2021-05-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Ta bort stålarna han tillskansat sig från skattebetalande så får vi se hur tongångarna går....

Mycket skitsnack att han blivit rik på skattebetalarnas pengar - det är INTE Riktigt Sant.

Sant är att han har tjänat bra o skaffat fastigheter på detta sätt-
men de stora pengarna fick han av det riskkapitalbolag som köpte konceptet.

Dom hoppas tjäna pengar på skattebetalarna får man anta - men stat kommun kan ju
strypa pengatillförseln till dom

Per Luder (s) var med på ett hörn fick 15-40 miljoner
Citera
2021-05-22, 22:57
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Mycket skitsnack att han blivit rik på skattebetalarnas pengar - det är INTE Riktigt Sant.

Sant är att han har tjänat bra o skaffat fastigheter på detta sätt-
men de stora pengarna fick han av det riskkapitalbolag som köpte konceptet.

Dom hoppas tjäna pengar på skattebetalarna får man anta - men stat kommun kan ju
strypa pengatillförseln till dom

Per Luder (s) var med på ett hörn fick 15-40 miljoner

Och vilket riskkapitalbolag var det som nappade på "konceptet"? Berätta.

Och han hette väl Pär Nuder? Eller hur?
Citera
2021-05-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Och vilket riskkapitalbolag var det som nappade på "konceptet"? Berätta.

Och han hette väl Pär Nuder? Eller hur?

I slutet av 2010 gjorde Robinson-vinnaren och tidigare S-riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson mer än 250 miljoner, en kvarts miljard, i vinst i sitt bolag Consortius.

Pengarna kom huvudsakligen från att Jan Emanuel sålde bolaget Svensk Samhällsutveckling till välfärdsföretaget Frösunda, som i sin tur ägs av det brittiska investment*bolaget HG Capital.

I Svensk Samhällsutveckling ingår flera andra bolag, som Frösunda fick med i affären, bland annat bolaget Folkhemmet Integration.

Verksamheterna i de sålda bolagen är HVB-hem, familjehem och boenden för ensamkommande flyktingbarn.

Pär Nuder drog under 2011 in över 12,6 miljoner i sitt bolag - men har inte velat berätta varifrån inkomsterna kommer. Expressen kan nu avslöja att förre finansministern hjälpte tidigare S-riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson att sälja sitt kritiserade bolag Svensk Samhällsutveckling för 223 miljoner.

Per Luder - han säljer sig o säljer åt andra om han kan tjäna stora pengar själv
Citera
2021-05-22, 23:10
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
I slutet av 2010 gjorde Robinson-vinnaren och tidigare S-riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson mer än 250 miljoner, en kvarts miljard, i vinst i sitt bolag Consortius.

Pengarna kom huvudsakligen från att Jan Emanuel sålde bolaget Svensk Samhällsutveckling till välfärdsföretaget Frösunda, som i sin tur ägs av det brittiska investment*bolaget HG Capital.

I Svensk Samhällsutveckling ingår flera andra bolag, som Frösunda fick med i affären, bland annat bolaget Folkhemmet Integration.

Verksamheterna i de sålda bolagen är HVB-hem, familjehem och boenden för ensamkommande flyktingbarn.

Pär Nuder drog under 2011 in över 12,6 miljoner i sitt bolag - men har inte velat berätta varifrån inkomsterna kommer. Expressen kan nu avslöja att förre finansministern hjälpte tidigare S-riksdagsmannen Jan Emanuel Johansson att sälja sitt kritiserade bolag Svensk Samhällsutveckling för 223 miljoner.

Per Luder - han säljer sig o säljer åt andra om han kan tjäna stora pengar själv

Tack för genomlysningen, uppskattar det verkligen.

Att sossar är de mest korrupta politikerna i svenska samhället har jag dock förstått tidigare. Men det här kände jag inte till.

Här kämpar man med sitt eget lilla aktiebolag, gör allt rätt enligt regelverket, tycker att man ändå fixat det hyfsat. Gjort en samhällsinsats i närmare 40 bast. Och så dessa jävla avarter. Fy fan.
Citera
2021-05-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Tack för genomlysningen, uppskattar det verkligen.

Att sossar är de mest korrupta politikerna i svenska samhället har jag dock förstått tidigare. Men det här kände jag inte till.

Här kämpar man med sitt eget lilla aktiebolag, gör allt rätt enligt regelverket, tycker att man ändå fixat det hyfsat. Gjort en samhällsinsats i närmare 40 bast. Och så dessa jävla avarter. Fy fan.

