Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 13:53
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hört lite Vänster typer säga de är hets mot folkgrupp då muslimer är en folkgrupp.

Med tanke på att vi inte har någon fastställd definition om vad folkgrupp innebär, och vänstern förr eller senare får makten igen samt att röstbosk... jag menar muslimerna inte blir färre, så kommer det sannolikt bli så. Perfekt med vaga och odefinierade begrepp när man vill lagstifta på ideologiska grunder.
Citera
2023-07-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Gillar de inte läget är det väl bara att flytta härifrån? Dessa muslimer är som gräshoppor, när de har förrött ett område drar de vidare till nästa, de tycks vara oförmögna att se sambandet mellan deras värdelösa kultur och tillståndet i länderna där de härjar.
Nej jag vill se respekt för andra religioner och folk som bor här i landet. Vare sig de röstar på SD eller är muslimer. De har rätt att inte bli kränkta av olika individer liksom dig eller någon annan svensk medborgare. Så därför ger jag dem rätt i att kräva att man förbjuder bränning av religiösa skrifter. Nu kan dessa aktiviteter även vara medvetet organiserade av folk som inte vill se Sverige i Nato och att skapa oro samt konflikt i landet. Att en politiker i det läget spär på spänningen är helt ofattbart och idiotiskt.
Citera
2023-07-30, 13:59
Medlem
Raccoon0834s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej jag vill se respekt för andra religioner och folk som bor här i landet. Vare sig de röstar på SD eller är muslimer. De har rätt att inte bli kränkta av olika individer liksom dig eller någon annan svensk medborgare. Så därför ger jag dem rätt i att kräva att man förbjuder bränning av religiösa skrifter. Nu kan dessa aktiviteter även vara medvetet organiserade av folk som inte vill se Sverige i Nato och att skapa oro samt konflikt i landet. Att en politiker i det läget spår på spänningen är helt ofattbart och idiotiskt.

Människors rätt att inte Känna sig kränkta, går inte före min grundlagsskyddade rätt att få uttrycka mig.
Ditt argument är idiotiskt och värdelöst. Flytta någonstans där dina värderingar hör hemma istället och lär dig skillnaden mellan positiva och negativa rättigheter.
Citera
2023-07-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Varför ljuger du för? Man gjorde en undersöknig för bara några dagar sedan som visade att 40% ville förbjuda koranbränningar. Den som vill leva i ett tryckt (sic) samhälle borde ha förstått bättre än att rösta för massinvandring. Nu är det för sent och invandrarna har gett oss ett helvete i form av kraftigt försvagad välfärd, bostadsbrist, arbetslöshet, fiffel, organiserad brottslighet, rån, misshandel, våldtäkter m.m. Där har du ditt trygga samhälle.
Varför skulle jag ljuga för? Även infödda svenskar begår illegala saker. Så jag ser till individen och vill inte ha kränkningar av en religion genom att bränna upp deras skrift i yttrandefrihetens namn. Det om något är att häckla yttrandefriheten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/majoriteten-svenskar-vill-forbjuda-koranbranningar
https://omni.se/majoritet-av-svenskarna-vill-forbjuda-koranbranning/a/EQkX7A
Citera
2023-07-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hört lite Vänster typer säga de är hets mot folkgrupp då muslimer är en folkgrupp.
Om muslimer är en folkgrupp så är buddhister, kristna och andra stora religioner också folkgrupper.
Citera
2023-07-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raccoon0834
Människors rätt att inte Känna sig kränkta, går inte före min grundlagsskyddade rätt att få uttrycka mig.
Ditt argument är idiotiskt och värdelöst. Flytta någonstans där dina värderingar hör hemma istället och lär dig skillnaden mellan positiva och negativa rättigheter.
Du har rätt i sak bara det att jag inte ser det som yttrandefrihet att kränka människors religions uppfattning utan snarare som uppvigling och störande av allmän ordning förutom kränkning. Jag flyttar ingenstans och det kanske du själv ska tänka på att göra om du inte redan bor någon annanstans?
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-30 kl. 14:10.
Citera
2023-07-30, 14:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vad har de för rätt att kräva? Beslut fattas av regering och riksdag.
De har väl yttrandefrihet precis som alla andra?
Citera
2023-07-30, 14:08
Medlem
Allt som inte är förbjudet är tillåtet. Allt som är tillåtet är inte nödvändigt att göra. Man får elda upp svenska flaggan om man vill, jag skulle aldrig göra set trots att det är tillåtet.

