2023-08-12, 22:06
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Varför får inte vi som bor bo på landet tycka illa om rasism?
kan du inte förklara det faller ju hela ditt resonemang.
Och kritik av progarmmet får jag förtydliga för att hålla mig till detta forum.

Det får man men det är ju oerhört märkligt att vilja ha massinvandring och sedan flyttar man ut i skogen där det inte finns en endaste neger, arab, jugoslav eller annat spännande folk. Det går helt enkelt inte ihop med de åsikterna de saluför.

Men det är så här folk funkar. Det ger en god status att säga att "vem som helst kan bli svensk" eller "hur kan man säga vem som är svensk eller ej? Vi har ju alla invandrat någon gång" och "mångkultur berikar".

Men där ute på landet kommer Kalle och Britas aldrig bli rånade på mobil och dunjackor av blattar vilket de kunde ha blivit om de bodde i Nacka. Brita kommer aldrig bli nedslagen när hon går en hundpromenad där på grusvägen. De kommer inte vakna av att en blatte smällt av en bomb framför entrén till något trapphus i granskapet.

De kommer bo väldigt tryggt, fritt från blattar så vida de inte bjuder in någon neger som gäst till TV-programmet för att det ska "se bra ut". Som sagt, folk gör allt för status, säger vad som helst, gör vad som helst.
Citera
2023-08-12, 22:06
Medlem
idiamindadas avatar
Kalle gör iallafall saker på riktigt. Han genomförde örnmarschen. Respekt. Hans lika skrikiga bror uppfann ”skrevteve” - dvs minst en gång per program mellan sitt kacklande skrevar han i kalsonger. Olidligt. Och hans lika outhärdliga kvinna som tagit pluta med läpparna till en ny nivå.

I ljuset av detta är Skränkalle helt ok.
Citera
2023-08-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Vad det verkar som bor många journalister på Södermalm, Kungsholmen och Vasastan. Majoriteten av grannarna är svennebananer och trots att hyran är en bråkdel av vad den är i innerstan jämfört med hur den ligger i kranskommunerna så väljer de att bo i etniska enklaver. Att leva i mångkulturen jo det passar förstås svenskar från arbetarklassen men inte dem själva.

Jag tycker det är skenheligt att de flyttar ut på landet, långt, långt, långt ifrån blattarna. Det finns ingen rim och reson i det.

Sågverket b1001 från Logolsol kostade för övrigt 107 100:- och det tyder ju på att SVT betalar dem bra, med våra pengar.

https://www.youtube.com/watch?v=vWSB58tW4QU
Du verkar vara otroligt korkad. Dom bor väl på landet för att dom ville ut till det lugna livet och vara självförsörjande. Tror du på allvar att alla som flyttar ut på landet gör det för att fly från invandrare är du en stor jävla idiot. Du är helt enkelt avundsjuk på paret för att dom har råd att köpa en såg som du längtar efter och för att dom lyckats i livet när du istället sitter på flashback och grinar
Citera
2023-08-12, 22:07
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto

Sågverket b1001 från Logolsol kostade för övrigt 107 100:- och det tyder ju på att SVT betalar dem bra, med våra pengar.

https://www.youtube.com/watch?v=vWSB58tW4QU

Det bolaget man driver gemensamt, och som tycks stå för större delen av omsättningen omsatte knappt 4,5M 2022. Den omsättningen kommer sannolikt från fler ställen än "Hjälp, vi har köpt en bondgård".
Citera
2023-08-12, 22:08
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Är det i Övertorneå de har sin bondgård?=

