Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeseR
Jag är inte muslim.. men är du dum? Åk till ett sydmerikansk kristet land och säg att folk där inte beter sig som terrorister fast mot sitt inhemska folk?

Bara dumt skrivet att påstå att en enda folkgrupp och religion är aggresiv.. korkat deluxe faktiskt. Lite så att jag blev imponerad av hur korkad du uppfattas som. Samtidigt som jag skriver det här ler jag och funderar på hur dum du måste känna dig just nu samtidigt som du försöker komma på med en bra förklaring i vad du menar.. men ack så korkad du kommer framstå igen om din förklaring blir ignorerad eller tvärtom.. dumförklarad igen.. för du är ju trotsallt det, ja dum och smått korkad.

Du svarar mig inte i sak utan kommer med samma personangrepp 10 gånger i samma inlägg. Gulle dig då.
Citera
2023-08-15, 17:53
Nej man behöver inte vara orolig.

Det har dock skett en medveten polarisering och skulle det ändå ske så ligger givetvis USA med CIA bakom det hela. Dom riktar in sig på ensamma lättmanipulerade individer via targeting och radikaliserar dom.

Sen finns det givetvis enstaka individer som inte har alla hästar hemma som påverkas av polariseringen vi har i Sverige. Oftast psykiskt sjuka individer.

Men inget har hänt ännu så är ingen idé att oroa sig.

Koranbränderna tror jag är helt planerat av underättelse för att polarisera nu när vi har så många muslimer i Sverige för att skapa motsättningar och kaos.
Citera
2023-08-15, 17:55
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Sitter själv med en XR1770. Vet ej hur det kommer att upplevas för en skäggis men krut finnes i alla fall.
Bra där

Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Du, ett baseballträ i skallen när du minst anar det duger alldeles utmärkt, även om du går omkring med ett vapen dagarna igenom vilket jag tror är rent skitsnack. Men återigen, du fattade tydligen inte så jag tar det igen: ingenstans i NT står det att man ska döda alla otrogna där de står.
Vart sa jag att jag bär vapen ute? bara en idiot skulle gå omkring med en remington 870, men äntrar du min bostad så kan jag lova att du får den i ansiktet fortare än du kan säga A.
Citera
2023-08-15, 17:57
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Jag är inte muslim.. men är du dum? Åk till ett sydmerikansk kristet land och säg att folk där inte beter sig som terrorister fast mot sitt inhemska folk?

Bara dumt skrivet att påstå att en enda folkgrupp och religion är aggresiv.. korkat deluxe faktiskt. Lite så att jag blev imponerad av hur korkad du uppfattas som. Samtidigt som jag skriver det här ler jag och funderar på hur dum du måste känna dig just nu samtidigt som du försöker komma på med en bra förklaring i vad du menar.. men ack så korkad du kommer framstå igen om din förklaring blir ignorerad eller tvärtom.. dumförklarad igen.. för du är ju trotsallt det, ja dum och smått korkad.

Korkade mussla. Ditt patetiska exempel med valfritt ”sydamerikanskt kristet land” som du gärna får ge detaljer på handlar inte om att de gör det för att de är kristna, utan trots att de är kristna, medan ni musslor gör det för att er arabiska krigsprofet instruerar er.

Förstår du skillnaden?
Citera
2023-08-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Korkade mussla. Ditt patetiska exempel med valfritt ”sydamerikanskt kristet land” som du gärna får ge detaljer på handlar inte om att de gör det för att de är kristna, utan trots att de är kristna, medan ni musslor gör det för att er arabiska krigsprofet instruerar er.

Förstår du skillnaden?

Jag är varken arab eller muslim.
Citera
2023-08-15, 17:58
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
”Islams folk i Sverige, Danmark och hela Europa – hämndens plikt har lagts på er”, uppges al-Sahab avsluta med.
Problemet som islam har, är att de är ju i det närmsta infantila och beroende utav kristna.

Räcker ju att Ukraina + ryssland slutar sända vildåsnorna mat, så dör en miljard.
Citera
2023-08-15, 18:00
Avstängd
Sverige måste hjälpa uppmuntra och vögleda invandrare/muslimer att flytta härifrån. Att svenskar inte vill ta hand om sina äldre är inte muslimernas/invandrarnas problem.

