Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-18, 01:57
  #1
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag har inte direkt brytt mig om nofap, men för några veckor sedan så har jag, en mastodontrunkare och kronisk porrtittare, liksom tappat intresset. Det är nu ungefär 2 veckor sedan sist, jag kollar nåt klipp emellanåt men stänger av ganska så snabbt då jag på riktigt tröttnat på alla uttönjda arslen, ansiktssprut och fejkstön med tillhörande silikontuttar. Grövre porr har inte intresserat mig och jag är inte dummare än att jag förstår att hjärnan kräver nåt nytt/grövre för att fortsätta ge dopaminer men jag gillar inte de grova grejerna.

Grejen är nu att jag har inte rört min mandom i annat syfte än att pissa och sedvanlig tvagning, och den känns helt förkrympt och livlös. Inte alls samma stolthet som förr. Jag har provat mig fram lite och satt på nåt klipp ibland sådär men knappt den reagerar då heller, jag har under några månaders tid knappt fått upp den vid porrtittande heller utan har varit mer "skam den som ger sig" och har lyckats få till nån form av avslut.

Jag läste några sidor i jättetråden här men jag har inte riktigt hittat vad jag söker så tänkte bara se om nån som kanske har lite koll kan hjälpa mig bringa lite klarhet?
Skrumpen penis. Vanligt? Hur länge?

Har märkt att jag blivit mer "manlig" på dessa veckorna också, tar inte skit på samma sätt som innan utan känner mig mer aggressiv och backar inte vid konflikter, är detta också något som hör till eller är det mest abstinens?

Porr känns ointressant och jag tittar som sagt nu och då för att se hur det funkar men det fortsätter vara ganska så ointressant, är detta också vanligt?

Detta är ingen direkt ansträngning för mig, jag fortsätter uppskatta utseendet av en fin donna och hade nog gärna fått ligga lite även om jag valt bort det också nu för ett tag för detta känns som lite ny, outforskad mark som jag är nyfiken på.

Vad är de vanligaste effekterna på att inte fappa samt min vana att dra på ett klipp då och då, förstör det för varandra även om det oftast är en kort stund och inget fappande sker?
Blir det skillnad på avhållsamhet även för ögonen?

Och jag måste säga att helt plötsligt har jag rejält mycket tid över för annat 😁
Citera
2023-08-18, 02:13
  #2
Medlem
hejpadigdu1s avatar
låter som att du blivit bög, men förnekar det genom att skylla på 'nofap'. embrace the gay inside of you.
Citera
2023-08-18, 02:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag har inte direkt brytt mig om nofap, men för några veckor sedan så har jag, en mastodontrunkare och kronisk porrtittare, liksom tappat intresset. Det är nu ungefär 2 veckor sedan sist, jag kollar nåt klipp emellanåt men stänger av ganska så snabbt då jag på riktigt tröttnat på alla uttönjda arslen, ansiktssprut och fejkstön med tillhörande silikontuttar. Grövre porr har inte intresserat mig och jag är inte dummare än att jag förstår att hjärnan kräver nåt nytt/grövre för att fortsätta ge dopaminer men jag gillar inte de grova grejerna.

Grejen är nu att jag har inte rört min mandom i annat syfte än att pissa och sedvanlig tvagning, och den känns helt förkrympt och livlös. Inte alls samma stolthet som förr. Jag har provat mig fram lite och satt på nåt klipp ibland sådär men knappt den reagerar då heller, jag har under några månaders tid knappt fått upp den vid porrtittande heller utan har varit mer "skam den som ger sig" och har lyckats få till nån form av avslut.

Jag läste några sidor i jättetråden här men jag har inte riktigt hittat vad jag söker så tänkte bara se om nån som kanske har lite koll kan hjälpa mig bringa lite klarhet?
Skrumpen penis. Vanligt? Hur länge?

Har märkt att jag blivit mer "manlig" på dessa veckorna också, tar inte skit på samma sätt som innan utan känner mig mer aggressiv och backar inte vid konflikter, är detta också något som hör till eller är det mest abstinens?

