Citat:
Ursprungligen postat av
Per-Automatik
Jag tycker om att gå på bio men det finns ingen biograf dit jag flyttat. Betyder det att jag flytt ifrån biografer då? Din slutledningsförmåga lämnar verkligen en del att önska.
Det mest sannolika är att de flyttat till landet för att de vill bo på landet.
Och varför vill de bo på landet tror du? Som sagt där finns det ingen mångkultur och vi har ju blivit marinerad i att "mångkultur" berikar, att vi inte klarar oss utan blattarna och vipps så lämnar Kalle och Brita all mångkultur för att bo i det som närmast kan liknas vid en etnostat.
Jag som är NATIONALIST förstår dem. Jag vill också bara bo bland svenskar och jag vill inte ens se en blatte i mitt vardagliga liv och tydligen vill även Kalle och Brita också ha den lyxen för annars HADE DE INTE BOSATT SIG PÅ LANDET.
Någon som älskar att spela pingis flyttar inte till Nikkaloukta där det inte finns ett endaste pingisbord.
Den som älskar att varje vecka gå på fotbollsmatcher i allsvenskan flyttar heller inte ut i obygden.
Den som älskar att äta en sushilunch varje dag flyttar inte ut på landet 50 mil från närmaste sushirestaurang.
Det spelar ingen roll ifall Kalle och Britas val att flytta ut på landet "bara gjordes för att det var en soft idé till ett TEVE-program".
Faktum kvarstår. Det finns inga blattar i deras närhet. Deras barn kommer ha en väldigt trygg uppväxt.
Folk tycker helt enkelt inte om blattar så vida inte de kan bo tryggt i Stockholms innerstad och ha blatteriet på avstånd medans man själv kan tweeta och insagramma om hur förträffligt det är med mångkultur. Det är just när man får barn eller blattarna flyttar för tätt inpå en själv som man reagerar. Det där med "white flight" är ett faktum i USA. Oavsett om man är republikan eller demokrat och VIT så väljer de att lämna ett bostadsområde när FÖR MÅNGA afroamerikanerflyttar in.
Det finns undersökningar om vart brytpunkten låg men har ingen av dem till hands.
Och det är så här människan funkar. Att vara pro-massinvandring ger status inom vissa grupperingar i Stockholm. Ingen av dessa kan dock tänka sig att flytta ut med sin familj till Rinkeby, Akalla, Hjulsta. Man vill hellre bo med svennar i Stockholm eller ute på landet. Det är ett faktum.