• 1
  • 2
2023-08-16, 09:59
Medlem
Hade du frågat mig för 10-15 år sedan vad jag ansåg om det här med att hitta en partner, stadga sig och sedan hålla ihop livet ut, ja då hade svaret varit ett rungande ja! Men nu har jag ändrat åsikt i ämnet.

Jag tror inte på livslång kärlek längre. Visst finns det undantag, folk som håller ihop och som klarar av vardagens lunk. Men å andra sidan har jag hört historier där allt verkar lugnt på ytan men där båda parterna bedrar varandra. Därför tror jag inte att man är skapt för att vara med en och samma människa hela livet ut.

För mig skulle det vara omöjligt känner jag; det finns alldeles för många snygga och läckra killar där ute för att jag skulle kunna välja endast en och vara tillsammans med. Jag vill känna mig fri att kunna välja och vraka ur livets meny utan att känna skuld och skam för det.

Vad anser ni? Kan man hitta en person när man är typ 20-25 år och sedan vara varandra trogna? Eller tror ni liksom jag att människan inte är ämnad för en och samma person livet ut?
Citera
2023-08-16, 10:09
Bannlyst
Knepet lan vara: hitta varandra tidigt, vid 15-16 samt bägge se högst mediokra ut. Då kommer frestelserna vara färre.
Citera
2023-08-16, 10:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
För mig skulle det vara omöjligt känner jag; det finns alldeles för många snygga och läckra killar där ute för att jag skulle kunna välja endast en och vara tillsammans med. Jag vill känna mig fri att kunna välja och vraka ur livets meny utan att känna skuld och skam för det.

Då finner du dig samtidigt att vara en av många rätter på någon annans meny. En handelsvara, ett tillfälligt nöje, en hora. Om du lyckas att inte må dåligt av den livsstilen, så blir du också en skamlös hora. Lycka till!
Citera
2023-08-16, 10:12
Medlem
note-its avatar
Jag tror att, med en partner menar man just partner. En person som man känner sig trygg och bekväm med. Någon som man litar lika mycket på som sig själv. Livet varierar ju också och det påverkar ens personlighet och därmed förändrar man sina vanor. Att hitta en person som man kan göra detta tillsammans med är ju det man strävar efter.
Det är lite mer än att suga kuk och bli påsatt om jag säger så men, man bör vara mer mogen än vad du är innan man ger sig in i livets riktiga spel.
Citera
2023-08-16, 10:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Kan man hitta en person när man är typ 20-25 år och sedan vara varandra trogna?

I min bekantskapskrets så fungerade det dåligt i alla fall. Folk hade helt enkelt för dålig karaktär - speciellt på fyllan - när någon kvinna bjöd ut sig.
Citera
2023-08-16, 10:21
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Hade du frågat mig för 10-15 år sedan vad jag ansåg om det här med att hitta en partner, stadga sig och sedan hålla ihop livet ut, ja då hade svaret varit ett rungande ja! Men nu har jag ändrat åsikt i ämnet.

Jag tror inte på livslång kärlek längre. Visst finns det undantag, folk som håller ihop och som klarar av vardagens lunk. Men å andra sidan har jag hört historier där allt verkar lugnt på ytan men där båda parterna bedrar varandra. Därför tror jag inte att man är skapt för att vara med en och samma människa hela livet ut.

Vad anser ni? Kan man hitta en person när man är typ 20-25 år och sedan vara varandra trogna? Eller tror ni liksom jag att människan inte är ämnad för en och samma person livet ut?
Mycket tror jag beror på hur man är som person och vilket liv man lever. Speciellt som ung då en relation ofta är nåt annat än när man blir äldre.
Lev livets glada dagar när du är ung om du vill. Byt partner osv så ofta du önskar. Men väljer du att leva så ska du inte ha ett fast förhållande, även om du träffar någon du finner kärlek med.
När du sen blir äldre och kanske märker att livet är mer än nya partners, festande osv får också en fast relation en annan innebörd. Vardag och trygghet blir viktigare och då kan en fast relation va med aktuell.
Sen handlar ju utgångsläget i en relation om hur man vill och tror på att det ska fungera, och att båda vill samma sak.
Ingen relation är enkel livet igenom utan ska man hålla ihop finns det alltid perioder man får kämpa lite, kompromissa och ha förståelse för att man inte alltid är, vill och tänker lika som sin partner.
Att hitta en livspartner redan som ung går så klart om båda vill det och vill att livet tillsammans ska vara målet.

