2023-08-13, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vill du verkligen ha medkänsla då? Om man inte får ligga så är det väl fitta man vill ha, inte medkänsla för att man inte får ligga?
Alltså tänkte medkänsla för de våldtäktsdrabbade. Jag är helt likgiltig. Jag vill väl ligga men eftersom de hånar mig så hånar jag dem om de våldtas. Skit i det nu.
Citera
2023-08-13, 11:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Okej, möjligen en släpande jämförelse från min del.

Min poäng var iaf att det är skadligt när människor slutar bry sig om andras problem. Bara för att jag inte blivit utsatt för något så kan jag empatisera, tom sympatisera, med offret. Men radikala feminister är så förblindade av sitt hat att de verkar helt oförmögna till lite empati för män.

Det hjälper ju inte med frustrerat gråtande som i den här trådstarten, jag är man men det är väl inte så konstigt att en kvinna som läser den här tråden tolkar det som att män kräver tillgång till kvinnor? Det finns ju inget konstruktivt steg att ta utifrån den premissen.

Bättre vore att konkretisera problemet till något alla kan engagera sig i. Att prata om ökande ensamhet överlag, psykisk ohälsa eller lägre barnafödande.

Eller på det personliga planet, fråga några kvinnor vad du personligen kan göra för att öka dina chanser att hitta en partner. Kvinnor älskar att prata relationer, de pratar ju i princip aldrig om något annat.
Citera
2023-08-13, 11:28
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Alltså tänkte medkänsla för de våldtäktsdrabbade. Jag är helt likgiltig. Jag vill väl ligga men eftersom de hånar mig så hånar jag dem om de våldtas. Skit i det nu.

Det är ingen som hånar dig. Möjligen hånas du för ditt gnällande, vilket kommer sig av att du ser kvinnor som en homogen grupp istället för en grupp olika individer.
Citera
2023-08-13, 11:38
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Det hjälper ju inte med frustrerat gråtande som i den här trådstarten, jag är man men det är väl inte så konstigt att en kvinna som läser den här tråden tolkar det som att män kräver tillgång till kvinnor? Det finns ju inget konstruktivt steg att ta utifrån den premissen.

Bättre vore att konkretisera problemet till något alla kan engagera sig i. Att prata om ökande ensamhet överlag, psykisk ohälsa eller lägre barnafödande.

Eller på det personliga planet, fråga några kvinnor vad du personligen kan göra för att öka dina chanser att hitta en partner. Kvinnor älskar att prata relationer, de pratar ju i princip aldrig om något annat.
Har aldrig upplevt det som att män förväntar sig att kunna kräva tillgång till kvinnor. Det jag tycker är problematiskt är hur vi alienerar varandra i könskriget som pågår. Söker konflikt för att flytta fram maktpositioner istället för söka samförstånd.
Citera
2023-08-13, 11:39
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Att visa omtanke för våldtäktsoffer är inte att jämföra med att visa omtanke för människor som inte får ligga.

När man blivit våldtagen har ett övergrepp begåtts. Att någon inte violl ligga med dig är kanske ett problem, men av en annan klass. Äpplen och päron.
Uppenbarligen mår TS psykiskt dålig av att inte få ligga. På vilket sätt skulle det vara väsensskilt annorlunda? Två människor som mår dåligt, bägge två av i grunden andras gärningar. Men bara en får massiva sympatier, medan den andra blir mobbad? Blir ju en väldigt skev uppfattning om verkligheten i mitt tycke.
Citera
2023-08-13, 11:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Uppenbarligen mår TS psykiskt dålig av att inte få ligga. På vilket sätt skulle det vara väsensskilt annorlunda? Två människor som mår dåligt, bägge två av i grunden andras gärningar. Men bara en får massiva sympatier, medan den andra blir mobbad? Blir ju en väldigt skev uppfattning om verkligheten i mitt tycke.

I ena fallet finns en ansvarig förövare i våldtäktsmannen.

Vem är ansvarig i det andra fallet?
Citera
2023-08-13, 11:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Har aldrig upplevt det som att män förväntar sig att kunna kräva tillgång till kvinnor. Det jag tycker är problematiskt är hur vi alienerar varandra i könskriget som pågår. Söker konflikt för att flytta fram maktpositioner istället för söka samförstånd.

Läs trådstarten. Hur skulle du tolka den som kvinna?
Citera
2023-08-13, 11:43
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
I ena fallet finns en ansvarig förövare i våldtäktsmannen.

Vem är ansvarig i det andra fallet?
Ansvarsfrågan är ju irrelevant. Du kan säkert fördela ansvaret till staten som pumpat in 2miljoner män, feminister som i tråden öppet deklarerar att de vill fördärva relationerna mellan män och kvinnor etc. Det är irrelevant med ansvarsbiten.
Citera
2023-08-13, 11:53
Medlem
Kosmos.s avatar
Rätt svårt mansöverskott i åldrar 20-40 för män pga skev invandring.

