• 1
  • 2
2023-08-13, 19:47
Medlem
Lärde ytligt känna en tjej på anläggning som vi båda går på och samtalar med till och från. Ofta hejar vi på varandra, ibland frågar hur det är osv. Inget djupt , och brukar vi gå vidare till varsitt. Vi känner igen varandra sen några månader nu och hon är en som gärna ler och stannar till för att ägna några minuter med mig så jag fick vibbar att hon kan tänka sig ta ett steg närmare.

Igår träffade jag henne som sedvanligt tänkte jag fråga om hon vill hänga med och göra nåt. Efter några inledande ordväxlingar frågade jag ifall hon förresten skall göra nåt senare, direkt svarade hon att ja hon har stämt träff med bekanta och de göra nåt. Jag avslutade då direkt med att hon får ha så kul och gick vidare.

En jag känner säger att inget är svart på vitt och att jag borde fråga igen, men min uppfattning är att en normalt funtad tjej fattar mycket väl vad jag menade och att hon egentligen gav ett förtäckt nej. Vad tror ni ? Vi pratade förresten på engelska då hon verkar vara nån utbytesstudent, men ändå. Dejtspråk är väl detsamma oavsett land ?
Citera
2023-08-13, 19:51
Medlem
NyaHenriksss avatar
Nu har du frågat och bollen ligger hos henne.
Ligg lågt broder.
Citera
2023-08-13, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av egzcxfasd
Efter några inledande ordväxlingar frågade jag ifall hon förresten skall göra nåt senare, direkt svarade hon att ja hon har stämt träff med bekanta och de göra nåt.

Du har inte bjudit ut henne. Fråga om hon vill gå ut på middag och fråga henne när det passar.

Bli inte förvånad ifall du får ett nej. Det låter som att hon bara vill vara trevlig för att inte förstöra stämningen på ”anläggningen” ni båda besöker. Fråga ändå, du riskerar ingenting.

Men fråga för guds skull inte ”om hon ska göra nåt senare”. Vad är det för fråga?
Citera
2023-08-13, 20:00
Bannlyst
Fråga igen. Det kan mycket väl ha varit så att hon inte kunde. Fråga en gång till så får du ett definitivt svar.
Citera
2023-08-13, 20:14
Medlem
SnutteFia03s avatar
Fråga en gång till och ger hon dig nobben två gånger i rad så vet du säkert.

Det kan ju faktiskt vara så att hon redan bokat in något.
Citera
2023-08-13, 20:41
Medlem
CC75s avatar
Om du själv hade fått frågan och hade något inplanerat, hur skulle du själv ha svarat TS?

Tycker du ska fråga igen. Mer tydligt nästa gång.

// CC
Citera
2023-08-13, 21:40
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Nej, det är kört. Tyvärr grabben.

Hade hon velat så hade hon sagt, "men" vi kan hitta på nått senare. Det gjorde hon inte nu, hon kom inte med något motförslag. Är tjejer intresserade på riktigt så kommer de alltid med ett motförslag.
Citera
2023-08-13, 21:44
Medlem
Pope666s avatar
Du har ju inte ens frågat bror.
Citera
2023-08-13, 22:20
Medlem
Exakt. Det är ingen som blivit utfrågad på date än. Kvinnor älskar tydliga män som visar deras intention. Det skapar trygghet.

I'd like to take you out for dinner sometime. Avvakta respons, är den positiv så är steg 2 att bestämma var och när och byta kontaktuppgifter.

Have fun!
Citera
2023-08-13, 22:22
Medlem
Katzyns avatar
Njae, det var inte tydligt att det var en dejt du fiskade efter och det är ju mycket möjligt att hon helt enkelt var upptagen den dagen. Visst hon kunde kanske slängt på "gärna en annan gång" och visst kan det ha varit en ren ursäkt. Å andra sidan kom du aldrig ens till att fråga som hon berättade kanske bara svaret på din fråga, dvs vad hon gjorde senare. Men långt ifrån säkert hur det ligger till.

Tycker du ska våga dig på att fråga ordentligt nästa gång, så får du ta svaret därifrån.
Citera
2023-08-13, 22:22
Medlem
Full-Retards avatar
Hon sa nej.
Citera
2023-08-14, 02:46
Medlem
sebastian66s avatar
Kör en klassiker. Vill du ta en fika med mig det är alltid tråkigt att fika själv.
Fika är en svensk sjukdom men brukar fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in