Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2023-08-09, 17:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Att stanna uppe sent på kvällen/natten är också ett tecken på psykopati, vilket betyder att majoriteten av TV-tittande människor är psykopater eftersom de flesta som är beroende av TVn stannar uppe sent och somnar till TVn. Dom har ingen empati för deras bättre hälft om dom inte kan stänga av TVn vid läggdags, mao runt 21-22 tiden.

Helevete vad du överdriver. Människor har alla möjliga brister. Alla beteenden som är sämre än ditt är inte psykisk sjukdom.
Citera
2023-08-11, 05:26
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Helevete vad du överdriver. Människor har alla möjliga brister. Alla beteenden som är sämre än ditt är inte psykisk sjukdom.
Vissa fel och brister är värre än andra. Jag hade inte haft så ont av om en tjej luktade armsvett tex, då hade det varit mycket värre om hon var ett TV-freak.

Var du helt ärlig när du skrev "konsertvolym"? Jag testade att sätta på en youtubevideo på ganska hög volym igår, sen gick jag till övervåningen och det var olidligt. Även om jag hade mina hörlurar på mig så hjälpte det inte. Du kunde alltså befinna dig i ett annat rum och var tvungen att höra alla reklamjinglar varje sekund du var hemma?
Citera
2023-08-11, 09:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Vissa fel och brister är värre än andra. Jag hade inte haft så ont av om en tjej luktade armsvett tex, då hade det varit mycket värre om hon var ett TV-freak.

Var du helt ärlig när du skrev "konsertvolym"? Jag testade att sätta på en youtubevideo på ganska hög volym igår, sen gick jag till övervåningen och det var olidligt. Även om jag hade mina hörlurar på mig så hjälpte det inte. Du kunde alltså befinna dig i ett annat rum och var tvungen att höra alla reklamjinglar varje sekund du var hemma?

Ja, teven hördes i varje rum. "Konsertvolym" var dock ett kraftuttryck. Bruce på hade förmodligen högre volym på Ullevi.

Sedan tror jag du måste först att du har preferenser, som inte delas av andra. Det är så fullständigt vansinningt att någon är psykopat eller narcissist för att man gillar TV. Det säger som någon som verkligen hatar TV.

Jag tänker att du kanske borde prova att träffa en kvinna, i stället för att noja över hur hemska kvinnor förmodligen är.
Citera
2023-08-11, 10:27
Medlem
Citat:
Att stanna uppe sent på kvällen/natten är också ett tecken på psykopati, vilket betyder att majoriteten av TV-tittande människor är psykopater eftersom de flesta som är beroende av TVn stannar uppe sent och somnar till TVn. Dom har ingen empati för deras bättre hälft om dom inte kan stänga av TVn vid läggdags, mao runt 21-22 tiden.

Tror inte det är bra för dig att undvika tv pm du tror ovanstående är tecken på psykopati.
Citera
2023-08-11, 10:48
Medlem
Bassplays avatar
Just TV kanaler har jag också svårt med , men ser inte en serie/filmtittande sambo som ett problem.

Det ger mig tid och utrymme att göra vad jag vill göra, och mycket hellre det än att hon springer på krogen stup i kvarten eller nåt sånt.
Senast redigerad av Bassplay 2023-08-11 kl. 11:07.
Citera
2023-08-11, 15:52
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Just TV kanaler har jag också svårt med , men ser inte en serie/filmtittande sambo som ett problem.

Det ger mig tid och utrymme att göra vad jag vill göra, och mycket hellre det än att hon springer på krogen stup i kvarten eller nåt sånt.
Men störs du inte av TVn när hon tittar på serier? Om du sitter vid datorn tex. Ni kanske bor i ett slott.
Citera
2023-08-11, 16:22
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Men störs du inte av TVn när hon tittar på serier? Om du sitter vid datorn tex. Ni kanske bor i ett slott.
Nejdå, jag har datorn i ett annat rum och vill jag inte höra alls så är det hörlurar på och eller stänga dörren. När vi bodde i en mindre lägenhet var det värre, jag skulle inte heller orka sitta och höra på tv4 hela dagarna. Knappt en kvart
Citera
2023-08-11, 16:45
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Nejdå, jag har datorn i ett annat rum och vill jag inte höra alls så är det hörlurar på och eller stänga dörren. När vi bodde i en mindre lägenhet var det värre, jag skulle inte heller orka sitta och höra på tv4 hela dagarna. Knappt en kvart
Hmm. Jag får sätta in dörrar helt enkelt. Vet ej om det kommer hjälpa eftersom jag har ett litet fönster i väggen.
Citera
2023-08-11, 19:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
För mig är det en viktig del av mitt liv att inte höra en TV eller störas av det blå ljuset från TVn på kvällen. Är den enda lösningen en s.k. mancave med ljudisolerande hörlurar? Måste man gå utomhus för att slippa?
En lösning för att slippa ljuset också kan vara denna typen av Videoglasögon med hörlurar https://www.amazon.se/Utomhus-glas%C...s%2C180&sr=8-6
Går det inte att överföra Kardashians arsle och reklam för diarrémedicin från digitalbox så funkar det nog med IP-TV istället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in