2023-08-08, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du får gärna se auktoritära asiatiska länder som förebild, och fortsätta försöka med något som inte funkar

Vadå inte funkar? Singapore har bland världens lägsta brottslighet.

Du vill inte ha nyhetsartiklar om gängvåld i Sverige för att det blivit vardagsmat säger du. Om du hittade en enda sån artikel i Singapore skulle det vara världsnyhet.

Det finns inga gäng och ingen gängbrottslighet för att Singapore har så stränga lagar mot narkotika. På vilket sätt fungerar det inte? För att det inte är i linje med vad du behöver för ditt eget missbruk förstås…

Som sagt du har inga problem med gängbrottslighet i Sverige så länge du får knarka. Det säger väl allt om dina prioriteringar.

Singapore-modellen fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2023-08-08, 13:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Och vad tror du det beror på? Kan lova dig att gräset vi röker innehåller en mängd cancerogena ämnen. Jag vet själv eftersom jag har odlat skiten. Och om min skit är "ren" så tillvida att jag använt bra näring och roidz till plantan så kan jag lova dig att fler ämnen lägga till när plantan fått vandra längs ett led av giriga händer.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Eftersom du har odlat kan du väl namnge dessa cancerogena ämnen.

Kan du inte nämna ett enda cancerogent ämne? Du har ju odlat skiten själv sa du.
Citera
2023-08-08, 13:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Inte igen...

https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature

Den sidan är förmodligen skriven av en lobbyist för läkemedelsindustrin eller tobaksindustrin.
Citera
2023-08-08, 14:00
Medlem
Citat:
Den sidan är förmodligen skriven av en lobbyist för läkemedelsindustrin eller tobaksindustrin.

Det är ett otroligt vanlig och gammalt argumentations fel.
Citera
2023-08-08, 14:04
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Alkohol ger ett mycket starkare (sämre) rus än cannabis.
Det är klart att cannabis inte ger intäkter till statskassan när det är förbjudet! Det är kriminella som importerar och säljer cannabis som tjänar mer pengar än vad intäkterna för cigaretter ger till statskassan.

Blanda inte in alkohol i din egen tråd som skulle handla om cannabis och cigaretter.

Svaret på frågan är väl att cigaretter var utbrett och väl använt när det visades att det var farligt.

Cigaretternas vara stramas åt med jämna mellanrum. För några år sedan fick du röka inomhus på restaurang. Nu får du inte ens röka utomhus på tågstationen. Det går mot hårdare restriktioner hela tiden.

Innan forskningen på cigarettrök blev tillräckligt omfattande trodde man att det var ofarligt. Först när tillräckligt många hade börjat röka och det kunde forskas på det såg man hur farligt det var.

Av de vänner jag har som röker cannabis kan jag göra en mindre empirisk studie som visar att övervägande del får sänkt kognition och röker allt mer hela tiden. De blir outhärdliga att umgås med eftersom de bara håller på och tjatar om allt de ska göra men aldrig gör någonting. Ett samhälle där cannabis är legaliserat med följden att många fler skulle röka kan i längden bara överleva om de får sin försörjning från staten. Så kan de sitta där och röka i grupp, runka bulle och planera sina stordåd i väntan på att bli omhändertagna av ryssen.
Citera
2023-08-08, 14:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens varg
Blanda inte in alkohol i din egen tråd som skulle handla om cannabis och cigaretter.

Svaret på frågan är väl att cigaretter var utbrett och väl använt när det visades att det var farligt.

Cigaretternas vara stramas åt med jämna mellanrum. För några år sedan fick du röka inomhus på restaurang. Nu får du inte ens röka utomhus på tågstationen. Det går mot hårdare restriktioner hela tiden.

Innan forskningen på cigarettrök blev tillräckligt omfattande trodde man att det var ofarligt. Först när tillräckligt många hade börjat röka och det kunde forskas på det såg man hur farligt det var.

