• 2
  • 3
2023-08-15, 08:04
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
Jag blev irriterad på ditt svar. Jag ber om ursäkt att jag röt ifrån och förmodligen gjord dig ledsen men jag blev irriterad. Alla är inte på samma sociala nivå och jag suger säkert på något du är bra på, vilket jag borde förstå. Jag ber åter om ursäkt, du har helt rätt.

Jag blev inte ledsen så det var ingen fara, tack. Att kunna backa och be om ursäkt är stort och ger respekt.
Citera
2023-08-15, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Jag blev inte ledsen så det var ingen fara, tack. Att kunna backa och be om ursäkt är stort och ger respekt.
Absolut, när man har fel är det bara att erkänna. Alles lugnt då, hatten av.
Citera
2023-08-15, 13:00
Medlem
Tilbaka, hade annat för mig. Tack för svaren, verkar vara delade läger.
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Nu har du frågat och bollen ligger hos henne.
Ligg lågt broder.
Tack, min tanke också.
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Hade hon velat så hade hon sagt, "men" vi kan hitta på nått senare. Det gjorde hon inte nu, hon kom inte med något motförslag. Är tjejer intresserade på riktigt så kommer de alltid med ett motförslag.
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Hon var inte intresserade. Hade hon varit det, så hade hon själv föreslagit en annan tid. Luddig fråga visserligen, men kvinnor brukar själva linda in allt, så tvivlar inte på att hon mycket väl fattade.
Men sedan med detta sagt, så med så kort varsel som du gav henne, så är det nog få som hade kunnat. Du skulle frågat henne vad hon gör typ ett par dagar framåt. Ligg lågt och var lika trevlig som vanligt när du träffar henne. Det är inte omöjligt hon behöver lite betänketid eller själv föreslår något någon annan dag.
Typ där är jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Zigge1234
Du kan inte förvänta dig att hon ska kunna gå ut samma dag, tjejen har ett liv och är inte tillgänglig för dig 24/7. Fråga ordentligt i god tid! "Vad gör du på Onsdag nästa vecka?"
Det där var faktist nåt jag inte tänkte på, bra råd där. Är bara lite bakbunden, det där med att fråga flera gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Du har ju inte ens frågat bror.
Citat:
Ursprungligen postat av EltonToilet
Alldeles för luddigt ställd fråga enligt mig
Citat:
Ursprungligen postat av Amenfoerihvete
Det är ingen som blivit utfrågad på date än. Kvinnor älskar tydliga män som visar deras intention. Det skapar trygghet.

I'd like to take you out for dinner sometime. Avvakta respons, är den positiv så är steg 2 att bestämma var och när och byta kontaktuppgifter.
Bäst jag minns var att jag sa "are you doing anything tonight ?" , det kan väl bara inte låta som nåt annat ? Seriöst, hon måste väl ha kopplat ?

Jag tror ändå råden här är bra, jag avvaktar, antar inget förhastat men att fråga henne igen skulle ge fel bild som att det inte finns andra tjejer att dejta. Har inte sett henne sen dess men ifall hon låtsas som inget nästa gång vi råkas, ja då har hon spelat sina kort.
Citera
2023-08-15, 13:26
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egzcxfasd
Jag tror ändå råden här är bra, jag avvaktar, antar inget förhastat men att fråga henne igen skulle ge fel bild som att det inte finns andra tjejer att dejta. Har inte sett henne sen dess men ifall hon låtsas som inget nästa gång vi råkas, ja då har hon spelat sina kort.

Ditt beslut, din konsekvens TS. Vi är dock flera här som anser att du inte har varit tydlig med din fråga och du förutsätter att hon har förstått vad du menat utan att faktiskt veta. Det är oftast ingen bra väg till framgång. Jag önskar dig dock lycka till.

// CC
Citera
2023-08-15, 13:49
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ditt beslut, din konsekvens TS. Vi är dock flera här som anser att du inte har varit tydlig med din fråga och du förutsätter att hon har förstått vad du menat utan att faktiskt veta. Det är oftast ingen bra väg till framgång.

