Citat:
Ursprungligen postat av
Elexius
Mina sämsta värden jag har haft är dom här men då Hade jag ätit lite och tränat mycket och åt ensidigt så tror min kropp sa ifrån. Men efter dom värderna som jag ska skriva så gick mitt testo upp till 16 igen. Tog inget östro test så vet inte vad jag hade där förr.
(LH) 10
S-testosteron,total 9,6
SHBG 38
S-Testosteron,bioakt 4,0
Men som sagt 16 verkar vara mitt vanliga värde. Fått det förr med när jag testat för några år sen.
Hur menar du med "Och dina höga värden 38 nmol " Menar du att det är högt värde? Är det högt om jag skulle ha fortsatt med 270 mg i veckan?
Och sen är det svårt det här med vilken man ska ta. Har Arimidex med hemma. Men har även läst att aromasin ska gå att köra på under kuren men att det mer ska döda östrot än hemma det. Nu valde jag att ta en lite större bit en 1/4 delar pga av att det var omöjligt att få till det.
Känner mig väldigt lätt stressad med, går upp i varv av bara att jag fick svaret. Och så här lätt stressad brukar jag inte vara. Tänker på det du sa att det bara är att sluta och att det skulle ta någon månad. Går det att snabba på den proccesen lite genom att ta typ nolvadex någon vecka efter eller 2? Dåligt mående är det jag vill komma ifrån så mycket som möjligt för att klara vardagen.
38 nmol är högre än vad TRT tillåter.
Så du ligger högt.
Kanske inte bodybuilderdos men ändå högre än vad som är normalt.
Med 150 (eller 125) mg i veckan så kommer du garanterat sänka det värdet något.
Kan finnas anledning då att ta två gånger i veckan pga halveringstiden.
Dvs hälften vid varje injektion.
Men inte jättenödvändigt.
Normalt för TRT är att hamna på cirka 25 och däromkring.
Ska du sluta så kan HCG vara bra att ta, det stimulerar din egna produktion.
Kanske 500 iu var eller varannan dag.
Börja då kanske någon vecka innan du slutar med testo och fortsätt några veckor efter.
Men som sagt, en månad på den låga dosen är ingen större fara.
Sedan kan man fundera på om ditt mående verkligen beror på lågt testo.
16 nmol är inte jättelågt. Vet iofs inte hur gammal du är.
Vidare kan (troligt) psykiskt mående, stress och inre oro sänka ditt testo i kroppen.
Slutar du så kommer ditt östrogenvärde sjunka ganska snabbt.
Fortsätter du så tycker jag du ska ta 0,5 mg varannan dag, kanske bara 0,25 mg till och med.
Vet tyvärr för lite om nolvadex för att kunna uttala mig.
Testo är ingen mirakelprodukt som gör att man automatiskt mår bra.
Skulle tro att ditt mående har andra orsaker.
Om jag får gissa.
Att känna glädje, skratta och må bra påverkar även kroppen fysiskt.
Medan det omvända kan ge fysiska besvär.