2023-08-13, 10:45
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Tycker programmet är helt OK, båda två är uppvuxna utanför stan och saknade livet på landet.

Måste alla som bor på landet rösta SD och hata invandrare? Är det ett måste för att få bo utanför stan?

Gör dig inte löjlig nu. Röstar jag på ett parti som vill släppa lös massa lejon ska ju inte jag flytta när jag upptäcker att lejonen bor runt omkring mig. Då får man stå sitt kast och bo kvar med lejonen och hoppas att lejonen inte äter upp ens barn.

Är det så märkligt att man önskar att folk var konsekventa? Speciellt pissfittorna som jobbar på SVT och SR.
Citera
2023-08-13, 10:50
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Och varför vill de bo på landet tror du?

Det finns huntratusen olika anledningar till varför folk vill flytta ut på landet. De kanske är trötta på storstadens tempo? De kanske vill ha frisk luft? De kanske är fågelentusiaster och vill ha närmare till fåglar? De kanske är konstnärer som inspireras av träd.

Det är du som läser in mångkultur och rasism i det, eftersom det är ditt fokus. Det har ingenting med Kalle och Brita att göra.

Citat:
Någon som älskar att spela pingis flyttar inte till Nikkaloukta där det inte finns ett endaste pingisbord.
Den som älskar att varje vecka gå på fotbollsmatcher i allsvenskan flyttar heller inte ut i obygden.
Den som älskar att äta en sushilunch varje dag flyttar inte ut på landet 50 mil från närmaste sushirestaurang.

Det handlar om att väga för- och nackdelar. Någon som älskar pingis kan visst flytta till Nikkaloukta om de känner att fördelarna överväger nackdelen att ha långt till en pingisklubb. Ditt liv kanske styrs av ett enda motiv, att undvika invandrare, men de flesta av oss är nyanserade och mångfacetterade människor som kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Tror du på fullaste allvar att Kalle och Brita skulle sälja sin gård och flytta någon annan stans om det flyttade in en syrisk familj i gården bredvid?
Citera
2023-08-13, 10:55
Medlem
Citat:
Gör dig inte löjlig nu. Röstar jag på ett parti som vill släppa lös massa lejon ska ju inte jag flytta när jag upptäcker att lejonen bor runt omkring mig. Då får man stå sitt kast och bo kvar med lejonen och hoppas att lejonen inte äter upp ens barn.

Är det så märkligt att man önskar att folk var konsekventa? Speciellt pissfittorna som jobbar på SVT och SR.

Jag har hört att vissa partier tar upp mer än en fråga.
Citera
2023-08-13, 11:32
Medlem
KuReLuBs avatar
Typiskt uppförande från de som tror sig vara mer värda pga av sin fantastiska värdegrund.

De är värda all förakt.

Medlemmar ur klägget kritiseras sällan.
Citera
2023-08-13, 12:01
Medlem
Störde mig lite på deras personligheter tidigare men har nu reviderat den åsikten efter att jag har börjat följa deras bondgårdsprogramserie som jag diggar. Kalle och Britta verkar ändå mer sympatiska och trevliga/glada än de flesta radhussvennar och melankoliska babbar.

Tycker dock Britta betedde sig patetiskt i den första säsongen, då hon verkade ha väldigt naiva förväntningar för vad ett liv ute på landsbygden innebär. Hon hakade bland annat upp sig på petitesser som till exempel att det var mycket flugor och att djuren var osamarbetsvilliga. Men till hennes försvar så slutade hon larva sig i säsong två och därefter. Detta får mig att tro att det var Kalle som var den som var drivande i beslutet av livsstilsförändringen, eller vad tror ni?
Citera
2023-08-13, 12:36
Medlem
Citat:

Så varför har inte Kalle och Brita kritiserats för sin "white flight"?

Varför skulle det vara white flight för att de flyttar till landsbygden? Vad får dig att tro att de flyttade dit för att slippa mångkultur? Kalles olika program handlar ju ofta om lantliv.

