Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vad gör de som är så hemskt då?
Finns inte de grupper i samhället som är i större behov av hjälp och vård?
(Än muslimerna som jag förstår du vill hjälpa på detta vis)

Som alkoholister och andra missbrukare..

Jag tror muslimer kan hjälpa många missbrukare komma på bättre tankar..

Vill du kasta ut gamers och sånt från landet? Elsparkcykelåkarna då?

De som startar såna företag som hyr ut elsparkcyklar. Vilken religion tillhör de? Hata på dem istället.

Lätt att välja ut stackars oskyldiga muslimer att trakassera.

Att hata kriminella och terrorister som muslimer är inte bara en rättighet utan en skyldighet. Och varje normal svensk ska helt enkelt göra det. De ska inte ens befinna sig i Europa. Det har de bevisat många gånger tidigare och det vet man om man kan europeisk historia.
Citera
2023-07-30, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man kan alltså konstatera att det finns färre moskéer i Sverige, än det finns kristna kyrkor bara i Iraks huvudstad Bagdad.
Väldigt tolerant religion måste jag säga.

De kräver saker av väst därför att de vet att vi är beroende av deras olja.

Längtar tills förnybar energi står för minst 50 procent av västvärldens el konsumtion. Det är tipping point
Citera
2023-07-30, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Ni "moderata muslimer" har helt enkelt tabbat er i er feghet och likgiltighet och det är kört. Ni hade 1 tillfälle att få in den här frågan i den offentliga diskussionen och samtidigt kunnat förbise "religionsfriheten". Det var just när moskéerna helt jävla öppet rekrytera och skicka folk till Syrien för ISIS när konflikten var het. Nu ses det inte som en "säkerhetsrisk" längre och dom har ett järngrepp över majoriteten av muslimska medborgare i Sverige.

Tyvärr så är Islam så som sådan att samtliga går i riktningen vinden blåser. Antagligen för att göra det lättare för sig själv då ingen törs slingra sig ur och plöja i djungeln själv. Det myllrar av regler och direktiv i Islam och människor av lek manna sort kan inte enkelt sortera i det här. Därför blir det som en stor brasa där varje enskild muslim är som en flamma som sticker i väg. Ingen kan ändra sin form eftersom det brinner redan. Och ingen vill kasta vatten heller. Därför lämnas allt i händerna på de som höjer rösterna mest och det är krigshetsare typ salafi o wahhabi och nazis. En vanlig människa kan inte klandras för man vet att Islam är en religion med varningar om evig plåga i helvetet och / eller evig njutning i paradiset. Det är inte lätt att lägga ifrån något som så många miljoner tar för sanning. Och varför skulle universums skapare låta en koran få komma och hållas helig ifall det bara var bluff och båg. Därmed bättre o böja sig sånlänge Gud (eller Jesus)inte själv säger åt en att sluta upp e(kristna kanske skulle säga Jesus då). Koranen kol ju sist, måste väl finnas nått syfte med detta liv än att bara leva ut det som en präktig och högmodig jävel. Alla vill hem men var finns hem som Peps sjöng. Håller med asså.
Citera
2023-07-30, 21:43
Medlem
Bättre med ett förbud mot förbud mot kränkningar av muslimska heliga skrifter.
Citera
2023-07-30, 21:49
Medlem
Beta-Bums avatar
Jag har inget till övers för någon religion alls. De för bara hat och våld med sig. Majoriteten av krigen är i "guds namn" även i modern tid.

Det koranbränningarna enbart tillför ätt ett ännu mer våldsamt och osäkert Sverige där enbart muslimen själv trivs. Inget annat. Det löser inga problem. Det får bara fler att komma till Sverige för att utöva än mer våldsam hämnd.

Tror ni på fullaste allvar att regeringen och riksdagen skulle vända om och kasta ut samtliga icke etniska svenskar bara för att några koraner har brunnit? Då har man verkligen tappat verklighetsuppfattningen.