OBS jag har skrivit detta tidigare - han översatte konceptet från verksamhet i USA - sen efter ett antal år
SÅLDE HAN BARA THE CONCEPT - fastigheter o mark ingick inte - de behöll han (jag trodde från början
att det var stora pengar i fastigheter o mark o att det var därför han fick extrembra betalt - men så var det inte)
Citera
2021-05-22, 23:30
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
OBS jag har skrivit detta tidigare - han översatte konceptet från verksamhet i USA - sen efter ett antal år
SÅLDE HAN BARA THE CONCEPT - fastigheter o mark ingick inte - de behöll han (jag trodde från början
att det var stora pengar i fastigheter o mark o att det var därför han fick extrembra betalt - men så var det inte)

OK. Jag har inte hängt med, tyvärr.

Jag tycker bara väldigt illa om snubbar med halssmycken, tatueringar och för mycket tid och anabola på gym, och som flaschar med en Lamborghini och en båt för 50 mille. Idiot.

Jävla bekräftelsebehov, och dum-pressen hänger på. Men vi har inte sett det senaste än. Det finns hårdare killar från öst som kanske vill och kan plocka honom. Skulle inte överraska mig.

Hade jag dom stålarna skulle jag inte synas så förbannat, hellre gå under radarn. Som vilken intelligent kille/gubbe som helst..
Citera
2021-06-13, 14:55
Medlem
Ta ett drogtest nästa gång han är ute o bränner på med ”sin penisförlängare” eller sin båt.
Jan Emanuel är en ekobrottsling av rang...att han gillar att festa och att träna gör ju att man misstänker anabola samt andra droger..mkt supande tex!
Om han inte börjar sköta sig kommer han ej uppleva sin 50-årsdag🤓
Citera
2021-06-14, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ta ett drogtest nästa gång han är ute o bränner på med ”sin penisförlängare” eller sin båt.
Jan Emanuel är en ekobrottsling av rang...att han gillar att festa och att träna gör ju att man misstänker anabola samt andra droger..mkt supande tex!
Om han inte börjar sköta sig kommer han ej uppleva sin 50-årsdag🤓

Sitter han inne för ekobrott, eller har han suttit inne för ekobrott? Låter mer som du är jävligt avundsjuk bara.
Citera
2021-06-14, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han var sosse tills han fick lukten av pengarna
undrar hur hans liv skulle ha sätt ut om han inte blåste staten
Det komiska är att S-medlemmar låter det fortgå. Jan-Emanuel är ju inte ensam om det, men han är så pass blåst att han gör det öppet inför alla samtidigt som han låtsas vara en god S-are. Det förklarar varför S har blivit som de är, själlösa och korrupta. Ett parti som bara är till för att ge karriär och möjlighet att stjäla skattemedel.
Citera
2021-06-14, 05:19
Medlem
Jan-Emanuel var smart och gjorde sig en förmögenhet på "asylindustrin" när den var som hetast. ALLA skulle vi kunnat göra detsamma om vi hållit oss framme men det gjorde vi inte. Alla som har en friggebod på tomten skulle kunnat vara rika som troll idag om den hyrts ut när det var mest kris........men gjorde alla med friggebod det? NÄ..men Jan Emanuel låg i framkant och tog alla chanser. Jag unnar honom varenda öre.
Citera
2021-06-14, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
När man såg youtube-intervju där Jan Emanuel satt med Alexander Bard och när Bard snackade om något så flikade alltid Jan Emanuel in med något eller förde ett längre resonemang förutom när Bard började snacka om narkotika. Då blev Jan Emanuel helt plötsligt tyst och tittade upp i taket och bort och liksom förflyttade sitt inre bort från där han satt i studion. Väntade ut tills Bard ändrade ämne. Ja, som du skriver. Att han kanske skäms eller döljer något.

https://www.youtube.com/watch?v=0hIA32f4q9g

Givet att karln går på bola iaf och möjligen centralstimulerande medel. Gissningsvis.
Jan-Emanuel använder givetvis anabola steroider, det är helt uppenbart.

För mig verkar han inte vara typen som knarkar, men det är något som ligger där i bakgrunden som gör att han inte är helt bekväm med att temat diskuteras.
Citera
2021-06-14, 05:43
Medlem
Citat:

Per Nuder använde alltså sina kontakter för att deala med laglig korruption åt Jan-Emanuel.

Jag tycker det är äckligt med politiker och tjänstemän som sitter på dubbla stolar.

I intervjun med Jimmy Åkesson framgick det tydligt att Jan-emanuel är Sverigedemokrat, men helst vill kalla sig för gråsosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in