2023-08-17, 01:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Hade Amir Svartskalle åkt hem till sin bergsby och vallat getter i stället för att vara i Sverige och bråka och härja så hade han sluppit bli pepparsprejad. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-08-17, 01:19
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hade Amir Svartskalle åkt hem till sin bergsby och vallat getter i stället för att vara i Sverige och bråka och härja så hade han sluppit bli pepparsprejad. Svårare än så är det inte.

Bra inlägg tråden kan nu stängas.
Citera
2023-08-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jo, polisen verkar ha väldigt svårt för att hitta en förtroendegivande mellanväg mellan brutalitet och dialog. Det blir oftast antingen eller. Jävla översittare och posörer. Tacka vet jag äldre snutar som betedde sig som riktiga poliser. Men och andra sidan så slapp de kaxiga kaosblattar.

Polisen måste nog snarast istället återfå sin respekt bland medborgarna, jag ser nog ingen annan utväg egentligen än att det måste bli som i Amerika....lyder du inte polisen och eller att du tex skriker att du ska knulla någons mamma 5cm från ansiktet så smäller det till på två sekunder och du får smaka asfalt.

Samma sak som om det finns vapen med i bilden, har du vapen i hand och riktar det mot en polis så kommer de om du inte lyder att använda dödligt våld.

Lite som andra vart inne på här tidigare, är du trevlig och gör som du blir tillsagd så blir du bemött på samma vis.
Citera
2023-08-17, 18:25
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://corren.se/nyheter/linkoping/...panik/r3m27m2l

"Flera av de ungdomar som var på plats under polisens insats på Stora torget i helgen är upprörda. 14-åriga "Amir" pepparsprejades och menar att polisens agerande var omotiverat – men medger samtidigt att han gick tillbaka till platsen efter att ha avvisats.
– Det var två som började bråka med varandra, men vi andra höll oss undan. Sen kom polisen, men då hade de som bråkat redan försvunnit. Polisen sa att vi skulle gå därifrån. Jag blev jätteförvånad, vi hade ju inte gjort något. Vi sa det till polisen. Då sa de att vi är avvisade från platsen och inte skulle komma tillbaka.
– Det var första gången jag blev avvisad, jag visste inte hur det gick till. Jag skulle ju bara hämta min påse med kläder. Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."

Ännu en oskyldig fotbollskille som blir orättvist behandlad av samhället, eller?
Någon som var där eller känner lille "Amir" eller hans bruchor?
Hans dröm är nog att bli läkare och i påsen låg viktiga skoluppgifter som skulle hjälpa han att bli det! Ännu en missförstådd inföding
Citera
2023-08-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
https://www.instagram.com/reel/Cv7xv...RlODBiNWFlZA==

Det är den här lille grabben det är synd om då?

Hahaha, morsan som ställer sig 3 meter ifrån som en nyfiken strut ihop med sin lille knodd på 3-4 år bredvid sig
Citera
2023-08-17, 18:44
Medlem
Jävligt bra agerat av Polisen 👍
Citera
2023-08-17, 18:49
Medlem
Scarecrows avatar
– Vi gick därifrån och då kom jag på att jag hade glömt min påse med jobbkläder utanför Burger King, så jag gick tillbaka för att hämta påsen. Det var då de tog fast mig.

Det här förstår jag inte riktigt. Är det inte ganska ovanligt att man jobbar och har arbetskläder när man är 14 år?
Citera
2023-08-17, 18:59
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Ja, stackars liten.. Som vanligt när polisen säger något ska de göra raka motsatsen.
Ja precis.. Den personliga kränktheten av att för en gångs skull bli tillsagd blev nog för mycket för Amir..
Citera
2023-08-17, 19:27
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Fel av polisen, en hålspets genom knät är dock en början.
Tamam
Citera
2023-08-17, 19:40
Medlem
Stackarn, den lilla pojken satt och läste i sin första ABC-bok och polisen kom och helt oprovocerat pepparsprejade honom. Enbart pga hans utseende.
Citera
2023-08-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow
– Vi gick därifrån och då kom jag på att jag hade glömt min påse med jobbkläder utanför Burger King, så jag gick tillbaka för att hämta påsen. Det var då de tog fast mig.

Det här förstår jag inte riktigt. Är det inte ganska ovanligt att man jobbar och har arbetskläder när man är 14 år?

14 år, eller "14" år?
Citera
2023-08-17, 19:54
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Istället tog poliserna fast mig och försökte brotta ner mig. Jag blev rädd och försökte knuffa bort dem. De höll fast mig och drog mig till bilen. De försökte sätta handbojor på mig och drog i mig. Jag sa att jag kan vända mig själv, men de började skrika. Då pepparsprejade de mig."

Ja jävlar, hade polisen glömt att äta sin spenat månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in