Citat:
Ursprungligen postat av
Kantarello
Nu ger jag snart upp. Har letat toppisar nu i över en månad, åkt minst 200mil över södra Sverige och en bit in i Norge och har inte hittat en enda toppis. Känner mig helt värdelös 😢. Och den där kartan som många rekommenderar ljuger grovt. Tog ledigt idag från jobbet åkte längst med kusten nedanför Varberg och kom hem tomhänt 😢. Jag hade nöjt mig med att beställa en growkit ifrån Holland men vågar inte. Känner mig mycket dålig pga detta och så har man lagt ner många tusenlappar på letande utan att finns ett enda toppis.
Nej, det är inget lätt år att börja leta. Har det frusit hårt omkring där du bor? Om inte, och om du vill, kan du skicka PM med ungefärlig plats så kan jag kika på Google Maps efter hagar som ser bra ut.
Kan inte garantera något, förstås. Av de nya hagar jag varit ute och spanat på här nere i norra Skåne har nog hälften haft toppisar, men allt som oftast bara runt 5-10 st i hela hagen. Någon enstaka uppemot 50. Att jämföra med grannens hage som gav litervis förra året och kanske 10% av det i år. Som sagt, inget lätt år att börja.