2024-11-04, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
(Till mig) "Det" är en idiot alltså gud? Nej gud har skapat en vacker värld. Men pga frivilja så tar många människor dåliga beslut tyvärr :/ Jag önskar att vi levde i en värld fylld av kärlek och harmoni, men nu är den fylld av konflikt istället.. lite tråkigt men så är det.
Ni som kommer ifrån jehovas vittne osv är alltid så tjuriga, ni vet knappt vad gud är och nu hatar ni honom? Haha ni är fan otroliga
Vad har t ex Jehovas Vittnen med mig att göra???
Till det där finns inte mycket annat att svara än Goddag Yxskaft...
Citat:
(till andra) Snälla fokusera nu, om man ska skapa nytt biologiskt liv så måste man ge en del av sig själv alltså sitt dna. Det ÄR en naturlig lag, eller har du aspbergers?
Med din "logik" - Varifrån kom det som skapade Gud?
Citat:
(till annan) Nej jag ger ju väldigt logiska bevis för att det är så
Det är ju INTE så, därför faller dina "logiska bevis" ...
Citera
2024-11-04, 13:23
Bannlyst
Citat:
Haha, ja all kritik emot den utvalda stammen är psykisk sjukdom. Hahha du visar verkligen vilken systemit du är, ett mentalt våldtäktsoffer. "Vi ska hata religion så mycket vi kan, men inte judarna för fröken Agda och media har sagt till mig att det är dumt, dumt och elakt. Men annars hatar jag religion "

Judendomen är lika hjärndöd som kristendomen och islam. Däremot ska man inte hata judar för deras etnicitet.
Citera
2024-11-04, 13:31
Avslutad
Citat:
Du tar den ändå ifrån en fluga eller vad vi nu vill bygga
Nej, det gör jag inte. Var fan har du fått det ifrån? Jag har ju sagt att jag tar atomerna från helt död materia som sand, vatten och metal etc.
Citera
2024-11-04, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det gör jag inte. Var fan har du fått det ifrån? Jag har ju sagt att jag tar atomerna från helt död materia som sand, vatten och metal etc.
"Död materia" Du tar ändå atomer ifrån ett liv och ger det till något annat
Citera
2024-11-04, 13:52
Avslutad
Citat:
"Död materia" Du tar ändå atomer ifrån ett liv och ger det till något annat
Är sand, sten och metall liv?
Citera
2024-11-04, 14:07
Medlem
Citat:
Är sand, sten och metall liv?
Om du kan skapa liv på det sättet så är det ju uppenbarligen det.
Citera
2024-11-04, 14:08
Avslutad
Citat:
Om du kan skapa liv på det sättet så är det ju uppenbarligen det.
Du kunde ju sagt redan från början att det var cirkelbevis du höll på med. Föga förvånande visserligen.
Citera
2024-11-04, 14:10
Medlem
Citat:
Du kunde ju sagt redan från början att det var cirkelbevis du höll på med. Föga förvånande visserligen.
Synd att du känner så, jag har argumenterat ifrån starten att tex träd har en själ
Citera
2024-11-04, 14:12
Avslutad
Citat:
Synd att du känner så, jag har argumenterat ifrån starten att tex träd har en själ
Jag "känner" inte så. Det är så. När jag ber dig motivera att det är en naturlag så utgår du i beviset från att den är sann. Det är ett cirkelbevis.
Citera
2024-11-04, 14:15
Medlem
Citat:
Jag "känner" inte så. Det är så. När jag ber dig motivera att det är en naturlag så utgår du i beviset från att den är sann. Det är ett cirkelbevis.
Nå, kan man skapa liv ifrån sten metall och sand? Ifall man man det så har dom ju liv? Men jag antar att man inte ens kan göra det teoretiskt sätt. Men det var ett intressant resonemang
Citera
2024-11-04, 14:42
Avslutad
Citat:
Nå, kan man skapa liv ifrån sten metall och sand? Ifall man man det så har dom ju liv? Men jag antar att man inte ens kan göra det teoretiskt sätt. Men det var ett intressant resonemang
Ett påstående du inte motiverar.
Citera
2024-11-04, 14:44
Medlem
Citat:
Ett påstående du inte motiverar.
Ifall man kan skapa liv ifrån dom så har dom liv, det är en väldigt logisk motivering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in