Och tror ni att fler "söker sig till högersidan av politiken" när koranerna brinner? Nä., Det som faktiskt händer är att fler blir äcklade av den dumdristiga och idiotiska beteendet från dessa högerrepresentanter. Det är händelser som detta som får vänstersidan (och därmed extremvänstern) att vinna i långa loppet.
Citera
2023-07-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Är inte nästan varje moskée sponsrad av Saudiarabien, Qatar eller Turkiet? Finns det en endaste i Sverige som inte är det?

Ja sök själv får du se, men de är inte många. Förresten så är Turkiets Islam strikt traditionell enligt riktig sunni Islam även om Erdogan och Co kan ha säregna politiska motiv. Tror inte att Erdogan vet jättemycket om Islamisk juridik och teolgi men antar att han är som de flesta MENA ledare dvs puppets åt globalisterna och deras större önskemål och därför inte särskilt religiös. De talar med kluven tunga.

Men men... även Turkiska moskéer ligger lågt vad gäller att bekänna sig till sufism även om 100% gör det. För då kommer skägg pojkarna och hotar med stryk för att de anser ha sig rätten att kalla sig muslim och andra för kättare. Samtidigt står regeringen och håller tal om integreringen då invandrare masar sig iväg till salafi moskéerna utan närmare begrundan kring hur allt ligger till. Men vem kan beskylla dem? Det är inget man löser på tu man hand. Men det är ett korthus tror jag för det grundar sig bara på idioters konsensus.
Citera
2023-07-30, 21:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Surrealistiskt med tanke på hela uppståndelsen kring Jyllandsposten.

Hoppas innerligt att svenska regeringen står på sig och sätter ner foten mot dessa våldsamma barbarer. Men med tanke på rådande läge internationellt så lär det inte hända.

Tyvärr får du förmodligen rätt. Gissningsvis skulle ett förslag till lagändring få stöd av en majoritet i riksdagen även om vissa, exempelvis SD, antagligen skulle rösta nej. Huruvida den frågan sedan väger så tungt att SD som svar skulle dra tillbaka sitt stöd för regeringen är väl en annan femma.

På tal om Jyllandsposten så skulle det förmodligen inte dröja speciellt länge efter en lagändring för de som idag bränner koraner att hitta på något annat som irriterar islamisterna, exempelvis karikatyrtävlingar, och så är vi tillbaka igen på ruta ett med protester från muslimer, diskussioner om nya blasfemilagar, osv.
Citera
2023-07-30, 21:57
Medlem
Folket som inte drar ett strå till stacken för att göra den bättre grinar till sig regler som gör att ”vanligt” folk inte får göra som de vill,, allt går igen ! Jävla veka politiker!
Citera
2023-07-30, 22:02
Medlem
Det är väl självklart att en person kan elda upp en bok, flagga symbol m.m varför blir folk kränkta? Man blir kränkt om nån pissar på en själv eller nära och och kära eller sin egendom, hur kan man bli kränkt om nån pissar påven symbol? Jag fattar inte! Lägg ner låt folk prata fritt och festa och ha kul! Mera sprit till världen!
Citera
2023-07-30, 22:06
Medlem
Alonens avatar
Men som sagt… musslorna blir aldrig nöjda, vad vi än ger dom.

Om, OM vi börjar tumma på grundlagen om yttrandefrihet, då är det bara en tidsfråga innan musslorna har infört sharia överallt i stället för våra Svenska lagar.

Finns bara ett sätt att bemöta musslorna - stenhårt motstånd emot införande av islam.
Citera
2023-07-30, 22:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss-my-ass
Danmark ska stoppa koranbränningar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEOamJ/danmark-ska-stoppa-koranbranning

Danmark svek Sverige! Nu lämnas Sverige ensamt mot hela muslimska världen...

Mycket bra, Danmark visar vägen.
Citera
2023-07-30, 22:15
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det kommer inte hända. Kristersson behövde bara en förevändning och det var att låta danskarna ta första steget.

Glöm inte bort Julisveket

…å glöm inte bort Ebbas blåljugande om elpriserna‼️

Skulle inte förvåna mig om Kristersson & Co låter musslorna få in en fot i dörren avseende grundlagen - med åtföljande islam, sharialagar etc, och i efterhand hävda ”det var dansk-jävlarnas fel”
Senast redigerad av Alonen 2023-07-30 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in