Det gör sitt. Men så finns också 20% regeln. 20% av männen blir nästan enbart selekterade och resten för det betydligt svårare. Kvinnor är mer selektiva. Säkert av evolutionära skäl. Frångående av traditionella värderingar och E-dejting har inte gjort den saken bättre...
Citera
2023-08-13, 11:55
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Ansvarsfrågan är ju irrelevant. Du kan säkert fördela ansvaret till staten som pumpat in 2miljoner män, feminister som i tråden öppet deklarerar att de vill fördärva relationerna mellan män och kvinnor etc. Det är irrelevant med ansvarsbiten.

2 miljoner män?

Om ansvarsfrågan är irrelevant så blir det ju svårt att göra något åt saken. Faktum är att många män får ligga, de har relationer och bildar familj. Även oattraktiva och fattiga män gör det, så det är långt ifrån omöjligt.

Det blir för mig samma typ av argumentation som arbetslösa som klagar på att det inte finns jobb, eller ensamstående föräldrar som har svårt att få ekonomin att gå ihop, eller tjockisar som klagar på att de inte får plats i flygstolen.
Citera
2023-08-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Alltså, jag invänder mig inte mot att man måste jobba och anstränga sig för att lyckas med tjejer. Det är att ansträngningarna inte räcker trots att mycket mindre ansträngningar räckte långt före feminismen fick fotfäste. Jag upplever inte att kvinnor springer efter män med pengar när jag syftar på ansträngningar.

Vad som kan förändras är samhällets inställning till män. Hur man värderar män, dagligen hittar man citat i tidningar som nedvärderar män. Samtidigt lyfter man upp kvinnor som felfria och att de har monopol på vad som ska vara rätt och fel. Män är mer misstänkliggjjorda, alla män sägs vara förövare och vi ska stå i skuld till kvinnan för att de inbillar sig att vi har förtryckt dem.

Artister som Sara Larsson sa öppet "hata, hata, hata alla män". Tror du Elon Musk eller Leif Östling kan säga nåt sånt utan att få sina luv förstörda?

Kvinnor har rätt att skaffa barn, män har inte ens rätt att få kondomsex. Tycker du att det är småsaker så kan du väl avsäga dig allt sex för resten av ditt liv. För det är ju småsaker. Sex är en skitgrej liksom..

Kvinnor ska vara fogliga och medgörliga. Feminism handlar mest om att ge igen för de oförrätter kvinnor inbillar sig att män avsiktligt orsakat kvinnor för 100 år sen. Jag vet en kvinna som inte går ner i vikt ens för sin egen skull för att hennes man har sagt att han vill att hon ska gå ner. Känn på den bångstyrigheten.
Fast idag är det ett allt större problem med pojkar som inte blir män.
De misslyckas i skolan, de bor hemma, de misskötter sin ekonomi, fler killar än kvinnor är överviktiga, män sitter och spelar tv-spel glor på fotboll mm istället för att göra något konstruktivt.

De du räknar upp om män är inget jag själv eller någon jag känner lider av ärligt talat.
På vilket sätt påverkar det mitt liv egentligen?

Tar vi vikt så är det ju fler överviktiga män än kvinnor och jag har ju kvinnliga vänner som gnäller att deras män gått ner sig efter sambolivet gått igång eller att de fått barn.
Killarna är ju tjockare än kvinnorna trotts att de själva inte ens är de som fått ungarna.

Sen ja de försöker få männen att gå ner men de köper hämtmat och har ingen lust att motionera.

Som jag ser det så har väl båda könen ett ansvar för situationen som den är idag.

Män är mindre män idag än för som exempel.
Citera
2023-08-13, 12:08
Medlem
Citat:
Tror ingen är emot att vissa män föredrar äldre kvinnor. Problemet är när män tvingas välja äldre kvinnor mot sin preferens, pga dåligt urval. Ett urval som blir allt smalare i takt med kvinnors mentala ohälsa och hittepå-religioner (3e vågens feminism).

Är det inte så också att preferenserna har förändrats lite med tiden, då? Det är ju inte som att alla landets kvinnor är gamla sinnessjuka haggor, men visst, vill man prompt ha en 12-poängare så blir det ju svårare…

Jag har full förståelse för att det kanske svider, men många män kommer väl helt enkelt att få nöja sig med en trevlig ”medelmåtta” om de är ute efter en meningsfull relation.

Vad gäller liggandet så samma där, män (och kvinnor) har i alla tider hoppat på ett träsktroll fem i tre utanför Harrys för att få saken ur världen, det är inget konstigt eller nytt. Man får tugga i sig verkligheten och köra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in