Jag håller helt med. TS har inte specifikt frågat henne om en dejt, även om hon kanske förstod att det var det han ville. Hon har inte heller tackat nej till någon dejt, utan bara svarat på frågan att hon hade planer samma kväll. Om TS tänker sig att det är lämpligt att nu vänta på hennes drag nu så är det stor risk att det rinner ut i sanden förstås.
Citera
2023-08-15, 14:08
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag håller helt med. TS har inte specifikt frågat henne om en dejt, även om hon kanske förstod att det var det han ville. Hon har inte heller tackat nej till någon dejt, utan bara svarat på frågan att hon hade planer samma kväll. Om TS tänker sig att det är lämpligt att nu vänta på hennes drag nu så är det stor risk att det rinner ut i sanden förstås.

Stor risk att det rinner ut i sanden ja. Vad TS inte verkar förstå är att hon kan vara lika osäker som honom. Är hon det... tja... när två osäkra personer träffas blir det mycket missförstånd och mycket sällan något bra av det hela. Jag skriver förresten "kan" då jag erkänner att jag inte med säkerhet vet om hon är lika osäker men den stora majoriteten människor är osäkra av sig och kvinnor generellt är betydligt fegare av sig när det gäller att inte våga ta chansen och riskera att få ett nej. M.a.o. minsta osäkerhet från hennes sida och hon kommer med stor sannolikhet att avstå från att fråga TS, även om hon själv skulle vara intresserad.

Det bästa TS kan göra är att visa mod och ta chansen. Är man lite äldre och mer erfaren vet man att det är den bästa vägen till framgång och att ett "nej", inte är hela världen. Bara skaka av sig, vara fortsatt hövlig och trevlig mot henne och gå vidare.

// CC
Citera
2023-08-15, 14:22
Medlem
whatthefucks avatar
Hon kanske var rädd att hon missförstått frågan.
Hon kanske trodde att du ville bjuda ut henne, men ville inte ta det förgivet ifall hon misstagit sig.
Därav kanske hon inte visste hur hon skulle bemöta frågan.
Och svarade bara på din fråga rakt av.

Förstår du hur jag menar? Eller formulerar jag mig dåligt?
Citera
2023-08-15, 15:37
Medlem
Jadu TS, här blir garanterat inga barn gjorda..var nu en man och ta tag i rodret om det ska bli något överhuvudtaget. Eller du kanske drömmer våta drömmar om en dominant kvinna och hoppas att hon ska ta initiativ? Det är så du spelar dina kort just nu iallafall.
Citera
2023-08-15, 15:56
Medlem
Ha ha , ni ger mig huvudvärk
Citat:
Ursprungligen postat av Amenfoerihvete
var nu en man och ta tag i rodret om det ska bli något överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
kanske hon inte visste hur hon skulle bemöta frågan. Och svarade bara på din fråga rakt av.
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
hon kan vara lika osäker som honom
Citat:
Om TS tänker sig att det är lämpligt att nu vänta på hennes drag nu så är det stor risk att det rinner ut i sanden förstås.
Ok först av allt, tack för era råd. Skall inte låsa ut mig utan söker mig i sedvanlig ordning till samtal nästa gång vi ses. Tar det långsamt och tydligt med ett "förresten"-liknande förslag och nånting några dar framöver.

Ursprungliga frågan var ifall hon svarade med nej där och då, går visst inte att tolka. Vi kan ha oavsiktligt gått förbi varandra- jepp jag fattar.
Citera
2023-08-15, 16:15
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egzcxfasd
Ha ha , ni ger mig huvudvärkOk först av allt, tack för era råd. Skall inte låsa ut mig utan söker mig i sedvanlig ordning till samtal nästa gång vi ses. Tar det långsamt och tydligt med ett "förresten"-liknande förslag och nånting några dar framöver.

Ursprungliga frågan var ifall hon svarade med nej där och då, går visst inte att tolka. Vi kan ha oavsiktligt gått förbi varandra- jepp jag fattar.

Hahaha lycka till 👍
Citera
2023-08-15, 17:51
Medlem
Bra TS, lycka till! Jag tror på dig
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto