2023-08-12, 22:33
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahab99
"Ny dokumentär SVT-serie om influencerparet som lämnar stan för ett nytt liv på landet. Vi synar omständigheterna som SVT inte berättar om."

Kommer ihåg det här avslöjandet inför säsong 1. De behöll radhuset i Stockholm och fejkade köpet med gården.

SVT påstod att det var en "dokumentär" och ändrade sig först när Medierna ringde upp.

Snacka om att Tv-serien är riggad och fejk.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opbveR/tv-paret-zackari-bryter-mot-lagen-hade-ingen-aning-om-det

https://sverigesradio.se/avsnitt/1490903

Det där hade jag ingen aning om. Så det är mer som ett sommarställe då?
Citera
2023-08-12, 22:35
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Det där hade jag ingen aning om. Så det är mer som ett sommarställe då?

Nu för tiden är paret skrivna på sin bondgård, med tre stycken företag på adressen. Vet ej om man fortfarande äger radhuset.
Citera
2023-08-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Där har du väl svaret frågan. Har man råd bor man inte i utsatta områden utan i finare sådana eller på landet där det finns få invandrare just pga invandrares mindre plånbok. Jag tror inte det finns någon större korrelation mellan att bo i rikt område och vara negativ till invandring. De flesta flyttar efter vilken ekonomi de har och inte efter politisk ideologi.

Fast det är ju billigare på landet, så i och med det du säger så borde de bo fler invandrare på landet eftersom deras plånbok är mindre.
Citera
2023-08-13, 00:22
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
För att på landet finns det inte blattar ändå är det massinvandring de förespråkar och det är ju inte konsekvent. Nu vet ju jag att föder SVT en så kan man inte säga "Alright, det här med mångkultur och massinvandring kanske inte var en så god idé trots allt med tanke på terrordåden, förnedringsråden och hur precis allting blir sämre i Sverige?".

Det kan de inte säga rätt ut förstås. Faktum är att få personer kan säga det rätt ut utan att det skadar anseendet. Men vad gör folk? Jo, folk röstar med fötterna. De säger att de väljer mångkultur men när det kommer till kritan har de tagit sitt pick och pack och flyttat ut på landet. Jag tycker det talar för sig själv.

Jag tycker om att gå på bio men det finns ingen biograf dit jag flyttat. Betyder det att jag flytt ifrån biografer då? Din slutledningsförmåga lämnar verkligen en del att önska.

Det mest sannolika är att de flyttat till landet för att de vill bo på landet.
Citera
2023-08-13, 03:06
Medlem
Öh!? Kalles släkt bor ju typ grannar och han är uppvuxen på en gård så inget märkligt att han ville tillbaks till d verkliga livet.
Han har även en väldigt bra podd ”i väntan på katastrofen”
Luktar avund eller nåt annat om detta inlägg
Citera
2023-08-13, 08:09
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Där har du väl svaret frågan. Har man råd bor man inte i utsatta områden utan i finare sådana eller på landet där det finns få invandrare just pga invandrares mindre plånbok. Jag tror inte det finns någon större korrelation mellan att bo i rikt område och vara negativ till invandring. De flesta flyttar efter vilken ekonomi de har och inte efter politisk ideologi.

Frågan var varför idioter som är inblandade i t ex "rör inte min kompis" och "refugees welcome" gärna står på barrikaderna där dom gapar och skriker sig hesa för mer invandring och kallar allt och alla för rasister nazister fascister samt främlingsfientliga.

Samtidigt så vill dom absolut inte bo invandratäta områderna själva på grund utav hög kriminalitet oreda och otrygghet utan söker sig till mestadels vita trygga områden (dom få som finns kvar). deras ideologi sträcker enbart så långt som till deras egna trygghet och välbefinnande....Dubbelmoral de lux kallas det.

Invandrarnas plånbok spelar mindre roll i sammanhanget då dom själva vill bo bland likasinnade och att det är vi skattebetalare som betalar deras hyra genom socialen.

Det finns uppgifter om att kommuner köper in radhus/villor till Somaliska familjer som kan ha upp till 10 -11 barn i hushållet och bostadsrätter i "fina områden" som går till barnrika invandrarfamiljer.
Citera
2023-08-13, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumpman
Fast Brita är ju inte etnisk svensk...? Hur tänkte du nu?
Syns på långt håll att vare sig Brita eller Kalle är svenskar.
Citera
2023-08-13, 09:19
Medlem
Citat:
För några dagar sedan var jag inne på Logosols hemsida för jag jag ville se om jag hade råd med ett sågverk. På deras hemsida såg jag att Kalle Zackari var med på ett uppslag. Han hade köpt ett sågverk.

Och nyss råkade jag se slutet på "Hjälp vi har köpt en bongård" på ettan.

Jag ser egentligen inte på skiten utan gör allt vad jag kan för att undvika dem (precis som jag gör med allt det som programledarna för "Historieätarna" är med i.) då jag bara blir förbannad av att se dem, höra deras äckliga stockholmska och vad de gör, men idag så såg jag de sista 10 minuterna.

Jag undrar varför Kalle och Brita inte kritiseras mer?

Brita med sin enorma haka la ju upp en bild på instagram för flera år sedan när det var val. Hon hade skrivit "Some people suck" och det var en tydlig referens till SD. Hon får ju tycka vad hon vill men jag tycker det är så vidrigt av mediepersonligheter att vara så där "Ååhh mångkultur är så fantastiskt och dummisar som SD suger kuuuuk!!"