Nynäshamn.
Citera
2023-08-12, 22:10
Medlem
Haha godmorgon du har upptäckt att männsikor är hycklande svin i allmänhet. De tänker bara på sig själva och vad som är bäst för dem. Hade de varit år 1938 hade Brita lagt upp nånting om att judar är undermensch för det var inne då. Vad som är rätt och riktigt skiter väl dem i. Det är därför såna här människor har tv program som du får betala för med dina skattepengar.
Citera
2023-08-12, 22:15
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du verkar vara otroligt korkad. Dom bor väl på landet för att dom ville ut till det lugna livet och vara självförsörjande. Tror du på allvar att alla som flyttar ut på landet gör det för att fly från invandrare är du en stor jävla idiot. Du är helt enkelt avundsjuk på paret för att dom har råd att köpa en såg som du längtar efter och för att dom lyckats i livet när du istället sitter på flashback och grinar

Nä, är inte avundsjuk för jag tycker Brita är ful som fan och Kalle ser ut som en zigenare. Sedan har jag en "Alaskan sawmill" som jag svetsat ihop helt själv så redan idag kan jag göra egna brädor från min egna skog. Men nej, jag har inte råd att punga ut med 100K för ett bättre sågverk.

Märkligt att du tar så illa vid dig vad jag tycker? Som sagt, de flyttar ut på landet för att de vill ha en trygg uppväxt för sina barn. De köper en dyr gård när de kunnat köpa en lägenhet i Tensta och preppat med all sorts mat från en sådan där exotisk livs som finns över allt och samtidigt låtit sina barn få ta del av det som idag kallas för mångkultur.

Men det ville de inte. De ville ut till landet, till andra svenskar, bort från äckliga blattar som fördärvar vårat land.

Du får nog handskas med det faktum att alla inte tycker om invandrare även fast de säger att de gör det.
Citera
2023-08-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Kalle gör iallafall saker på riktigt. Han genomförde örnmarschen. Respekt. Hans lika skrikiga bror uppfann ”skrevteve” - dvs minst en gång per program mellan sitt kacklande skrevar han i kalsonger. Olidligt. Och hans lika outhärdliga kvinna som tagit pluta med läpparna till en ny nivå.

I ljuset av detta är Skränkalle helt ok.
Fast den där bondgården är inte på riktigt, de tar ju hjälp med allt, de verkar rätt odugliga själva.
Citera
2023-08-12, 22:23
Medlem
"Ny dokumentär SVT-serie om influencerparet som lämnar stan för ett nytt liv på landet. Vi synar omständigheterna som SVT inte berättar om."

Kommer ihåg det här avslöjandet inför säsong 1. De behöll radhuset i Stockholm och fejkade köpet med gården.

SVT påstod att det var en "dokumentär" och ändrade sig först när Medierna ringde upp.

Snacka om att Tv-serien är riggad och fejk.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opbveR/tv-paret-zackari-bryter-mot-lagen-hade-ingen-aning-om-det

https://sverigesradio.se/avsnitt/1490903
Citera
2023-08-12, 22:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast den där bondgården är inte på riktigt, de tar ju hjälp med allt, de verkar rätt odugliga själva.
Säkert som du säger. Har inte sett eländet. Ser aldrig på skränteve alls faktiskt.
Citera
2023-08-12, 22:30
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Haha godmorgon du har upptäckt att männsikor är hycklande svin i allmänhet. De tänker bara på sig själva och vad som är bäst för dem. Hade de varit år 1938 hade Brita lagt upp nånting om att judar är undermensch för det var inne då. Vad som är rätt och riktigt skiter väl dem i. Det är därför såna här människor har tv program som du får betala för med dina skattepengar.

Du har så rätt så.

Tänker mig att fler och fler svenska "världmedborgare" och godhetsknarkare kommer göra exakt samma sak. Man lämnar Malmö, Göteborg, Örebro och Stockholm för obygden ute i Småland, Värmland och Dalarna för jag kan inte tänka mig annat än att de är rädda för att barnen ska bli rånade/misshandlade, och flickvännen/frugan våldtagen eller trakasserad i stan.

Här ute på landet finns ju trots allt "ingenting" men ändå så har vi precis "allt".
Citera
2023-08-12, 22:31
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
Nej, utanför Nynäshamn.

Hehe ok, vet ej hur jag fått för mig att det var Övertorneå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto