2023-08-18, 14:57
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofwell
Bor i Stockholm och har vänner, familj, och flickvän som är beroende av kollektivtrafik och att vistas inom högtrafikerade områden för arbete och skola, samt jag själv såklart. Med tanke på det utvecklade terrorhotet, och med minnen från dådet på Drottninggatan 2017 ger detta mig en avgrundsdjup ångest som påverkar min vardag och min sinnesstämning något enormt.

Jag kan inte sluta tänka på att någon dag inom snar framtid, när jag minst anar det, så kan jag dö med rädsla i kroppen. Eller ännu värre; få veta att någon eller några av de jag älskar mest har skadat sig eller blivit dödade. Bara för att vi fortsatte leva våra liv, och av några lättkränkta idioter vars ilska inte ens är vårt fel!

Är det någon som känner igen sig i detta? Hur klarar ni vardagen, och finns det någon egentlig tröst?
/Olof

Har precis samma känslor efter igår. Bra inlägg, om du vill prata finns jag på pm. Bor i stockholmsområdet.
Citera
2023-08-18, 15:40
Medlem
Känner ingen rädsla, mer ilska över hur Sveriges korrupta makthavare med berått mod har sålt ut mitt land till främmande makt med onda avsikter.
Islam har sedan länge visat sitt rätta ansikte i Sverige, när ska majoriteten svenskar vakna upp och på allvar ställa våra ljugande politiker mot väggen?!
Citera
2023-08-18, 16:52
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Bombdräkt?
Ja en sådan här alltså: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bombdr%C3%A4kt

Citat:
Det är inte säkert att det är en bomb om det skulle hända något det kan lika gärna bli exrmpelvis förgiftat dricksvatten utslagen el eller vad somhelst"] Det är inte säkert att det är en bomb om det skulle hända något det kan lika gärna bli exrmpelvis förgiftat dricksvatten utslagen el eller vad somhelst
Nej det är klart men alla potentiella hot blir svårt att skydda sig emot, muslimska terrorister tenderar ju dock att favorisera bomber som terrormetod.
Citera
2023-08-18, 17:17
Moderator
Protons avatar
Citat:
Bor i Stockholm och har vänner, familj, och flickvän som är beroende av kollektivtrafik och att vistas inom högtrafikerade områden för arbete och skola, samt jag själv såklart. Med tanke på det utvecklade terrorhotet, och med minnen från dådet på Drottninggatan 2017 ger detta mig en avgrundsdjup ångest som påverkar min vardag och min sinnesstämning något enormt.

Jag kan inte sluta tänka på att någon dag inom snar framtid, när jag minst anar det, så kan jag dö med rädsla i kroppen. Eller ännu värre; få veta att någon eller några av de jag älskar mest har skadat sig eller blivit dödade. Bara för att vi fortsatte leva våra liv, och av några lättkränkta idioter vars ilska inte ens är vårt fel!

Är det någon som känner igen sig i detta? Hur klarar ni vardagen, och finns det någon egentlig tröst?
/Olof
I och med att man lyckats plantera en rädsla hos nån är ju målet uppfyllt tyvärr, det var ju precis det som var avsikten.

Drottninggatan 2017 var ett avskyvärt brott, likaså var 9/11 ett avskyvärt brott när det väl inträffade. reagerade du likadant den gången? Om inte, varför inte?

Näe, en sak är säker och det är att saker man ändå inte kan påverka kan man inte gå runt och grubbla över, då blir man knäpp.

Tyvärr är det här sådant vi nog tvingas lära oss leva med, men att gå runt och noja för att man själv eller nån annan i ens närhet faller offer för ett gäng knäppgökar med för mycket fritid ska få för sig att hitta på nåt, det funkar ju bara inte.
Citera
2023-08-18, 17:23
Medlem
Sqrbankens avatar
Tänker inte spela ball, antar det är lätt hänt att noja mer desto mer man har att leva för, men eftersom mitt liv hittills varit en 1 av 5 möjliga-sensation så har jag knappt ens mäktat med att bry mig om vad som försiggår.

Smäller det i närtid så sker det nog i samband med sommar-avrundade happenings. SÄPO lär exempelvis ha att göra här i Sthlm under Midnattsloppet imorrn. Skiter du i såna spektakel så blir det nog bra ska du se!
Citera
2023-08-18, 17:41
Om din känsla är den så så är det ju så men att vara rädd för terrorbrott är som att vara rädd för att blixten ska slå ner i ditt huvud från en faktiskt klar himmel. Jag skulle inte bry mig om jag hade dött varken pga blixten eller terrorbrott. Om blixten vill mig något, varsågod...
Citera
2023-08-18, 17:56
Medlem
Tuors avatar
Citat:

/Olof

Vilket parti röstade du på i det senaste valet, Olof?

Om du inte röstade på SD så förtjänar du att känna så här. Ledsen, men så är det bara. Du har ju trots allt själv satt dig i denna situation genom att rösta på massinvandringspartier.
Citera
2023-08-18, 18:30
Medlem
Enkelt man slår på hjärnan och inser snabbt att risken för att skadas i en helt vanlig trafikolycka är ungefär 1000 gånger större än att skadas i ett terrordåd
Citera
2023-08-18, 18:41
Medlem
Lever som vanligt, men sen bor jag inte i Stockholm eller annan större stad. Om terrorn skulle komma till min lilla håla skulle jag vara minst sagt förvånad.

Åker iofs in till Stockholm då och då men tänker inte nämnvärt på terrorhotet.

Hade jag bott där hade jag kanske funderat mer.

Men ser sannolikheten som extremt låg att just jag ska bli drabbad. Visst, lite naivt kanske men pallar inte gå och oroa mig för en sak till. Har nog i skallen som det är..
Citera
2023-08-18, 19:37
Medlem
Jag har löst det genom att ej bo centralt i stockholm.
Nu skulle jag ej vilja bo där oavsett terrorhot eller ej men det är en fördel med att bo mer "glest" man får lite bättre koll på sin omgivning

Jag brukar dock åka taxi in till centrala stockholm 3ggr per år eller något men då hänger jag ofta på ett sunkigt biljardhak och då är jag för full för att bry mig om terrorhot
Citera
2023-08-18, 19:57
Medlem
notpeacebutaswords avatar
Jag hoppas bara att jag får en sekund eller två över att rikta mina tankar mot Jesus innan döden kommer. Om döden sedan kommer och är oundviklig så är det bara kasta sig ut över kanten.
Att oroa sig över något så osannolikt som ett terrorbrott tycks mig i dagsläget som bortslösad energi.
Citera
2023-08-18, 21:12
Medlem
Konstnarren5s avatar
Ser man något misstänkt skall man rapportera till polisen. Annars behöver man inte göra något mer än att visa sin avsky på sociala medier mot Nordkorea och Ryssland som orkestrerat hela denna soppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in