Att terrorister hotar Sverige är märkligt när Sverige håller på att utplåna sig själva. Valutan är rekordlåg, arbetslösheten ökar, inflationen ökar, lönsamheten minskar, fattigdomen ökar.

Sen kan man också undra varför Al-Qaida vill angripa Hindulandet Sverige vars befolkning ägnar sig åt hinduism mer och mer för varje år som går.

( statydyrkan, yoga, tarot och astro, kremering av döda, minskat köttätande(snart inget alls), individualism, förbud av de abrahimitiska religionerna, polotyism
Citera
2023-08-15, 18:02
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Med så mycket allvarliga hot som riktas mot Sverige så borde ju terrorhotnivån ligga på 4 men ändå är den kvar på en 3. Då kan det ju inte vara så allvarligt eller gör Säpo en felbedömning? Jag tycker det hela verkar märkligt.

Den borde rimligen ligga på en 5a då vi har uttryckliga hot från en av världens mest framstående terrororganisationer, 57 ilskna muslimska länder och tusentals sleeper cells emot oss.

I klassisk svensk förvaltningsmodell är dock det viktigaste att alla undslipper ansvar. Terrorhotnivån höjs inte eftersom det skulle innebära att fler tjänstemän & politiker kan hållas direkt ansvariga om de trots förberedelserna inte kunde förhindra terrordåd.

Nu väntar man bara in smällen och kommer sedan "beklaga" och förklara att "vi kan inte fånga alla" men att deras "hjärtan är med alla drabbade".
Citera
2023-08-15, 18:03
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Jag är varken arab eller muslim.

Så varför försvara en grupp som inte skulle lyfta ett finger för dig vid händelse av konflikt (tråden är nystartad och redan har ”vanliga muslimer” i tråden pratat om att ta upp vapen) utan tvärtom börja chockbeskatta dig om du inte tror på Muhammeds uppenbarelser i en ökengrotta?

Den här omtanken med massa andra folk utom sitt eget är lite rörande. Den är INTE delad.
Citera
2023-08-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Så varför försvara en grupp som inte skulle lyfta ett finger för dig vid händelse av konflikt (tråden är nystartad och redan har ”vanliga muslimer” i tråden pratat om att ta upp vapen) utan tvärtom börja chockbeskatta dig om du inte tror på Muhammeds uppenbarelser i en ökengrotta?

Den här omtanken med massa andra folk utom sitt eget är lite rörande. Den är INTE delad.

Jag har bara en allergi mot folk som är korkade. Inget annat.
Citera
2023-08-15, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Gulligt hur Al-Qaida försöker hålla sig relevanta igen, ingen har väl brytt sig om dem de senaste 15 åren? Snart kommer de finnas på tiktok och försöka radikalisera unga.

Dom kommer när USA med CIA vill att dom ska komma. Tränade av CIA osv.

Samma med ISIS. Ständig kontakt med USA och pengar finns det gått om. Vilken shitshow.
Citera
2023-08-15, 18:10
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Den borde rimligen ligga på en 5a då vi har uttryckliga hot från en av världens mest framstående terrororganisationer, 57 ilskna muslimska länder och tusentals sleeper cells emot oss.

I klassisk svensk förvaltningsmodell är dock det viktigaste att alla undslipper ansvar. Terrorhotnivån höjs inte eftersom det skulle innebära att fler tjänstemän & politiker kan hållas direkt ansvariga om de trots förberedelserna inte kunde förhindra terrordåd.

Nu väntar man bara in smällen och kommer sedan "beklaga" och förklara att "vi kan inte fånga alla" men att deras "hjärtan är med alla drabbade".

Handlar även om att man vill signalera kontroll och inte överge den falska förhoppningen att svenska muslimer inte är sådana. Nu stundar litmustestet för den svenska humanitära stormakten och alla politiker som lät övertyga sig själva (och andra) att alla världens muslimer drömmer i smyg om att bli svenskar och skall läras bli fullgoda svenskar om man bara ser till att det finns fritidsgårdar och jobb.

Kristersson var en av de politikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in