Du har visat tre opinionsundersökningar som är ytterst tveksamma när man använder sedvanlig källkritik eftersom dessa undersökningar saknar legitimitet då dessa gjordes
efter annekteringen eftersom Ryssland är en diktatur där yttrandefrihet inte råder (DET finns det däremot forskning och oberoende undersökningar som stödjer). Dessutom kan aldrig någonsin opinionsundersökningar i kombination med anekdotisk bevisföring stärka en tes, det vet alla som hållit på med kvantitativ forskning också på lägre nivå. Vad som skulle styrka detta är isåfall ett helt oberoende och fritt val, genomfört utan påverkan av vare sig Ukraina eller Ryssland och med internationella aktörer som övervakar valet så det sköts korrekt. Då har man den här sanningen du talar om svart på vitt. Att du hävdar att detta räcker för dig visar att du inte är någon akademiker som sysslat med vetenskapliga artiklar som du påstått utan att det är en ren lögn. Dessutom har jag aldrig påstått något om vad Krimborna faktiskt vill utan jag säger att dina argument är, ursäkta franskan, skitsnack rakt igenom eftersom det saknar vetenskaplig grund för att ålägga detta som en sanning som du gör. Så bevisbördan är inte hos mig utan den är hos dig. Du som akademiker (hihi) borde tamejfan fatta det.
Dina argument om Krim är också skit. Både Ukraina, Baltikum och stora delar av Kaukasus har varit delar av Ryssland i sekler, men inte fan gillar de Ryssland för det. Faktum är att samtliga länder som inte är en diktatur eller blivit militärt påtvingade ett samarbete med Ryssland har istället försökt närma sig väst, och anledningen är att väst är på alla tänkbara och mätbara sätt bättre än Ryssland. Om Krim skulle bli del av EU finns det oräkneliga prejudikat på att deras levnadsstandard skulle höjas avsevärt och att deras ekonomi skulle integreras i en längt mycket starkare ekonomi än Ryssland. Och sen,att du hävdar att pengarna Ryssland satsat på Krim skulle påverka området positivt är ju rent skitsnack det också. Slls vet ju att hela Ryssland är extremt korrupt vilket gör att satsade pengar bara är luft värt. I verkligheten har Krim en lägre BNP per capita än länder som Kongo-Brazzaville, Tanzania och Myanmar (
Källa 1;
Källa 2) och fortfarande ett av Rysslands isåfall fattigaste oblast eller autonoma republiker. Nej, alla som inte har hjärnan i röven fattar att Krim skulle få det absolut bäst om de blev tillsammans med Ukraina en del av EU, inte Ryssland. Tydligen begriper inte du det... Vad tyder det på? Att du är en akademiker med ett gediget CV fyllt med vetenskapliga artiklar eller att du har din hjärna i röven?
Jag stämplar dig som en lågintelligent idiot eftersom du är en lågintelligent idiot då du gång på gång visar att du inte vet ett skit om vad du talar om. Normala människor bygger sina åsikter på sunt förnuft och skiter i om dessa är konformistiska eller ej. Ibland har man åsikter som är så långt ifrån konformistiska som möjligt och går stick i stäv med det övriga samhällsnarrativet och ibland har man åsikter som är konformistiska och går i linje med samhällsnarrativet. Att tro att samhällsnarrativet
alltid är fel är lika naivt och idiotiskt som att tro att samhällsnarrativet
aldrig är fel. Att du tror att Ryssland har legitimitet i vad de gör beror på att du är lika naiv som alla de politiskt korrekta vänstermänniskor jag misstänker att du vill vara en motkraft till, alltså fullständigt naiv och fullständigt styrd av en övertygelse snarare än att du låter fakta styra din övertygrlse.
Du har visat att du har en åsikt du aldrig kan förändra. Vad exakt får dig då att tro att jag och andra kommer behandla dig som en intellektuell akademiker?