• 1
  • 2
2023-08-09, 22:04
Medlem
Emolls avatar
Som rubriken lyder. Jag får HELA TIDEN blåsor/afte i munnen. De har bara försvunnit korta perioder, sen uppstår de igen. Under 6 månaders tid kan man säga att jag haft det under 80% av tiden.

Nej, jag har inte haft oralsex under den tiden.
Ska sägas att jag snusar, med rätt hög nikotinhalt, men det har jag gjort under en lång tid.

Varför får jag detta? Varför försvinner de inte?
Citera
2023-08-09, 23:00
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Som rubriken lyder. Jag får HELA TIDEN blåsor/afte i munnen. De har bara försvunnit korta perioder, sen uppstår de igen. Under 6 månaders tid kan man säga att jag haft det under 80% av tiden.

Nej, jag har inte haft oralsex under den tiden.
Ska sägas att jag snusar, med rätt hög nikotinhalt, men det har jag gjort under en lång tid.

Varför får jag detta? Varför försvinner de inte?
Svårt att säga vad det beror på, men för behandling så prova att skölja med tex andolex.
Finns på apoteket.
Citera
2023-08-09, 23:33
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har samma skit och jag tror att det har med snusning att göra. Speciellt har jag haft blåsor långt bak i halsen. Jag brukar gurgla med Corsodyl och då brukar det ge sig snabbt. Men bästa boten är nog att lägga ner snusningen.
Citera
2023-08-09, 23:34
Medlem
Johan_08s avatar
Hur ser blåsorna ut?
Påminner de om afte? Googla och återkom!
Citera
2023-08-09, 23:48
Medlem
Testa att undvik vetemjöl/gluten.
Citera
2023-08-10, 00:13
Medlem
Prova att låta bli snuset en vecka eller två.
För att utesluta eller bekräfta att det påverkar.

Alternativt, prova ett mildare snus och kanske av ett annat märke.
Citera
2023-08-10, 01:15
Medlem
Redisas avatar
Jag får blåsor i munnen i samband med covid. Kan vara den här viruset som spökar.
Citera
2023-08-10, 05:18
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Tomat och vissa andra födoämnen kan ge liknande symptom hos somliga. Har själv haft detta problem med just färska tomater.
Citera
2023-08-10, 05:47
Medlem
Ta oralmedic på Blåsorna och använd zendium tandkräm!! Har hjälpt mig
Citera
2023-08-10, 06:43
Medlem
Forevermores avatar
Håller med ovanstående. Hade massa problem med blåsor under många år. Så fort man bet sig i läppen eller var lite förkyld så dök mördarblåsor upp som kunde sitta där under lång tid.
Fick tips om Zendium tandkräm och sedan dess är problemen minimala.
Citera
2023-08-10, 08:16
Medlem
Trontie123s avatar
Varför många här rekommenderar zendium är för att den inte innehåller ämnet som gör så att tandkräm skummar som heter SLS sodium laryl sulfate
Citera
2023-08-10, 18:45
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchbabe
Ta oralmedic på Blåsorna och använd zendium tandkräm!! Har hjälpt mig

Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Håller med ovanstående. Hade massa problem med blåsor under många år. Så fort man bet sig i läppen eller var lite förkyld så dök mördarblåsor upp som kunde sitta där under lång tid.
Fick tips om Zendium tandkräm och sedan dess är problemen minimala.

Jag ska faktiskt testa Zendium. För nu när jag tänker efter så bytte jag till en billig skräp tandkräm för några månader sen. Undra om det kan vara det som ligger bakom. Känns lite långsökt, men vet inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in