Porr känns ointressant och jag tittar som sagt nu och då för att se hur det funkar men det fortsätter vara ganska så ointressant, är detta också vanligt?

Detta är ingen direkt ansträngning för mig, jag fortsätter uppskatta utseendet av en fin donna och hade nog gärna fått ligga lite även om jag valt bort det också nu för ett tag för detta känns som lite ny, outforskad mark som jag är nyfiken på.

Vad är de vanligaste effekterna på att inte fappa samt min vana att dra på ett klipp då och då, förstör det för varandra även om det oftast är en kort stund och inget fappande sker?
Blir det skillnad på avhållsamhet även för ögonen?

Och jag måste säga att helt plötsligt har jag rejält mycket tid över för annat 😁
Hur gammal är du? En runk tar ett par minuter så mer tid för annat är bs.
Jag började med L'argiplex, mest för alla ämnen som finns i, plus är stenhård balle. Att tömma 3 ggr i veckan är bra för prostatan så fuska inte med det. Vem vill ha prostatacancer?
Citera
2023-08-18, 02:21
  #4
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
låter som att du blivit bög, men förnekar det genom att skylla på 'nofap'. embrace the gay inside of you.

Nah, aldrig direkt känt mig sugen på att suga kuk, det lockar faktiskt inte alls.


Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hur gammal är du? En runk tar ett par minuter så mer tid för annat är bs.
Jag började med L'argiplex, mest för alla ämnen som finns i, plus är stenhård balle. Att tömma 3 ggr i veckan är bra för prostatan så fuska inte med det. Vem vill ha prostatacancer?

Mellan 30-40. Om en runk inte tar mer än några minuter så är du lyckligt lottad. Personligen kan jag spendera timmar framför datorn i jakt på det perfekta klippet. Det har väl mer med porrberoende att göra än runkandet i sig förvisso.

Jag är inte säker på ditt påstående att man ska tömma tre ggr i veckan, som med allt annat så tar kroppen hand om allt sånt själv. När det behövs.
Citera
2023-08-18, 03:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Nah, aldrig direkt känt mig sugen på att suga kuk, det lockar faktiskt inte alls.




Mellan 30-40. Om en runk inte tar mer än några minuter så är du lyckligt lottad. Personligen kan jag spendera timmar framför datorn i jakt på det perfekta klippet. Det har väl mer med porrberoende att göra än runkandet i sig förvisso.

Jag är inte säker på ditt påstående att man ska tömma tre ggr i veckan, som med allt annat så tar kroppen hand om allt sånt själv. När det behövs.
Citat:
Män som rapporterade mer än 21 ejakulationer per månad medan de var 40-49 år gamla hade 32 procent mindre risk för prostatacancer än de som rapporterade 4-7 ejakulationer per månad.

https://www.dagensmedicin.se/alla-ny...rostatacancer/
Citera
2023-08-18, 06:09
  #6
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag har inte direkt brytt mig om nofap, men för några veckor sedan så har jag, en mastodontrunkare och kronisk porrtittare, liksom tappat intresset. Det är nu ungefär 2 veckor sedan sist, jag kollar nåt klipp emellanåt men stänger av ganska så snabbt då jag på riktigt tröttnat på alla uttönjda arslen, ansiktssprut och fejkstön med tillhörande silikontuttar. Grövre porr har inte intresserat mig och jag är inte dummare än att jag förstår att hjärnan kräver nåt nytt/grövre för att fortsätta ge dopaminer men jag gillar inte de grova grejerna.

Grejen är nu att jag har inte rört min mandom i annat syfte än att pissa och sedvanlig tvagning, och den känns helt förkrympt och livlös. Inte alls samma stolthet som förr. Jag har provat mig fram lite och satt på nåt klipp ibland sådär men knappt den reagerar då heller, jag har under några månaders tid knappt fått upp den vid porrtittande heller utan har varit mer "skam den som ger sig" och har lyckats få till nån form av avslut.