Men vad gör de? De flyttar ut på landet långt borta från Hassan i turkkiosken på hörnet, långt från minareter och muslimer i hucklen. Och inte tror jag de har någon somalier, kosovoalban eller afghan som granne där på landet. Hur ska det gå för deras barn om de är nödgade att bara växa upp med etniska svenskar?

Som sagt man vill gärna ha massinvandring men när det väl kommer till kritan vill de att sina egna barn ska växa upp lugn och tryggt på landet. Jag tycker det är jävligt svinigt gjort.

Förutom att de har ett sågverk och en jaktstuga så verkar Kalle och Brita leva mer eller mindre exakt som jag gör och jag är en motståndare till allt vad massinvandring och mångkultur heter, men jag är ju ändå konsekvent. Jag bor på landet för att det ger mig så mycket; närheten till skogen sjöar och tjärn. Jag kan dryga ut matkontot genom att odla en hel del potatis och lite andra grönsaker. Mina grannar heter Bertil, Gunnar & Anne-Marja och Stefan. Jag har aldrig sett en endaste blatte på lanthandeln och det är exakt så som jag vill ha det. Mina barn går i en liten klass och inte en endaste icke-svensk går på skolan. Också så som jag vill ha det för det ligger i linje med vad jag tror på och förespråkar.

Så varför har inte Kalle och Brita kritiserats för sin "white flight"? De borde ju trots allt må mycket bättre i Tensta, Rinkeby eller Akalla med massvis med spännande folk med spännande kulturer, god och kryddstark mat? Varför ska inte deras egna barn få gå i en multietnisk skola?

Sverige är dubbelmoralens högborg.
Särskilt gäller detta offentliga personer.

Kalle och Brita köpte ett ställe, betalade allt arbete genom att göra en serie av det.
Bakom kameran en grupp med arbetare för att göra skitarbetet och för att bekosta det hela.
Brita målar om en gammal fönsterruta på en hel dag, Kalle lallar runt med tummen mitt i handen och gör diverse projekt.
Citera
2023-08-13, 09:28
Avstängd
Citat:
Erik Haag är en riktigt fitta och det är exakt det där skrevandet jag tänker på. I något avsnitt ligger den fittan i ett par y-frontkallingar i en säng, pratar med mat i munnen och av någon märklig anledning skrevar han.

Tänk hur dessa evigt förvuxna bortskämda övre medelklass-tonåringars (nu 50 bast) egna barn kommer att utvecklas som personer... Finns väl bara två alternativ: Antingen helt psyksjuka knarkare - eller råkonservativa...
Citera
2023-08-13, 09:35
Medlem
Pekka-s avatar
Tycker programmet är helt OK, båda två är uppvuxna utanför stan och saknade livet på landet.

Måste alla som bor på landet rösta SD och hata invandrare? Är det ett måste för att få bo utanför stan?
Citera
2023-08-13, 10:41
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Jag tycker om att gå på bio men det finns ingen biograf dit jag flyttat. Betyder det att jag flytt ifrån biografer då? Din slutledningsförmåga lämnar verkligen en del att önska.

Det mest sannolika är att de flyttat till landet för att de vill bo på landet.

Och varför vill de bo på landet tror du? Som sagt där finns det ingen mångkultur och vi har ju blivit marinerad i att "mångkultur" berikar, att vi inte klarar oss utan blattarna och vipps så lämnar Kalle och Brita all mångkultur för att bo i det som närmast kan liknas vid en etnostat.

Jag som är NATIONALIST förstår dem. Jag vill också bara bo bland svenskar och jag vill inte ens se en blatte i mitt vardagliga liv och tydligen vill även Kalle och Brita också ha den lyxen för annars HADE DE INTE BOSATT SIG PÅ LANDET.

Någon som älskar att spela pingis flyttar inte till Nikkaloukta där det inte finns ett endaste pingisbord.
Den som älskar att varje vecka gå på fotbollsmatcher i allsvenskan flyttar heller inte ut i obygden.
Den som älskar att äta en sushilunch varje dag flyttar inte ut på landet 50 mil från närmaste sushirestaurang.

Det spelar ingen roll ifall Kalle och Britas val att flytta ut på landet "bara gjordes för att det var en soft idé till ett TEVE-program". Faktum kvarstår. Det finns inga blattar i deras närhet. Deras barn kommer ha en väldigt trygg uppväxt.

Folk tycker helt enkelt inte om blattar så vida inte de kan bo tryggt i Stockholms innerstad och ha blatteriet på avstånd medans man själv kan tweeta och insagramma om hur förträffligt det är med mångkultur. Det är just när man får barn eller blattarna flyttar för tätt inpå en själv som man reagerar. Det där med "white flight" är ett faktum i USA. Oavsett om man är republikan eller demokrat och VIT så väljer de att lämna ett bostadsområde när FÖR MÅNGA afroamerikanerflyttar in.

Det finns undersökningar om vart brytpunkten låg men har ingen av dem till hands.

Och det är så här människan funkar. Att vara pro-massinvandring ger status inom vissa grupperingar i Stockholm. Ingen av dessa kan dock tänka sig att flytta ut med sin familj till Rinkeby, Akalla, Hjulsta. Man vill hellre bo med svennar i Stockholm eller ute på landet. Det är ett faktum.
Citera
2023-08-13, 10:42
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Tänk hur dessa evigt förvuxna bortskämda övre medelklass-tonåringars (nu 50 bast) egna barn kommer att utvecklas som personer... Finns väl bara två alternativ: Antingen helt psyksjuka knarkare - eller råkonservativa...

Jag har förhoppningar om att deras barn kommer bli "höger om höger" och jag tror inte det är otroligt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in