Lustigt också att du anklagar dem för "white flight" och verkar irritera dig på att de som svenskar inte delar dina åsikter om mångkulturen, samtidigt som det anmärks att deras utseende inte är typiskt svenskt. Vad har det med saken att göra? Alla etniska svenskar ser ju inte ut som Kalles Kaviar. Men du är säkert sån som tycker att man är mer värd ju blondare man är? Att vara albino måste väl vara idealet för såna som dig?

Dessutom tycker nog de flesta att Brita är snygg. Hon har ju varit fotomodell.
Citera
2023-08-13, 14:38
Medlem
Sådana är dom ofta.
Citera
2023-08-13, 17:33
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Det finns huntratusen olika anledningar till varför folk vill flytta ut på landet. De kanske är trötta på storstadens tempo? De kanske vill ha frisk luft? De kanske är fågelentusiaster och vill ha närmare till fåglar? De kanske är konstnärer som inspireras av träd.

Det är du som läser in mångkultur och rasism i det, eftersom det är ditt fokus. Det har ingenting med Kalle och Brita att göra.

Det handlar om att väga för- och nackdelar. Någon som älskar pingis kan visst flytta till Nikkaloukta om de känner att fördelarna överväger nackdelen att ha långt till en pingisklubb. Ditt liv kanske styrs av ett enda motiv, att undvika invandrare, men de flesta av oss är nyanserade och mångfacetterade människor som kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Tror du på fullaste allvar att Kalle och Brita skulle sälja sin gård och flytta någon annan stans om det flyttade in en syrisk familj i gården bredvid?

Jag väljer att citera ett av Kalles inlägg på instagram och även om Brita också gjort instagraminlägg om hur kassa SD är så är Kalle bra mycket mer explicit.

"Hej det är jag. Är och jagar men känner att jag vill säga en grej. Ber om ursäkt att jag spänner blicken i dig, men det här är viktigt.

På söndag är det val. Och det är det första viktiga. Du måste rösta. Kolla upp hur du gör, var du gör och bestäm med nån att ni ska gå tillsammans. Ok?

Det andra viktiga är hur du röstar. Och det låter jag vara upp till dig. Men kom ihåg att din röst spelar roll. Din röst är med och bestämmer vilket land du får leva i. Vilket land dina barn ska leva i. Så tänk efter noga. Det känns som att vi står inför ett vägskäl.

Antingen röstar du för solidaritet och jämlikhet. För ett land där vi hjälper varandra och andra. Där skola och vård är till för oss medborgare och inte för att dom rika ska bli ännu rikare. Där vi kämpar för feminism och arbetsrätt, mot klasskillnader. Ett land där vi tar klimatförändringarna på allvar och låter evidens bestämma över brott och straff.

Eller så röstar du på dom andra. Dudesen. Dom som sätter sin tilltro till marknaden och tycker att riskkapitalbolag ska driva sjukhus och flyktingförläggningar och förskolor. Som vill bilda regering med stöd av gänget som grundades av skinnskallar. Med dom som klottrade BSS på busshållplatsen och spöade mig i nian för att jag hade ”bögiga kläder”. Som bjöd in SS-soldater som talare på partimöten och som har avlönade människor vars arbetsuppgift är att sprida hat och öka polariseringen. Som fått för sig att det är dom allra svagaste i samhället som är problemet (protip: det är dom rikaste som är problemet).

Det gänget kan du också rösta på. Om du vill.

Så inför söndag: gör en plan att rösta. Och bestäm dig för hur du vill att vi ska ha det i Sverige. Längtar du efter folkhem eller trumpifiering? Alla tillsammans eller var och en för sig?

Valet är ditt. Men landet efter det valet är vårt. Och våra barns.

Hej då!

