2023-08-13, 12:09
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Läs trådstarten. Hur skulle du tolka den som kvinna?
Det går fortfarande att utkristallisera andemeningen i TS, vilken har viss substans. Självklart går det att förmedla sina budskap på olika bra eller dåliga sätt.

Jag får inte uppfattningen av att jag som man har rätt till kvinnors kroppar av att läsa TS. Det var din egna slutsats, den får du stå för själv. Kan förstå att kvinnor med en viss inställning till män drar damma slutsatser som du här. Jag lägger ingen vidare värdering i det.
Citera
2023-08-13, 12:12
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Är det inte så också att preferenserna har förändrats lite med tiden, då? Det är ju inte som att alla landets kvinnor är gamla sinnessjuka haggor, men visst, vill man prompt ha en 12-poängare så blir det ju svårare…

Jag har full förståelse för att det kanske svider, men många män kommer väl helt enkelt att få nöja sig med en trevlig ”medelmåtta” om de är ute efter en meningsfull relation.

Vad gäller liggandet så samma där, män (och kvinnor) har i alla tider hoppat på ett träsktroll fem i tre utanför Harrys för att få saken ur världen, det är inget konstigt eller nytt. Man får tugga i sig verkligheten och köra
Absolut
Citera
2023-08-13, 12:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Det går fortfarande att utkristallisera andemeningen i TS, vilken har viss substans. Självklart går det att förmedla sina budskap på olika bra eller dåliga sätt.

Jag får inte uppfattningen av att jag som man har rätt till kvinnors kroppar av att läsa TS. Det var din egna slutsats, den får du stå för själv. Kan förstå att kvinnor med en viss inställning till män drar damma slutsatser som du här. Jag lägger ingen vidare värdering i det.

Jag får intrycket att TS är den manliga motsvarigheten till en fet kvinna som klagar på att män bara vill ha "trådsmala kvinnor" eller tycker det är "sjukt" med män i förhållande med kvinnor som är mycket yngre än mannen. Alltså gnäll över att det andra könet har preferenser som hon inte gillar.
Citera
2023-08-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Förr i tiden slog man även ihjäl missanpassade män likt dig eftersom ni var skadliga för gruppen. Håll det i minnet också.

Det gör man fortfarande. Vinnaren skriver historien.

Och dessutom - varför skulle detta få honom att gå med på dina villkor? Om något så får det honom att vara än mer motsträvig. Män gillar inte att en översittare säger "jag är bättre än dig, du är en missanpassad slav, gör som jag säger". Man vill inte följa någon som inte älskar en, och det är helt rätt att man följer en sådan princip. Det är bättre att dö än att leva som en slav.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-13 kl. 12:37.
Citera
2023-08-13, 12:35
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Nja, förutsättningarna är väl minst sagt AVSEVÄRT sämre. Stölden pågår mitt framför ögonen på oss och du talar säkert från lite högre hästar än vad jag gör. Men sanningen är att allt har blivit ett privilegie. Kommunister och feminister brukar ju prata om att alla ska med men i själva verket ska ingen med. Ström är snart ett privilegie, resa var under tramspandemin ett privilegie, köra bil är snart ett privilegie, boende är nästan ett privilegie för unga människor när man för 30 år sen kunde köpa en med tio hyror. Idag krävs 830 hyror. Skaffa sig en kvinna är ett privilegier, man måste ha massa saker att erbjuda annars duger man inte. Säcken ska vara full osv.
Ett råd bara. Jag har varit dig. Den enda som förlorar på ditt sätt att tänka är du. Det finns gott om sätt att tjäna pengar idag, och sätt att spara, börja i den änden. Tro inte det var lättare förr. Det fanns andra problem. Jobba på distans, flytta till mindre ort.
Citera
2023-08-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ett råd bara. Jag har varit dig. Den enda som förlorar på ditt sätt att tänka är du. Det finns gott om sätt att tjäna pengar idag, och sätt att spara, börja i den änden. Tro inte det var lättare förr. Det fanns andra problem. Jobba på distans, flytta till mindre ort.

Pengar är inga problem för många svenska män. Frågan är vad pengar är bra för om man inte kan hitta familj och kärlek?
Citera
2023-08-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vad gäller liggandet så samma där, män (och kvinnor) har i alla tider hoppat på ett träsktroll fem i tre utanför Harrys för att få saken ur världen, det är inget konstigt eller nytt. Man får tugga i sig verkligheten och köra

Jag tycker faktiskt inte att kvinnor är träsktroll i många fall för jag är en simp som ser det bästa hos dem, trots att de är överviktiga i högre grad än för 50 år sedan. Kvinnor ser dock endast det sämsta hos män, och det framgår av många bittra skribenter i denna tråd. Trots att män nuförtiden är besatta av träning och gym.
Citera
2023-08-13, 13:06
Medlem
Citat:
Alltså jag vet inte hur jävla gånger som jag har sett det nu. Unga killar, cirka 28 (kanske 32 högst) som jagar äldre kvinnor på diverse appar och som knappt ens då har en chans. Idag såg jag en ung man, snygg kille med koll på sig själva dejta en uppenbart ful hagga. Kvinnan hörde jag var 47 och killen kan absolut inte ha varit över 30. Jag vet en annan som som bara letar äldre och som gör det helt för att unga kvinnor är så hopplösa att få kontakt med.
Uppenbarligen har dessa två ingen framtid ihop och vllle bara knulla men varför kan man inte knulla med nån i sin egen liga?

