120mg). Den förlorade effekten, har långsamt gått nedåt i måendet, plus att jag haft svårt att sova på grund av spring i benen. Första halvåret - nio månaderna fungerade den dock kanon!
Okej. Trist att effekten avtog. Känner mig lite nervös över att sätta in den men såklart värt om det fungerar.
Citera
2025-07-23, 12:53
Medlem
Citat:
Okej. Trist att effekten avtog. Känner mig lite nervös över att sätta in den men såklart värt om det fungerar.
Ja, men som jag förstått det är det ganska vanligt att det kan bli så med antidepressiva (att effekten avtar och så får man prova någon ny).

Hur länge har du provat duloxetin än så länge?
Citera
2025-07-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ja, men som jag förstått det är det ganska vanligt att det kan bli så med antidepressiva (att effekten avtar och så får man prova någon ny).

Hur länge har du provat duloxetin än så länge?
Jag har inte börjat. Har ätit Escitalopram i flera år. Under många år bara 5 mg. Sedan flera månader tillbaka har jag mått jättedåligt med stark ångest och trappat upp Escitalopram men jag blir inte bättre. Nu vill läkaren att jag ska byta till duloxetin.
Citera
2025-07-23, 13:28
Medlem
Citat:
Jag har inte börjat. Har ätit Escitalopram i flera år. Under många år bara 5 mg. Sedan flera månader tillbaka har jag mått jättedåligt med stark ångest och trappat upp Escitalopram men jag blir inte bättre. Nu vill läkaren att jag ska byta till duloxetin.
Ok, hoppas det blir bättre med duloxetin 🙏

Kan också rekommendera mindfulness om du inte redan provat, har hjälpt mig mycket.
Citera
2025-07-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ok, hoppas det blir bättre med duloxetin 🙏

Kan också rekommendera mindfulness om du inte redan provat, har hjälpt mig mycket.
Tack! Kör faktiskt det också. Tycker dock att det är svårt när ångesten är som mest intensiv. Men när det är lugnare kör jag mindfulness och avslappningsövningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in