Okej här kommer en uppdatering! Nu har jag gjort det stora testosteron testet och la även till kortisol för att jag är nyfiken och intresserad av det. Fått för mig att när jag tränar hårt o lägger till konditionsträning, även raska promenader så upplever jag det som att jag blir fysiskt stressad om jag kör det, lite som att min kropp inte återhämtar sig som den ska. Nu har det blivit otroligt lite träning. Kör i princip bara bas övningar. Så ville se vart jag ligger då. Som jag förstått det så har man mycket kortisol så finns det en risk för att testot går ner.
Här är svaren jag fick. Efter 1 månad och 5 dagar efter avslutat PCT.
S-Lutropin (LH) Ref 1.5 - 9.3 = 11
S - SHBG Ref 15 - 95 = 29
S -Testosteron, total Ref 5.7 - 26= 14
S -Testosteron, bioakt Ref 2.0 - 15= 7.3
Kortisol Ref 145 -620 = 579
Testot blev jag posetivt överraskad av, hade hopas på över 12 men fick 14. Men det jag inte tycker om är att LH värdet ligger högt. Har varit med om det en gång innan o det var innan jag satte nålen efter ha ätit enformigt och 1500 kcal i flera månader. Och den gick ner sen när jag testa mig hos rewell. Hoppas att det kommer att gå ner till en bättre nivå om någon månad. Tänker att om det inte blir bättre om en månad när jag testar mig igen så kanske jag behöver kontakta vårdcentralcental? Dela gärna av er om vad ni tycker om mina värden. Vad tror ni om kortisolet. Tycker mig inte vara stressad. Har ingentligen inget annat än mitt mående som stressar mig.
Här är svaren jag fick. Efter 1 månad och 5 dagar efter avslutat PCT.
S-Lutropin (LH) Ref 1.5 - 9.3 = 11
S - SHBG Ref 15 - 95 = 29
S -Testosteron, total Ref 5.7 - 26= 14
S -Testosteron, bioakt Ref 2.0 - 15= 7.3
Kortisol Ref 145 -620 = 579
Testot blev jag posetivt överraskad av, hade hopas på över 12 men fick 14. Men det jag inte tycker om är att LH värdet ligger högt. Har varit med om det en gång innan o det var innan jag satte nålen efter ha ätit enformigt och 1500 kcal i flera månader. Och den gick ner sen när jag testa mig hos rewell. Hoppas att det kommer att gå ner till en bättre nivå om någon månad. Tänker att om det inte blir bättre om en månad när jag testar mig igen så kanske jag behöver kontakta vårdcentralcental? Dela gärna av er om vad ni tycker om mina värden. Vad tror ni om kortisolet. Tycker mig inte vara stressad. Har ingentligen inget annat än mitt mående som stressar mig.