Citat:
Ursprungligen postat av
Per-Automatik
Det finns huntratusen olika anledningar till varför folk vill flytta ut på landet. De kanske är trötta på storstadens tempo? De kanske vill ha frisk luft? De kanske är fågelentusiaster och vill ha närmare till fåglar? De kanske är konstnärer som inspireras av träd.
Det är du som läser in mångkultur och rasism i det, eftersom det är ditt fokus. Det har ingenting med Kalle och Brita att göra.
Det handlar om att väga för- och nackdelar. Någon som älskar pingis kan visst flytta till Nikkaloukta om de känner att fördelarna överväger nackdelen att ha långt till en pingisklubb. Ditt liv kanske styrs av ett enda motiv, att undvika invandrare, men de flesta av oss är nyanserade och mångfacetterade människor som kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Tror du på fullaste allvar att Kalle och Brita skulle sälja sin gård och flytta någon annan stans om det flyttade in en syrisk familj i gården bredvid?
Jag väljer att citera ett av Kalles inlägg på instagram och även om Brita också gjort instagraminlägg om hur kassa SD är så är Kalle bra mycket mer explicit.
"Hej det är jag. Är och jagar men känner att jag vill säga en grej. Ber om ursäkt att jag spänner blicken i dig, men det här är viktigt.
På söndag är det val. Och det är det första viktiga. Du måste rösta. Kolla upp hur du gör, var du gör och bestäm med nån att ni ska gå tillsammans. Ok?
Det andra viktiga är hur du röstar. Och det låter jag vara upp till dig. Men kom ihåg att din röst spelar roll. Din röst är med och bestämmer vilket land du får leva i.
Vilket land dina barn ska leva i. Så tänk efter noga. Det känns som att vi står inför ett vägskäl.
Antingen röstar du för solidaritet och jämlikhet. För ett land där vi hjälper varandra och andra. Där skola och vård är till för oss medborgare och inte för att dom rika ska bli ännu rikare. Där vi kämpar för feminism och arbetsrätt, mot klasskillnader. Ett land där vi tar klimatförändringarna på allvar och låter evidens bestämma över brott och straff.
Eller så röstar du på dom andra. Dudesen. Dom som sätter sin tilltro till marknaden och tycker att riskkapitalbolag ska driva sjukhus och flyktingförläggningar och förskolor.
Som vill bilda regering med stöd av gänget som grundades av skinnskallar. Med dom som klottrade BSS på busshållplatsen och spöade mig i nian för att jag hade ”bögiga kläder”. Som bjöd in SS-soldater som talare på partimöten och som har avlönade människor vars arbetsuppgift är att
sprida hat och öka polariseringen. Som fått för sig att det är dom allra svagaste i samhället som är problemet (protip: det är dom rikaste som är problemet).
Det gänget kan du också rösta på. Om du vill.
Så inför söndag: gör en plan att rösta. Och bestäm dig för hur du vill att vi ska ha det i Sverige. Längtar du efter folkhem eller trumpifiering? Alla tillsammans eller var och en för sig?
Valet är ditt. Men landet efter det valet är vårt. Och våra barns.
Hej då!
Ps. Om du känner att du behöver avfölja mig pga ovan så går det jättebra. Du behöver inte ens anmäla dig i receptionen på vägen ut. Puss."
https://www.instagram.com/p/CiH5l-wIODJ/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==
Det är ju det där när man är en rik vit man som jobbar för SVT och liksom inte ser några som helst problem med massinvandringen, gruppvåldäkterna, förnedringsrånen, hatet som riktas mot oss svenskar och att vi decimeras i vårt eget land utan att vi förlorat ett krig eller ens fått rösta om den mest omvälvande samhällsförändringen vi varit i med om. Vi fick rösta om kärnkraft och EMU men inte om massinvandringen. Så funkar svensk "demokrati".
Hur som helst, om inte du ser den djävulska skenheligheten hur Kalle tar sitt pick och pack och flyttar till ett RASRENT område ute på landet medans han AKTIVT propagerar för just det multietniska, mångkulturella samhället så är det ditt problem.
I min värld när någon säger en sak men gör en annan - då är den personen en falsk jävel. Är det så konstigt tycker du?