De flesta kärringar tycker att det är helt normalt att en ung snygg och fräsch kille ger bort sig billigt till en uppenbart katastrofal kärring. Hur fan ändrar vi den här trenden?

Det är så smutsigt att man vill slå ihjäl kärringar som ligger med unga killar och som vet om att deras värde är noll. Tror dessa idioter att dessa unga herrar vill ligga med en kärring?
De gör det FÖR ATT MARKNADEN FÖR MÄN ÄR ENORMT MYCKET SVÅRARE!!!

INGEN normal människa väljer en snygg 45 årig kärring framför en snygg, ung och fräsch 22 åring.

Varför är detta ditt problem?
Citera
2023-08-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Jag tycker faktiskt inte att kvinnor är träsktroll i många fall för jag är en simp som ser det bästa hos dem, trots att de är överviktiga i högre grad än för 50 år sedan. Kvinnor ser dock endast det sämsta hos män, och det framgår av många bittra skribenter i denna tråd. Trots att män nuförtiden är besatta av träning och gym.

Nåja. Problemet med 20-25-åringar idag är att de ser det sämsta i varandra och hos sig själva, det sämsta i omvärlden, i själva livet… då blir det väldigt svårt för dessa krakar att mötas och ha något att bygga på.

Kärlek, sex och samliv ska ju vara något ljust och härligt! Att bli älskad och att kunna älska. Där är de kanske inte riktigt än?
Citera
2023-08-13, 13:34
Medlem
Det som kommer att hända är en återgång till vad som gällt i tusentals år.

Kvinnan gifter sig och lever lycklig i alla sina dagar under en mans kärleksfulla men handfasta översyn. Kvinnan föder flera nordiska barn och tar hand om hushållet.

På det här sättet löser vi flera problem: Incels försvinner då även fula män får en kvinna, utbrändhet i arbetslivet försvinner eftersom kvinnor gör det de ska, kvinnors psykiska våld mot män försvinner då män får rätt att tukta och fostra sina kvinnor, problem med kommunism försvinner då kvinnor inte får rösta utan varje familj har en röst som mannen ansvarar för, problemet med global uppvärmning upphör då känslostyrda röster fokuserar på att skvallra om grannfrun istället för att ligga och oroa sig för vädret. Osv osv.
Citera
2023-08-13, 13:35
Citat:
Alltså jag vet inte hur jävla gånger som jag har sett det nu. Unga killar, cirka 28 (kanske 32 högst) som jagar äldre kvinnor på diverse appar och som knappt ens då har en chans. Idag såg jag en ung man, snygg kille med koll på sig själva dejta en uppenbart ful hagga. Kvinnan hörde jag var 47 och killen kan absolut inte ha varit över 30. Jag vet en annan som som bara letar äldre och som gör det helt för att unga kvinnor är så hopplösa att få kontakt med.
Uppenbarligen har dessa två ingen framtid ihop och vllle bara knulla men varför kan man inte knulla med nån i sin egen liga?

De flesta kärringar tycker att det är helt normalt att en ung snygg och fräsch kille ger bort sig billigt till en uppenbart katastrofal kärring. Hur fan ändrar vi den här trenden?

Det är så smutsigt att man vill slå ihjäl kärringar som ligger med unga killar och som vet om att deras värde är noll. Tror dessa idioter att dessa unga herrar vill ligga med en kärring?
De gör det FÖR ATT MARKNADEN FÖR MÄN ÄR ENORMT MYCKET SVÅRARE!!!

INGEN normal människa väljer en snygg 45 årig kärring framför en snygg, ung och fräsch 22 åring.

Snygga kvinnor som 28-35 ligger med män/gubbar 45-50 år. Hur förklara du det? Det är inte så att du själv ser dig som attraktiv men att det verkligheten inte är så?
Citera
2023-08-13, 13:58
Avstängd
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
2 miljoner män?

Om ansvarsfrågan är irrelevant så blir det ju svårt att göra något åt saken. Faktum är att många män får ligga, de har relationer och bildar familj. Även oattraktiva och fattiga män gör det, så det är långt ifrån omöjligt.

Det blir för mig samma typ av argumentation som arbetslösa som klagar på att det inte finns jobb, eller ensamstående föräldrar som har svårt att få ekonomin att gå ihop, eller tjockisar som klagar på att de inte får plats i flygstolen.
Ja menar du att vi skall göra åt saken att vi repatrierar 2 miljoner män från främmande kulturer för att återställa könsbalansen? Jag gillar din tes, men det är nog praktiskt svårt.

Vissa som har cancer lever länge utan behandling, kanske vi bör sluta behandla cancerpatienter. De gnäller och gnäller. Vänta förresten, den filosofin är nog på antågande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in