• 2
  • 3
2017-12-16, 03:49
Medlem
Barbiturater

Nån som har erfarenhet av Fenobarbital?
Nåt att ha? Sitter på en hel del såna. Tog 300mg men hade tagit xanor,sub,Lyrica så vet inte hur dom funkar om man tar endast dom.
Mår som en jävla kung i vilket fall.
Men som sagt är det nåt att ha om man endast kör dom. Doserings förslag osv....om nån har erfarenhet?
Citera
2017-12-16, 05:35
Medlem
Vila i frid min vän
Citera
2017-12-16, 06:31
Medlem
Nej du. Tål en hel del. Skulle vilja ha ett svar av nån som vet av egen erfarenhet. Inget pajas
Citera
2020-05-06, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2
Ja, mycket ska man då höra innan öronen trillar av.

Av de två barbituraterna jag prövat hittils tycker jag bara dom framkallar obehag, ångest, snurrighet och ett allmänt kasst rus.

Jag har en teori att folk som uppskattar benzo och barbiturater är folk som hatar sig själv så mycket att dom måste släcka ut varje uns av medvetande för att kunna stå åt med att leva! Gäller förstås dom som har det som huvuddrog.

Jag tror att du har helt rätt förutom på en punkt. Om man inte råkar ha otroligt bra kontakter så har man knappt en huvuddrog om man verkligen mår och beter sig på det viset. Man brukar av olika skäl (torka, annars i slutändan tolerans) snabbt bli blandmissbrukare eftersom man är desperat och generellt sätter i sig precis vad man än kan få tag på och bara försöker hålla lite koll så att blandningen åtminstone inte blir dödlig. Vissa tröttnar förstås och gör tvärtom tyvärr.

Det jag kan säga generellt om Fenobarbital är att riskerna med den typen av substanser får benzo att framstå som säkert. Det är därför dom nästan aldrig används medicinskt längre. Fenobarbital inducerar CYP3A4 (Det lever-enzym som bryter ner typ alla droger du kan stava till) vilket innebär att man får sämre effekt av en lååång rad andra substanser. Folk på metadon får opatabstinens osv när dom tar Fenobarbital. Halveringstiden i blodet är 2-6 dygn, så sådana effekter kan hålla i sig upp till 3 veckor om man har otur. Tyvärr är det så att de andra droger som får sänkt effekt av fenobarbital fortfarande förstärker den andningsdepressiva effekten vilket kan förklara en del överdoser. Man kan även överdosera genom att ta lite för mycket flera dagar i rad eftersom koncentrationen av fenobarbital i ens blod fortsätter att öka i upp till 3 veckor trots att man tar samma dos varje dag under den perioden.

Det här är en i största allmänhet jäkligt komplicerad substans!
Citera
2020-10-03, 16:23
Medlem
Phenytoin (Phenobarbital) - Åsikter & erfarenheter

Tjena gubbar,

En polare har en burk Phenytoin, aka Fenobarbital hemma på 300mg styck. Helvete vilka jävla grejer asså! Jag tog 600mg fenobarbital och jag var så ini helvete benzad så jag kunde knappt prata. Tog även heroin, och jag bokstavligen nudda samtidigt som jag försökte gå. Jag KUNDE inte hålla mig vaken även om jag stod upp.

Var stenväck i 3 dygn. Sjukaste jag någonsin tagit.

Är faktiskt på G nu o ska hämta 3st av han. Så ska man ha det lite mysigt ikväll.

Någon av er som provat det nångång? Vad tycker ni o hur mkt tog ni? Sick va? 😁😁
Citera
2020-10-03, 16:26
Medlem
Cakewets avatar
Anledningen till att barbiturater fasades ut i princip hela världen för 30+ år sen är för att det är livsfarligt, lite för mycket och du är död. Att blanda med horse låter så dumt så ja tror inte det är sant, du ska va glad att du övh lever. Försöker inte moralisera utan bara få dig medveten om vilka risker som finns med just barbiturater.
Citera
2020-10-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Anledningen till att barbiturater fasades ut i princip hela världen för 30+ år sen är för att det är livsfarligt, lite för mycket och du är död. Att blanda med horse låter så dumt så ja tror inte det är sant, du ska va glad att du övh lever. Försöker inte moralisera utan bara få dig medveten om vilka risker som finns med just barbiturater.
Jag insåg nu att Phenytoin inte alls är en barbiturat... herregud vad dum jag är..
Neverthrless, man blir sjukt hög oavsett
Citera
2022-11-24, 18:02
Medlem
DocXs avatar
Fenobarbital

Landade en liten mängd Fenobarbital. Jag har tagit barbiturater förut, för länge sedan, och det var sjukt mycket bättre än benso - men det KAN ha varit en snabbverkande barbiturat, möjligen Nembutal. De här långverkan sakerna har jag aldrig testat. Jag ser triprapporter mellan himmel och helvete och absolut ingenting, och med doser mellan 60-800 mg. Aldrig i livet att jag stoppar i mig en halv dödlig dos, men är det någon som har en rimlig och bra erfarenhet och tips att dela med sig av?
Ja, jag vet halveringstiden.
Ja, jag vet att de kan orsaka andningsdepression i stora doser.
Ja, jag vet att folk dog av dem förr och bla bla bla.
Jag behöver inga farmakologiska fakta.
Men hur KÄNNS de?
Citera
2022-11-24, 18:43
Bannlyst
Jag har ingen rimlig, bra erfarenhet eller tips att dela med mig av, men kan säga att jag aldrig fått någon effekt av fenemal. Tagit som mest runt 100 mg.
Det räknas väl rent allmänt som den sämsta barbituraten ur rekreationssyfte. Men vissa blir däckade i flera dygn.
Citera
2022-11-24, 20:36
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Jag har ingen rimlig, bra erfarenhet eller tips att dela med mig av, men kan säga att jag aldrig fått någon effekt av fenemal. Tagit som mest runt 100 mg.
Det räknas väl rent allmänt som den sämsta barbituraten ur rekreationssyfte. Men vissa blir däckade i flera dygn.

Antar att det inte finns något sätt än att sänka två 50-or och se vad som händer. Med schemat röjt dagen efter med tanke på halveringstiden.
Återkommer. Ont om dagar jag kan cleara schemat på bara så det kan dröja.
Citera
2022-11-28, 20:06
Medlem
DocXs avatar
Experimentet är gjort. Ingen himlastormande upplevelse direkt. Jag tog 200 mg, och effekten blir så utsmetad över flera timmar att man knappt märker av den. Märkbarast är den faktiskt dagen efter, när man vaknar helt groggy. Så nej, detta var ingen kul drog. INGENTING som den snabbverkande barbiturat jag en gång provade.
Det enda jag kan säga är väl att den funkar som en utmärkt potentierare för andra gabaerga saker. Tog en sexa Gammeldansk, och jeeeeklar vad på lyset jag blev! Lägger ned dessa och sparar dem i ett litet mörkt hörn om jag någonsin behöver lämna jordelivet med stil.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in