Jag läste några sidor i jättetråden här men jag har inte riktigt hittat vad jag söker så tänkte bara se om nån som kanske har lite koll kan hjälpa mig bringa lite klarhet?
Skrumpen penis. Vanligt? Hur länge?

Har märkt att jag blivit mer "manlig" på dessa veckorna också, tar inte skit på samma sätt som innan utan känner mig mer aggressiv och backar inte vid konflikter, är detta också något som hör till eller är det mest abstinens?

Porr känns ointressant och jag tittar som sagt nu och då för att se hur det funkar men det fortsätter vara ganska så ointressant, är detta också vanligt?

Detta är ingen direkt ansträngning för mig, jag fortsätter uppskatta utseendet av en fin donna och hade nog gärna fått ligga lite även om jag valt bort det också nu för ett tag för detta känns som lite ny, outforskad mark som jag är nyfiken på.

Vad är de vanligaste effekterna på att inte fappa samt min vana att dra på ett klipp då och då, förstör det för varandra även om det oftast är en kort stund och inget fappande sker?
Blir det skillnad på avhållsamhet även för ögonen?

Och jag måste säga att helt plötsligt har jag rejält mycket tid över för annat 😁

Hur gammal är du? Det låter som att du är ganska ung, klarar du inte att tillfredsställa dig utan porr så är ungdomen förlorad. Visst kan man använda sig av porr ibland men se det då för vad det är, skådespelare som knullar i en film. Allt för att tjäna pengar. Jag har runkat till mycket porr I mina dagar men det finns inget som är så skönt som att runka för sig själv, eventuellt i duschen eller i badkaret eller en tidig morgon innan man drar till jobbet. Jag kollar sällan porr nu mer, jag har sett det mesta å det tilltalar mig inte mer på samma sätt längre.
Citera
2023-08-18, 09:29
  #7
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Hur gammal är du? Det låter som att du är ganska ung, klarar du inte att tillfredsställa dig utan porr så är ungdomen förlorad. Visst kan man använda sig av porr ibland men se det då för vad det är, skådespelare som knullar i en film. Allt för att tjäna pengar. Jag har runkat till mycket porr I mina dagar men det finns inget som är så skönt som att runka för sig själv, eventuellt i duschen eller i badkaret eller en tidig morgon innan man drar till jobbet. Jag kollar sällan porr nu mer, jag har sett det mesta å det tilltalar mig inte mer på samma sätt längre.

30-40.

Jag hade hoppats nån inbiten No-fapare som har göttat ner sig i alla detaljer kunde svara på mina frågor, men jag ser inte att du har fel, porr är inte verkligt och när man föredrar det framför riktig rosa tacos så har det gått för långt. Runkandet i sig på en nivå där det är nån gång ibland utan visuell stimuli antar jag alla män har gjort sen vi skapades och är väl säkert varken bu eller bä.
Citera
2023-08-18, 10:15
  #8
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Läs på om "nofap flatline". Det är abstinenssymptom som brukar komma 5-7 dagar in i en streak.
Citera
2023-08-18, 13:23
  #9
Medlem
Bret-Harts avatar
Vad är det för porr du tittar på egentligen? och varför måste du ha grövre och grövre hela tiden, det kanske är det som är missbruket+ Använder du inte din egna fantasi något?
Citera
2023-08-18, 13:32
  #10
Medlem
ApanNegersons avatar
Har läst att om man rönkar 2 gånger per dag i 10 dagar så tar 5 månader innan sperm-antalet blir normalt.

