• 1
  • 2
2023-08-10, 16:50
Medlem
Jag har träffat två tjejer på raken i informella sammanhang som döljer sina pojkvänner på facebook. Är det en feminismgrej att hålla dörren öppen för en chad som kanske dyker upp eller varför visar de inga bilder på honom?

Jag tror att de vill hålla dörren öppen.

Har ni också reflekterat över detta? Är ni själva pojkvännen som inte finns med på offentliga facebooken? Här får ni chansen att bikta er om det.
Senast redigerad av User3899 2023-08-10 kl. 17:35.
Citera
2023-08-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Jag har träffat två tjejer nu i informella sammanhang som döljer sina pojkvänner på facebook. Är det en feminismgrej att hålla dörren öppen för en chad som kanske dyker upp eller varför visar de inga bilder på honom?

Jag tror att de vill hålla dörren öppen.

Har ni också reflekterat över detta? Är ni själva pojkvännen som inte finns med på offentliga facebooken? Här får ni chansen att bikta er om det.

Hmm, vänta nu, Facebook?

Har inte lagt upp något där på säkert 10 år.

Förhållandestatusen har varit borta minst lika länge.

Facebook är inte något en normal människa idag använder längre, enbart för att logga in på sajter och kunna använda Messenger.
Citera
2023-08-10, 16:53
Medlem
Det är nog inte främst att de vill vara otrogna utan gillar mest när killar ger komplimanger. De har ingen intention att träffa någon utan bara chatta lite för skojs skull.
Citera
2023-08-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Hmm, vänta nu, Facebook?

Har inte lagt upp något där på säkert 10 år.

Förhållandestatusen har varit borta minst lika länge.

Facebook är inte något en normal människa idag använder längre, enbart för att logga in på sajter och kunna använda Messenger.

Ja, men nu finns det andra än du som uppdaterar sin, men de skriver varken relationsstatus eller har med pojkvännen på bild. Hur kommer det sig?

Jag ska vara med på min flickväns facebook om hon vill leva i monogami. Antingen i form av bild eller relationsmarkör. Har jag ovanligt stor kuk?
Citera
2023-08-10, 16:56
Medlem
CC75s avatar
Facebook är idag mer ett sätt att hålla kontakten än att lägga upp saker. M.a.o. Inget större problem med det som TS tar upp. Jag har heller aldrig haft min status uppe. Facebook är inte "verkligheten" idag.

// CC
Citera
2023-08-10, 16:56
Medlem
Facebook har inget med min relationsstatus att göra, ej heller med mycket annat i mitt privatliv. Så resonerar jag personligen.
Citera
2023-08-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Facebook är idag mer ett sätt att hålla kontakten än att lägga upp saker. M.a.o. Inget större problem med det som TS tar upp. Jag har heller aldrig haft min status uppe. Facebook är inte "verkligheten" idag.

// CC

Facebook är första stället man kollar upp en ny kontakt, oavsett om det är relativt "ute".

Och det vet brudarna, så de undviker att visa sina pojkvänner..
Citera
2023-08-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Facebook är första stället man kollar upp en ny kontakt, oavsett om det är relativt "ute".

Och det vet brudarna, så de undviker att visa sina pojkvänner..

Nu vet jag inte hur gammal du är, men personer upp till 40 idag använder uteslutande Instagram och framförallt Stories för att visa upp sin kärlek.

Facebook är för 50-60-åringar, men du kanske är i den åldern.
Citera
2023-08-10, 17:07
Medlem
Självklart är det så.
De som förnekar detta är bara naiva.
De flesta relationerna tar slut och då är sociala medier den vanligaste platsen där folk träffar nya.
Inte minst initieras väldigt många otrohetsaffärer via sociala medier.
Ofta med någon de har någon slags irl kontakt med.
Det är alltid lättare att flirta online än i verkligheten.
Citera
Medlem
Amazon-mannens avatar
Det är självklart att de är redo att kasta iväg pojkvännen så fort en Flashback-hanne vill besöka rostbiffsgrottan, då kan de ju inte stå "i ett förhållande med Mes Incelsson", för då drar ju Flashnackaren vidare mot nya honor att befrukta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELKARTELL
Nu vet jag inte hur gammal du är, men personer upp till 40 idag använder uteslutande Instagram och framförallt Stories för att visa upp sin kärlek.

Facebook är för 50-60-åringar, men du kanske är i den åldern.

Heteromän använder inte instagram. Han kommer i första hand kolla in hennes facebook och hur den ser ut.

Och nu har de dessutom tomt från pojkvännen även när Facebook var inne...
Citera
2023-08-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Det är självklart att de är redo att kasta iväg pojkvännen så fort en Flashback-hanne vill besöka rostbiffsgrottan, då kan de ju inte stå "i ett förhållande med Mes Incelsson", för då drar ju Flashnackaren vidare mot nya honor att befrukta

Mes? Jag hade aldrig accepterat det. Det är enormt cuckigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in