2023-10-26, 13:49
Medlem
trueforgoods avatar
Tänkte ingjuta lite hopp i gruppen.

Jag tror faktiskt vi har det bästa framför oss. Var ute nu och hittade 15 riktigt fina toppisar med bra storlek som kommit upp dom senaste dagarna. Även flera små som ploppat upp som jag lämnade för att växa till sig.

Dessutom betydligt mer annan svamp än tidigare av varierande art, och det kändes mer som en vanlig höst för en gångs skull. Några soliga dagar på detta så tror jag vi kan se mängder, och det är det stor chans av då vi ännu inte ens är framme i november.

Norra Blekinge för övrigt.
Citera
2023-10-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood

Jag tror faktiskt vi har det bästa framför oss. Var ute nu och hittade 15 riktigt fina toppisar med bra storlek som kommit upp dom senaste dagarna. Även flera små som ploppat upp som jag lämnade för att växa till sig.

Dessutom betydligt mer annan svamp än tidigare av varierande art, och det kändes mer som en vanlig höst för en gångs skull. Några soliga dagar på detta så tror jag vi kan se mängder, och det är det stor chans av då vi ännu inte ens är framme i november.

Hittat 110st i olika storlekar för någon vecka sedan men trodde det skulle vara lite för kallt nu men kanske man ska ut ändå och kika lite nu när du säger det och är i samma område som en annan
Citera
2023-10-27, 16:44
Medlem
Citat:

Jag fann 6st häromdagen och 12st idag. Stora och små blandat.. tror också det bästa är framför oss och temperaturen ska ligga på 5-10c ett par veckor nu ser det ut som. Ingen brist på nederbörd heller
Södra Skåne btw.
Citera
2023-10-27, 22:04
Medlem
Citat:

Blev nyfiken när du sa detta så gick och kollade mitt ställe var där i ca 50min men kollade bara noga på 2x2m kanske och hittade dessa https://imgur.com/W6PVNJE men som ni ser även en jäkla massa såna gula jävlar.. vad är det för några? antar att det fortfarande växer på här nere iallafall
Citera
2023-10-27, 22:14
Medlem
Finns i Skåne!
Citera
2023-10-27, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Broshich
Blev nyfiken när du sa detta så gick och kollade mitt ställe var där i ca 50min men kollade bara noga på 2x2m kanske och hittade dessa https://imgur.com/W6PVNJE men som ni ser även en jäkla massa såna gula jävlar.. vad är det för några? antar att det fortfarande växer på här nere iallafall

Inga toppisar där näe! Vette fan vad dom heter men kolla här, brukar ha svampar som är liknande. Antingen brokingar eller nån kragskivling.

http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/svampinfo/toppslatskivling_foton_id.html
Citera
2023-10-28, 00:03
Medlem
Någon som bor i Mellansverige? Alltså Svea!

Mina vänner kan jag inte fråga och killkompisar har jag inga av. Jag är den enda som jag vet är ute och letar…

Har inte vågat vara ute ensam sent heller då det är så himla mörkt…

Vill någon gå med mig?

Vill isåfall gärna skriva lite först, kan inte gå med någon som jag enbart pratat med på Flashback innan :/

Har endast testat svamp 1 gång tidigare och det var magisk svamp jag beställt.
Är orolig att jag missar denna säsong helt snart, tyvärr
Senast redigerad av Deadinside666 2023-10-28 kl. 00:05.
Citera
2023-10-28, 01:02
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Någon som bor i Mellansverige? Alltså Svea!

Mina vänner kan jag inte fråga och killkompisar har jag inga av. Jag är den enda som jag vet är ute och letar…

Har inte vågat vara ute ensam sent heller då det är så himla mörkt…

Vill någon gå med mig?

Vill isåfall gärna skriva lite först, kan inte gå med någon som jag enbart pratat med på Flashback innan :/

Har endast testat svamp 1 gång tidigare och det var magisk svamp jag beställt.
Är orolig att jag missar denna säsong helt snart, tyvärr

Verkar som att säsongen börjar närma sig sitt slut för oss Svear, tyvärr. Många nätter på raken där vi varit på, eller under, nollan nu och fler verkar det bli. Men man ska väl inte ropa hej än, ser ut att vara lite mildväder på horisonten.
Citera
2023-10-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Verkar som att säsongen börjar närma sig sitt slut för oss Svear, tyvärr. Många nätter på raken där vi varit på, eller under, nollan nu och fler verkar det bli. Men man ska väl inte ropa hej än, ser ut att vara lite mildväder på horisonten.

Vart har du letat? Vilken del av Svea?
Citera
2023-10-28, 18:01
Medlem
Kan tänka mig att resa en liten bit för att gå med någon. Det är inte bara plockandet som är intresserat för mig, vill gärna ta nån öl under tiden och snacka skit är ensam tjej och känner inga som sysslar med detta.
Citera
2023-10-28, 18:32
Medlem
Citat:

Tackar o bockar för detta inlägg👍
Hade gett upp här i sö småland med gick ut idag pga dig, en kort runda bara och det fanns många helt färska, ca 50 på 30 minuter😀
Citera
2023-10-29, 03:04
Medlem
adasperaperastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Kan tänka mig att resa en liten bit för att gå med någon. Det är inte bara plockandet som är intresserat för mig, vill gärna ta nån öl under tiden och snacka skit är ensam tjej och känner inga som sysslar med detta.

Nu har jag iofs inte hittat något hittills, men om du är nära gbg så är jag också ensam tjej! 😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in