2006-08-03, 01:10
Medlem
Himmler!s avatar
fenemal

Ta det jävligt lugnt med dom där. kan jag bara säga dom är extremt giftiga och användes ofta som självmordspiller på 70-talet tar man ett par för många så är det lätt att tappa räkningen på hur många man har slängt i sig och då kan det vara kört och blanda dom DEFFENITIVT inte med alkohol dödsrisken är extrem
Citera
2006-08-03, 13:56
Medlem
tack för svaret..någon mer med åsikter/erfarenhet?
Citera
2006-08-03, 16:32
Medlem
MajorToms avatar
Oj, där ser man. Fick du dem på recept?
Citera
2006-08-08, 16:50
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myra
bump..kom igen nu jag vet att någon har en åsikt om fenemal...

Eftersom du tjatar så...

Jag har tagit barbiturater, bland annat Fenobarbital, för att sova efter tjack ibland. Dagen efter, när man vaknar upp känns det så här: man kan inte gå rakt utan att hålla i väggarna, man känner sig snurrig, tankarna går som i sirap, den enklaste saken tar 10 minuter att skriva på datorn eftersom man missar tangenterna hela tiden, man känner ett svagt illamående hela tiden. Helst skulle man vilja bara vilja sova ännu mera.

Dag 2: Man går fortfarande vingligt, men det behöver inte hålla i väggarna. Tankarna är lite klarare. Man klarar av att ringa och beställa en rullfalafel och även cykla dit utan att köra i diket. (Konstigt nog kan man cykla spikrakt även om man knappt kan gå rakt!). Man känner att hämningarna är dämpade och man kan sitta och skriva en del förolämpande inlägg på flashback.

Dag 3: Man är i stort sett återställd.

Dag 4: Man är återställd.
Citera
2006-08-08, 17:09
Jag har aldrig lyckats bli påverkad av barbiturater, jag har testat Fenobarbital 100 mg, ingen påverkan alls, samt Amobarbital, minns inte styrka (men de kanske var för gamla, var sömntabletter).

Annars gick jag miste om en jävla massa fenobarbital en gång. När farsan skulle modernisera sitt apotek så skulle alla kemikalier kasseras. Jag frågade om jag inte kunde få ta hem dem.
Farsan: -Tja, ok då! Det är ju inga farliga saker!

Men han missade att det ingick 500 g av ren fenobarbital. Så jag packade ner alla kemikalier. Men han kom på det senare... o sa:
Farsan: -Du, det fanns en burk med fenobarbital bland kemikalierna, den får du inte ta!
Jag: -Näää! sa jag!
Farsan: -Jodå, jag vet att den fanns där, vi har tom. haft användning av den en gång när vi inte hade Fenemal hemma, så vi fick blanda till en lösning till epileptikern!
Jag: -Jaja, men varför får jag inte ta den då?
Farsan: -Nä, för jag vet att du har svårt med vissa ämnen (knark), så den vill jag inte att du ska ha! Dessutom är det olagligt!
Citera
2006-08-08, 17:16
Medlem
Ralf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag har aldrig lyckats bli påverkad av barbiturater, jag har testat Fenobarbital 100 mg, ingen påverkan alls, samt Amobarbital, minns inte styrka (men de kanske var för gamla, var sömntabletter).

Man behöver ta en hel del fenobarbital för att man ska märka av det på riktigt. Första gången tog jag 1500 mg. Jag har beskrivit det här förut. Det blev en riktig mardrömsupplevelse. Man kanske ska prova med 300-400mg om man nu nödvändigtvis ska testa det.

Edit: Jag tog det några andra gånger i lägre doser, men jag minns faktiskt inte riktigt hur det kändes, tror mest man blev lite slö.

Senare har jag tagit en annan långtidsverkande barbiturat, den har jag tagit i doser på omkring 750 mg.

Citat:
Annars gick jag miste om en jävla massa fenobarbital en gång.

Det ska du bara vara glad för! Det är ett jädra anti-knark som bara duger till att sova på.
Citera
2014-06-30, 22:14
Medlem
Kändes onödigt att starta ny tråd så jag bumpar denhär. Jag drog i mig 500mg för ca 2 timmar sen och jag känner mig tokmysig för tillfället, som ett milt bensorus ungefär. För folk som har begränsad erfarenhet av benso och opiater finns det definitivt rekreationellt värde om man har tillgång till sånnahär! Kan dock förstå att man inte tycker det är något att hänga i granen om man är väldigt van vid tunga saker.

*edit kan vara bra att nämna ifall folk läser i framtiden att 500mg förmodligen är en rätt hög förstagångsdos och jag har folk som håller koll på mig, kan vara värt att börja lägre men oavsett läs på och blanda inte med alkohol!
Senast redigerad av Komposthoran 2014-06-30 kl. 22:37.
Citera
2015-01-17, 10:58
Medlem
Kan man köpa Fenemal genom något nätapotek?
Citera
2015-10-20, 16:33
Medlem
Fenobarbital. Dosering & safe intag

Vid ett intag om cirka 11mg fenobarbital, 1-2 gånger i veckan.

Hur stor sannolikhet är det att man utvecklar ett beroende- vid 1 gång i veckan, (11mg) samt 2 gånger i veckan (22mg).

Ifall det finns en risk, en gång varannan vecka á 11mg- bör vara bättre.

Vi talar om ett psykologiskt respektive fysiskt beroende. Hur lång tid tar det innan det ena går över i det andra?

Fruktansvärt bra substans detta.

Någon med erfarenheter?
Citera
2015-10-20, 16:40
Jag tror inte det leder till något svårare beroende om man håller sig till 1-2 ggr i veckan. Jag har bara tagit det en gång, då tog jag 100 mg, men kände inte ett dugg.
Citera
2015-10-20, 16:52
Medlem
100 mg är stört mycket. Min ryska Corvalol burk innehåller 460mg. Tar 17 droppar som motsvarar 11mg. (Använd barbiturater med extrem försiktighet och läs på!)

Är väldigt känslig så känner av lätt droger rent generellt, samtidigt som jag brukar phenibut 1 gång i veckan. Så försöker systematiskt hitta ett schema man kan använda sig av utan risk för att utveckla ett beroende.

Phenibut påverkar också GABA-receptorerna, så det blir korstolerans. Lägger man till några drinkar varje helg så bör man vara försiktig som fan.

Någon annan som också har erfarenhet av fenobarbital i låga doser?
Senast redigerad av vigoroso 2015-10-20 kl. 17:08.
Citera
2017-03-02, 15:25
Medlem
FaNirs avatar
En varning till er som går på opiater och funderar på att ta Fenobarbital. Gör det inte!!! Har metadon utskrivet och tog igår 4, 50mgs primidon för att lindra min Imovane AT. Direkt efter intag så kände jag hur Imovane ATn lade sig men efter 1 timme började jag få extremt hög puls, tefats pupiller, myrkrypningar i hela kroppen. Det fullständigt försatte mig i en extrem Metadon avtändning.

Dagens Metadon dos har knappt hjälpt någonting... Ville bara varna för detta så förhoppningsvis folk på opiater ser detta meddelande innan dom blandar dessa 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in