När det gäller heliga skrifter är inga av dom heliga för mig!
Citera
2023-07-30, 14:10
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Du har rätt I sak bara det att jag inte ser det som yttrandefrihet att kränka människors religions uppfattning utan snarare som uppvigling och störande av allmän ordning förutom kränkning. Jag flyttar ingenstans och det kanske du själv ska tänka på att göra om du inte redan bor någon annanstans?

Är satirteckningar uppvigling och störande av allmän ordning?
Citera
2023-07-30, 14:13
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askedaskeda

Tills dess ser jag Iq befriade både högerextrema och predikanter backa likt boskap i en trång inhägnad där deras bakdelar slår i varandra. Och tyvärr ligger koranen där på marken och blir trampad på.

Inte mitt problem. Det är deras jävla dårskaps problem. Idioter

Citat:
Det är kränkande mot deras religion och vi har religions frihet i Sverige så de har rätt i sitt uttalande. Du bara hetsar nu och letar dig längre in i ett förvirrat framtids scenario som föga har med verkligheten att skaffa. Det bara destabiliserar Sverige och sänker vårat anseende i utlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju rimligt, och en majoritet av svenska folket verkar också tycka att vi ska införa denna typ av lagar mot hets, som man redan har i Finland, Tyskland och många andra länder.

Kör säger jag!

INGA absolut INGA moskéer i Sverige har gjort ett skit "inomhus" eller ens diskuterat deras inblandning i rekrytering av alla fundamentalister som åkte från Sverige och stred för ISIS.
Moskéer i Sverige ska bara hålla käft och vara glada att dom får fortsätta som inget har hänt.

Påverka svenska medborgare att åka och döda, bränna och skända tiotusentals människor inklusive barn? "Svensken" och den moderata muslimen sover och bryr sig inte.

Göra anhängare av Islam ledsna i ögat och förolämpade? Då vaknar "svensken" och den moderata muslimen tydlingen, värsta som hänt och Sveriges grundlag måste ändras.

Hela det här spektaklet och snacket runt det är så patetiskt och äckligt att den sista ynkliga lilla tilltron till vår demokrati, vår media och vår riksdag jag som person har haft försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Askedaskeda
Jag är själv muslim och håller med till viss del. Alla saudi o Qatar moskéer måste rivas. Sen enbart utbildade svenska imamer med erkännande av tasawwuf som en del av Islam får vara Imamer tills vidare.

Det är ju pga att ni moderata muslimer likt dig blankvägrar (eller fegar?) ta striden mot dom ignoranta, naiva och korkade svenskarna som inte kan skilja på muslim, moské och Islam och därför helt förhindrar en kritiserande diskussion av just moskéer i Sverige det där ALDRIG kommer ske.
En svensk som lyfter en sådan diskussion blir direkt rasist förklarad och ämnet ignoreras.

Har du inte förstått att den här extrema wahabismen med muslimska brödraskapet totalt äger frågan vad Islam är i Svenska (&V.Europa) ögon?

Ni "moderata muslimer" har helt enkelt tabbat er i er feghet och likgiltighet och det är kört. Ni hade 1 tillfälle att få in den här frågan i den offentliga diskussionen och samtidigt kunnat förbise "religionsfriheten". Det var just när moskéerna helt jävla öppet rekrytera och skicka folk till Syrien för ISIS när konflikten var het. Nu ses det inte som en "säkerhetsrisk" längre och dom har ett järngrepp över majoriteten av muslimska medborgare i Sverige.
Senast redigerad av zobra 2023-07-30 kl. 14:16.
Citera
2023-07-30, 14:14
Bannlyst
Har det aldrig bränts lr ritats en rondellhund live, hur skulle Mohammadanerna reagera på det 🤷🏻‍♂️
Citera
2023-07-30, 14:20
Medlem
Moskeerna och Imaner osv ska hålla käft. Jag vill se ett förbud mot Moskeer. Dom kan ta sina 1400 år gamla påhitt och dra. Islam bör kritiseras varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in