Av de vänner jag har som röker cannabis kan jag göra en mindre empirisk studie som visar att övervägande del får sänkt kognition och röker allt mer hela tiden. De blir outhärdliga att umgås med eftersom de bara håller på och tjatar om allt de ska göra men aldrig gör någonting. Ett samhälle där cannabis är legaliserat med följden att många fler skulle röka kan i längden bara överleva om de får sin försörjning från staten. Så kan de sitta där och röka i grupp, runka bulle och planera sina stordåd i väntan på att bli omhändertagna av ryssen.

Det var utbrett även när människor sa att det var farligt. Men tobaksindustrin ljög och förvanskade sina egna studier.

Men nästan alla människor pratar om vad de ska göra men inte gör det. Det kallas att dagdrömma.
Citera
2023-08-08, 14:19
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Det var utbrett även när människor sa att det var farligt. Men tobaksindustrin ljög och förvanskade sina egna studier.

Men nästan alla människor pratar om vad de ska göra men inte gör det. Det kallas att dagdrömma.

Ja och att det var utbrett när människor sa att det var farligt är anledningen till att det nu blir allt mindre utbrett genom restriktioner.

Att dagdrömma gör alla. De jag känner som röker på pratar bara om vad de ska göra men gör i stort sett ingenting. Det är den stora skillnaden mellan de som röker cannabis och de som inte röker cannabis.
Citera
2023-08-08, 14:28
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Kan du inte nämna ett enda cancerogent ämne? Du har ju odlat skiten själv sa du.
Ett frö i marken på ett rent ställe där plantan får växa ifred, och ta hand om samt synta den naturliga näringen den får till sig kommer såklart vara ganska ren (hur rent kan varken du eller jag svara på då det handlar om så många bidragande faktorer). Men när du tillför skitig "näring" från tvivelaktiga tillverkningsmetoder etc (vilket innefattar typ det mesta) så kommer det såklart drabba plantan och i sin tur dig. Det kan man ju räkna ut med arslet.

Med andra ord; bl.a växtnäring innehåller flertalet cancerogena ämnen som plantan inte tar hand om, utan det gör du när du sedan röker det.
Senast redigerad av jewclaw 2023-08-08 kl. 14:56.
Citera
2023-08-08, 14:50
Medlem
MissBs avatar
Cannabis hjälper mot huvudvärk, magont, ledvärk, parkinson, cancer, osv osv... Vad skulle hända om cannabis blev legalt? Tänk själv
Citera
2023-08-08, 14:54
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killenmedskillen89
För att cannabis hartzen är en inkörsport för tyngre droger som nyfikna tonåringar faller för.

Det gäller ju långt ifrån alla. Men även om siffran kanske är 10% så är det inte värt att legalisera. Det enda positiva jag kan se med en legalisering är att stora inkomster försvinner från ligorna och gängen som styr. Men det är endast om legaliseringen görs på rätt sätt och på något vis blir billigare än gatu hartzen.
Det är nog utkörsporten för desto fler.

De flesta jag känner som har testat div. narkotiska preparat, även alkohol, har slutat med detta och intar enbart cannabis idag.

Vissa av dem kunde vara ganska stökiga under blöta nätter på stan, nu är dem hemma och degar i soffan på helgen.

Fy fan för dessa pundare ja....
Citera
2023-08-08, 14:58
Medlem
MissBs avatar
Citat:

Det skulle även bli färre bråk och slagsmål om folk som dricker alkohol började röka cannabis istället ,fler glada människor på jorden, fler friska människor. Det du beskriver är ju folk som missbrukar cannabis, lär dig hur du ska använda det så kan jag lova att det blir saker gjorda. Sen finns det ju inte direkt en enda strain, du kan röka cannabis där du blir uppåt som på tjack, eller där du blir sänkt som på vallar. Man får hitta det som funkar helt enkelt
Citera
2023-08-08, 15:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ja och att det var utbrett när människor sa att det var farligt är anledningen till att det nu blir allt mindre utbrett genom restriktioner.

Att dagdrömma gör alla. De jag känner som röker på pratar bara om vad de ska göra men gör i stort sett ingenting. Det är den stora skillnaden mellan de som röker cannabis och de som inte röker cannabis.

Och nästan alla människor pratar om vad de ska göra men gör i stort sett ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in