Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Det är intressant att du ber mig ”hålla mig till uppgiften” med en så tydlig passivt aggressiv ton... Det får mig att fundera på om det är precis samma bemötande din fru möts av i bilen?
Om man sitter bredvid någon som suckar, letar fel och redan på förhand har bestämt att man är ”urdålig”, så låser sig hjärnan... Det kallas kognitiv stress, och det är den säkraste metoden som finns för att få någon att tappa koncentrationen helt. Din fru är matematiker.. hon har bevisat att hon kan lösa komplexa problem, men ingen kan prestera när de blir nedvärderade med en passivt aggressiv person bredvid. Din attityd skapar förmodligen en obehaglig miljö där hon blir osäker, känner obehag och osäkerhet leder till att man inte kan fokusera!
Haha, vilket jävla snömos du levererar ..
Det är alltså att prestera att kunna titta på en karta och lista ut när man ska svänga höger eller vänster...
Sjukt lågt satta mål där må jag säga.
Gäller samma argument när kvinnor gnäller på män för att de inte orkar färgmatcha strumpor och byxor på en 3-åring, eller glömt när nån syssling i Karesuando har namnsdag?