Att många idag lever i trasiga förhållanden eller går in i en relation som sen går sönder tror jag ofta beror på att många idag inte anstränger sig för att få det att fungera.
Att tänka att gräset alltid är grönare på andra sidan gör inte att man håller ihop en relation.
Många hoppar hellre mellan relationer istället för att anstränga sig lite extra. Och jag tror det är dom som i slutet kommer att vara ensamma medan dom som kämpat för gemensam kärlek och lång relation också står vid varandras sida under tunga perioder i ens liv och då inte minst när ålderdomen kommer och trygghet, närhet och sällskap blir viktigare.

Jag tror inte man ska bestämma sig för något när man är ung utan bara leva och ta allt som det kommer. Plötsligt blir man kanske superkär och livet vänder ut och in totalt.
Lev medan du kan och ta de mer seriösa senare, om de kommer.
Men gå inte in i en relation där den andra är mer seriös än dig, då blir det fel redan från början.
Citera
2023-08-16, 10:24
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Det finns människor som inte lyfter ett ögonbryn för att någon är snygg, där personligheten är det som gjort en kär och där man känner att man har ett band på en själslig nivå. Tror det är mycket svårt att ett sådant förhållande inte håller livet ut.

Tror att törsten efter andra handlar om att man inte vet vad man söker eller har funnit det ens själ vill ha. Det är en mognadsfråga.

Jag vill inte ha någon när jag går på stan och ser snygga män. Jag känner inte dom så jag är inte intresserad. Men jag märker att dom är intresserade av mig men jag tror inte att det bara är för att jag är ”snygg”. Tror jag utstrålar något extra. Som gör dom nyfikna. Man ser när en intressant själ passerar en. Man känner det. Speciellt om man letar efter det!

Men jag kan ha fel. Jag kanske bara var snygg.

En gång blev jag kär i en man utan att känna honom. Men det var för att jag kände hans energi på något sätt. Så kärlek vid första ögonkastet existerar. Han såg bra ut men det var inte utseendet som utlöste känslorna jag kände. Han var speciell
Citera
2023-08-16, 10:26
Medlem
Knepet är att välja en kvinna från en kultur som värdesätter starka relationer och kärnfamilj
Citera
2023-08-16, 10:38
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Då finner du dig samtidigt att vara en av många rätter på någon annans meny. En handelsvara, ett tillfälligt nöje, en hora. Om du lyckas att inte må dåligt av den livsstilen, så blir du också en skamlös hora. Lycka till!

Jo, men vi är väl bara varandra till låns.

Är vi inte?

Livslång kärlek. Mer åt den kärlek som finns mellan föräldrar - barn, men en annan sorts kärlek.

Men en kärlek som tycks hålla i många år och i många fall.
Citera
2023-08-16, 10:42
Medlem
RobbanUCs avatar
Hitta en partner och hålla ihop livet ut?
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Knepet är att välja en kvinna från en kultur som värdesätter starka relationer och kärnfamilj
Den sortens kvinnor blir allt sällsyntare i Europa och i synnerhet i Sverige.
Då vår kultur varit utsatt för attack sedan VK2 från sk. Kulturmarxism för att byta ner samhället sammanhållningen mellan människor på alla sätt och i synnerhet mellan Man-Kvinna och familjen så har partnervalet för många blivit mycket svårt om inte omöjligt.
Citera
2023-08-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Det finns 2 lånder i hela Världen utan skillsmässa i lagboken.. Filippinerna och Vatikanet
Citera
2023-08-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Det finns 2 lånder i hela Världen utan skillsmässa i lagboken.. Filippinerna och Vatikanet

Vem bryr sig om lagboken, om man vill ha något som håller, med andra värderingar, bör man såklart välja kvinnor som värdesätter det själva och inte kvinnor från en dekadent trasig kultur som är på väg att gå under, som värdesätter att knulla runt så mycket som möjligt över relationer som har någon mening.

I sådana kulturer hyllas liksom inte luder som har flera män samtidigt i media etc etc..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in