Summary. The extra-gonadal sperm reserve (the sperm reserve in the vasa deferentia and the epididymides) was depleted in six donors by an average of 2:4 emissions per day during a 10-day depletion period.
Daily sperm output (Do) was then estimated from the examination of
7276
one specimen a day for 24 days. During the so period, specimen volume averaged 59% and sperm concentration per specimen 27% of that in the control or pre-depletion period. Sperm output per specimen and per week did not return to the levels of the pre-depletion period during a
156-day period (equal to three complete 52-day cycles of spermatogenesis and movement of spermatozoa through the duct system) after the completion of Dso. At a frequency of fewer than five emissions per week, the greatest single influence on sperm numbers in the specimen is the size of the extra-gonadal sperm reserve. Daily sperm output, after the
163
depletion of the extra-gonadal sperm reserve, may be used to estimate daily sperm production (DSp) by the testes. Changes in Dso may be used to measure treatment eficets_n spermatogenesis. A practical experimental design is proposed for the analysis of factors and treatment a... ing Dsp in man.
Modern T levels are at
Citera
2023-08-18, 15:04
  #11
Medlem
DrVonAnkas avatar
Du börjar bli gammal farfar

Nä, skämt åsido. Porrtittandet är väl som allt annat att suget kommer och går i vågor. Nofappare brukar tala om flatline där suget inte finns och det brukar hålla i sig några veckor för att då återgå till en mer normal drift.

Sitter du i timmar och letar efter klipp så tycker jag du ska fortsätta på din nofapresa för att se vart den tar dig.
Citera
2023-08-18, 15:27
  #12
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 122OrtKrigaren
Läs på om "nofap flatline". Det är abstinenssymptom som brukar komma 5-7 dagar in i en streak.

googlade lite och det gav lite svar. Tack. Detta med att man blir aggressivare och mer benägen att ta konflikter och sådant antar jag är en bieffekt också, många idrottare och atleter bryter ju all sexuell kontakt för att kunna prestera så bra det bara går.

Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Vad är det för porr du tittar på egentligen? och varför måste du ha grövre och grövre hela tiden, det kanske är det som är missbruket+ Använder du inte din egna fantasi något?

Jag tittar bara på vanilj mer eller mindre, men jag går inte igång på det längre utan jag antar att det är likadant som allt annat missbruk, man söker ständigt nya kickar. Jag har någon moralisk spärr mot alltför grova saker så jag vill inte titta på sånt. Ärligt talat så gillar jag inte ens att glo på en donna som får den i prutten eller typ gangbangs och sånt. Redan där går min moraliska gräns för vad jag tycker om så det blir svårt när mitt behov av dopaminer inställer sig samtidigt som min moraliska sida påpekar att det där är rätt skevt. Vill påpeka att mitt "missbruk" troligen är föga mot vad andra upplever, vissa stories jag läst i min jakt på svar. Jisses.

Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Du börjar bli gammal farfar

Nä, skämt åsido. Porrtittandet är väl som allt annat att suget kommer och går i vågor. Nofappare brukar tala om flatline där suget inte finns och det brukar hålla i sig några veckor för att då återgå till en mer normal drift.

Sitter du i timmar och letar efter klipp så tycker jag du ska fortsätta på din nofapresa för att se vart den tar dig.

Jag vill inte kalla mig för nofappare eftersom det blir något religiöst och nästan sekteristiskt med hela grejen, men av det lilla jag läst så verkar det finnas poänger då porrmissbruk är något verkligt, och att bryta ett beteende som jag hamnat i som inte känns sunt är ändå en bra grej, jag ville få info från alla nofapmunkar om de förändringar jag märkt hör till vanligheterna, och det verkar det göra. Jag vet att det finns säkert jättemycket mer att lära sig utav att höra vad de säger, och av ren nyfikenhet så kommer jag troligen fortsätta såhär till dess att jag inte längre gör det av en eller annan anledning. Dock är jag rätt trött på alla fejkstön och ansiktssprut och kommer nog framöver att undvika porr över lag, får lösa dopaminer på annat sätt.

Rätt skönt faktiskt att ha hamnat i en sk "Flatline" då libidon går ner rätt ordentligt och sex känns hyfsat ointressant då det upptagit min vakna tid större delen av mitt liv att jaga fitta, visuell såväl som irl. Får se när det går över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback