Citat:

Ursprungligen postat av 
Olofwell

Bor i Stockholm och har vänner, familj, och flickvän som är beroende av kollektivtrafik och att vistas inom högtrafikerade områden för arbete och skola, samt jag själv såklart. Med tanke på det utvecklade terrorhotet, och med minnen från dådet på Drottninggatan 2017 ger detta mig en avgrundsdjup ångest som påverkar min vardag och min sinnesstämning något enormt. 
Jag kan inte sluta tänka på att någon dag inom snar framtid, när jag minst anar det, så kan jag dö med rädsla i kroppen. Eller ännu värre; få veta att någon eller några av de jag älskar mest har skadat sig eller blivit dödade. Bara för att vi fortsatte leva våra liv, och av några lättkränkta idioter vars ilska inte ens är vårt fel!
Är det någon som känner igen sig i detta? Hur klarar ni vardagen, och finns det någon egentlig tröst?
/Olof

I och med att man lyckats plantera en rädsla hos nån är ju målet uppfyllt tyvärr, det var ju precis det som var avsikten.
Drottninggatan 2017 var ett avskyvärt brott, likaså var 9/11 ett avskyvärt brott när det väl inträffade. reagerade du likadant den gången? Om inte, varför inte?
Näe, en sak är säker och det är att saker man ändå inte kan påverka kan man inte gå runt och grubbla över, då blir man knäpp.
Tyvärr är det här sådant vi nog tvingas lära oss leva med, men att gå runt och noja för att man själv eller nån annan i ens närhet faller offer för ett gäng knäppgökar med för mycket fritid ska få för sig att hitta på nåt, det funkar ju bara inte.