2023-10-29, 15:44
Avslutad
Fan nu börjar det snöa, antar att det är slutet på säsongen. Varit ute varje dag i ca 1 månad nu och kanske hittat 50st totalt, får börja leta tidigare nästa år antar jag!
Citera
2023-10-29, 18:00
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broshich
Blev nyfiken när du sa detta så gick och kollade mitt ställe var där i ca 50min men kollade bara noga på 2x2m kanske och hittade dessa https://imgur.com/W6PVNJE men som ni ser även en jäkla massa såna gula jävlar.. vad är det för några? antar att det fortfarande växer på här nere iallafall

Vet inte vad de heter, men det brukar finnas många såna varje år i slutet på säsongen då den där gula svampen klarar kylan t.o.m bättre än toppis.
Citera
2023-10-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Vet inte vad de heter, men det brukar finnas många såna varje år i slutet på säsongen då den där gula svampen klarar kylan t.o.m bättre än toppis.
Tack så mycket dem har dykt upp nu senaste veckorna mer och mer men även dykt upp fler och fler toppisar också :-D
Hittade på min hotspot dem två senaste dagarna med ca 1.5hs letande 60st och kollat där för två veckor sedan kanske och fanns inte en ända då så dem ploppar upp som fan nu verkar det som!
Citera
2023-10-30, 18:32
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Tackar o bockar för detta inlägg👍
Hade gett upp här i sö småland med gick ut idag pga dig, en kort runda bara och det fanns många helt färska, ca 50 på 30 minuter😀

My pleasure, friend! Gött att du hittade

Var själv ute en sväng idag och hittade färska fina toppisar, många riktigt stora. Blev ca 120st
Citera
2023-10-31, 12:32
Medlem
Detta eviga jävla regn. Var ute och plockade lite igår men jag har så svårt att se dem när de är våta. Dessutom ligger stora delar av favorithagen numera under vatten. Och mer ska komma, tydligen. 🤬

Fast å andra sidan, klarnar det upp nu så är det stor risk att det börjar frysa på riktigt. Kanske borde hålla käften och plocka medans det finns något 😬
Citera
2023-10-31, 12:39
Medlem
ElPutoJefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Kan tänka mig att resa en liten bit för att gå med någon. Det är inte bara plockandet som är intresserat för mig, vill gärna ta nån öl under tiden och snacka skit är ensam tjej och känner inga som sysslar med detta.

Jag bor i Uppsalatrakten. Brukade plocka mycket, men inte dom senaste 2-3 åren. Tror jag behöver en spark i baken för att ta mig ut, som någon trevlig att plocka med kan ge, så om du är i närheten så kan vi ju kanske slå följe. Om du har lust 🙂
Citera
2023-11-01, 19:15
Medlem
Jag hittade fan lite svampar idag. Trodde säsongen var slut häromkring västra Götaland.

Gav upp letandet för ca en vecka sen då jag knappt hittade några men gick ut idag bara för att kolla och hittade en del stora o fina.

Så ge inte upp finns säkert ställen som fortfarande producerar runt om mellan Sverige!!
Citera
2023-11-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-City-Life
Jag hittade fan lite svampar idag. Trodde säsongen var slut häromkring västra Götaland.

Gav upp letandet för ca en vecka sen då jag knappt hittade några men gick ut idag bara för att kolla och hittade en del stora o fina.

Så ge inte upp finns säkert ställen som fortfarande producerar runt om mellan Sverige!!
Dem finns känns som det peakar i södra Sverige hittat många stora fina sist nu på kort tid :-D
Iallafall inte för kallt ännu
Citera
2023-11-04, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElPutoJefe
Jag bor i Uppsalatrakten. Brukade plocka mycket, men inte dom senaste 2-3 åren. Tror jag behöver en spark i baken för att ta mig ut, som någon trevlig att plocka med kan ge, så om du är i närheten så kan vi ju kanske slå följe. Om du har lust 🙂

Såg ditt svar försent. Nu är det snö så det är väl rätt försent

Hann du få något plockat?

Försökte skicka pm till dig men gick inte pga ”nyregistrerad medlem” stod det. Eller så har du kanske postat för lite inlägg
Citera
2023-11-04, 11:44
Medlem
Så besviken. Letat på ca 10 olika betesmarker med kor/får i både Skåne och Blekinge nu 4 helger i rad. Har jag bara otur?
Citera
2023-11-05, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suscitatio
Så besviken. Letat på ca 10 olika betesmarker med kor/får i både Skåne och Blekinge nu 4 helger i rad. Har jag bara otur?

Jag letade efter toppisar i 3 veckor utan att hitta något sen nu typ senaste 1-2 veckorna har jag hittat 30-40st kanske.

Allt beror på temperatur, regn och sen några dagar av solsken.

Runt 0-10 grader och kanske 5 medeltemp är bra. Så länge det inte är under 0 flera nätter på raken så finns det fortfarande chans!
Citera
2023-11-05, 12:00
Medlem
trueforgoods avatar
Nån som hittat dom senaste dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in