Ps. Om du känner att du behöver avfölja mig pga ovan så går det jättebra. Du behöver inte ens anmäla dig i receptionen på vägen ut. Puss."

https://www.instagram.com/p/CiH5l-wIODJ/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==

Det är ju det där när man är en rik vit man som jobbar för SVT och liksom inte ser några som helst problem med massinvandringen, gruppvåldäkterna, förnedringsrånen, hatet som riktas mot oss svenskar och att vi decimeras i vårt eget land utan att vi förlorat ett krig eller ens fått rösta om den mest omvälvande samhällsförändringen vi varit i med om. Vi fick rösta om kärnkraft och EMU men inte om massinvandringen. Så funkar svensk "demokrati".

Hur som helst, om inte du ser den djävulska skenheligheten hur Kalle tar sitt pick och pack och flyttar till ett RASRENT område ute på landet medans han AKTIVT propagerar för just det multietniska, mångkulturella samhället så är det ditt problem.

I min värld när någon säger en sak men gör en annan - då är den personen en falsk jävel. Är det så konstigt tycker du?
Citera
2023-08-13, 17:42
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Count.Zero
Varför skulle det vara white flight för att de flyttar till landsbygden? Vad får dig att tro att de flyttade dit för att slippa mångkultur? Kalles olika program handlar ju ofta om lantliv.

Kika igenom deras instagram om du har lust. Brita (som jag tycker är direkt ful och ser ut som en alien men det hör inte hit) driver en podd tillsammans med Kakan Hermansson. Behöver jag beskriva vilken person Kakan är? Är hon höger, neutral eller vänsterextremist?

Känns som att jag får upprepa mig några gånger för att polletten ska trilla ned.

De är ökända SD-hatare (som sagt titta på både Britas och Kalles instakonton) men får märkligt nog fortsatt förtroende att jobba vidare hos SVT (vilken chock va!) men man kan ju då tro att en SD-hatare skulle välja en multietnisk förort som ett bra ställe för ens barn att växa upp så att de kan få ta del av det där smörgåsbordet av olika exotiska kulturer. Men Kalle och Brita gjorde inte det.

Istället valde de landet. Och landet är 100% fritt från somalier, kurder, afghaner, turkar, bosnier, eritreaner, iranier, irakier, palestinier, tunisier, egyptier... De bor vad som kan nästan liknas vid en "Vimmerbyidyll" (precis som jag gör!) och det är ju det jag menar är en "white flight".

Du kanske känner till begreppet NIMBY?

Ni andra får självfallet tro att de flyttade för att undvika bilavgaser på samma sätt som när ni är ute på stan en kväll och ser ett gäng blattar längre fram på gatan och ni går genast över gatan till andra sidan trottoar och intalar er själva att det var för "att det var en snabbare väg hem" när det egentliga skälet var för att ni helt enkelt inte ville bli rånade.
Citera
2023-08-13, 18:17
Medlem
TeamAbruptos avatar
Också har Kalle varit nere på Lesbos och sett till så att irakier kan ta sig in i Europa. Vilken kille! Men araber till grannar vill han inte ha!

https://www.instagram.com/p/BZhNFbVBq6C/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==

Och den här. Vilken fin snubbe han är Kalle!

https://www.instagram.com/p/BHCblyLB2aQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA ==
Senast redigerad av TeamAbrupto 2023-08-13 kl. 18:23.
Citera
2023-08-13, 19:53
Medlem
GoranPongs avatar
Visste inte att Kalle var en så stor hycklare och förrädare men är inte förvånad. Han ser ju lite skum ut också.
Citera
2023-08-13, 20:10
Medlem
BushwickBills avatar
Klart Kalle är ultrarasse, han kanske inte törs erkänna det ens för sig själv än men allt han gör tyder på att han är redigt trött på blattarna och alla PK-hjon. Känns som han är en bög som behöver lite coachning(grooming) för att ta sig ur garderoben. Seså, det är inte så farligt här utanför åsiktskorridoren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in