Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag säger som upplysaren Voltaire i Frankrike

"Jag är inte muslim, men jag är beredd att stå upp och dö för att er heliga bok ska få lämnas i fred".

Liksom andra religiösa ting, kristet, buddhistiskt, hinduistiskt, judiskt, muslimskt. Man ska respektera sina medmänniskor, och låta alla människor på jorden leva som de önskar, utan konflikt.

Islam utan konflikt?? 😂

Naiv du är.

Islam bygger på jihad, heligt krig för att dominera och underkasta de runt sig och inom.

Nu har vi släppt hit dom, givit dom pengar och plats och låtit dom bygga sina maktcentrum. Nu visar de hur de står. Totalt emot de lagar vi har här. Landet som tog emot dom.

Och det är inte bara brända koraner det handlar om. Nästa steg är att förbjuda skämt om religion osv.

Tillbaka till 1800 talet. El medeltiden.
Citera
2023-07-30, 20:21
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Känns väl lite som att de ska vara glada att man ändå bara bränner böcker i sverige och inte moskéer.
I vissa länder nöjer man sig dessutom inte bara med att bränna byggnader, utan även utövare också.
Och det ska de väl också vara glada för att man inte gör i Sverige.

Varför kan man inte nöja sig med att man får ha sin skit ståendes och ropa ut sin smörja i högtalare i 140 decibel för alla invånare?
Det är det som är grundproblemet med Islam, man är aldrig nöjd.
Ett förbud på att bränna koranen kommer bara vara startskottet för fler önskade åtgärder, man kommer aldrig vara nöjd förens hela Sverige är muslimskt. Tyvärr.

EXAKT‼️

Det är detsamma som att börja ge efter för utpressning‼️

Funkar det en gång, så kommer de tillbaka, med nya krav på alla ”otrogna”‼️

För bövelen - i Sverige råder RELIGIONSFRIHET.
Citera
2023-07-30, 20:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Islam utan konflikt?? 😂

Naiv du är.

Islam bygger på jihad, heligt krig för att dominera och underkasta de runt sig och inom.

Nu har vi släppt hit dom, givit dom pengar och plats och låtit dom bygga sina maktcentrum. Nu visar de hur de står. Totalt emot de lagar vi har här. Landet som tog emot dom.

Och det är inte bara brända koraner det handlar om. Nästa steg är att förbjuda skämt om religion osv.

Tillbaka till 1800 talet. El medeltiden.

Nej inte ett dugg naiv.

Får man fråga hur många muslimer som herr Julskinkato känner?

Ditt språk är ungefär exakt samma som man sa om judarna på 30-talet i Tyskland.
Citera
2023-07-30, 20:25
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Alla kränkningar som islam vräker ur sig mot icke-muslimer då?
Citera
2023-07-30, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Känns väl lite som att de ska vara glada att man ändå bara bränner böcker i sverige och inte moskéer.
I vissa länder nöjer man sig dessutom inte bara med att bränna byggnader, utan även utövare också.
Och det ska de väl också vara glada för att man inte gör i Sverige.

Varför kan man inte nöja sig med att man får ha sin skit ståendes och ropa ut sin smörja i högtalare i 140 decibel för alla invånare?
Det är det som är grundproblemet med Islam, man är aldrig nöjd.
Ett förbud på att bränna koranen kommer bara vara startskottet för fler önskade åtgärder, man kommer aldrig vara nöjd förens hela Sverige är muslimskt. Tyvärr.

Kina skövlar tusentals moskeér och sätter musslor i koncentrationsläger men inte hör du några fördömanden från det internationella samfundet eller krav på några bojkotter av kinesiska varor. Men oj, om irakiska flyktingar som vill ha fatwor på sig för att slippa undan det muslimska helvetet, bränner koraner i Sverige då skall plötsligt Sveriges lagar ändras. Dem förstår bara våld och maktspråk så fortsätt så och ge inte efter.
Senast redigerad av Krakem 2023-07-30 kl. 20:34.
Citera
2023-07-30, 20:35
Medlem
Jag som verkligen vill att Sverige skall med i NATO till varje pris, något jag önskat sedan 70-talet och som alla antivaxare/stalinvänner alltid avskytt mig för, eftersom det är mot deras ryzzvänliga åsikter (åsikter som de matas med som får), vill verkligen se ett förtydligande av att staten aldrig kommer att förbjuda att svenska invånare bränner sina egna sagoböcker.
Citera
2023-07-30, 20:40
Medlem
Alonens avatar
FÖRBJUDA KRÄNKNINGAR MOT ISLAM…❓

Fullständigt besinningslöst förslag.

Kan någon peka ut ett enda land i hela värden…

…som styrs enligt islamistiska regler med sharia-lagar osv…

…och samtidigt har en fungerande demokrati…❓
Senast redigerad av Alonen 2023-07-30 kl. 20:59.
Citera
2023-07-30, 20:47
Medlem
Dom får anpassa sig efter svensk lag. Jävla idioti
Citera
2023-07-30, 20:47
Medlem
Det är inte bara koranbränningar. Kom ihåg Salman Rushdie som skrev en bok, skämtteckningar i Charlie Hebo och rondellhundar.

Inget islamskoj i framtiden på väg mot sharia Sverige.
Citera
2023-07-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TvertOm
Kommer moskéerna få sin vilja?

30 svenska moskéer vill se ett förbud mot koranbränning, men också mot andra kränkningar
mot religionens heliga värderingar och symboler. Det visar en undersökning gjord av sajten Doku.
– Vi ville undersöka om det endast handlar om Koranen eller
kränkningar i stort, säger journalisten Sofie Löwenmark.

https://www.expressen.se/nyheter/30-svenska-moskeer-vill-se-forbud-mot-krankningar-mot-islam/

Svenska moskéer vill ha ett totalt kränkningsförbud
https://doku.nu/2023/07/29/svenska-moskeer-vill-ha-ett-totalt-krankningsforbud/

Som svar skall de givetvis interneras, sättas på bananbåt och tvångsförflyttas dit där moskéer är inom kultursfären. Här skall de helt enkelt rivas av staten och förbjudas. Permanent.
Citera
2023-07-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej jag vill se respekt för andra religioner och folk som bor här i landet. Vare sig de röstar på SD eller är muslimer. De har rätt att inte bli kränkta av olika individer liksom dig eller någon annan svensk medborgare. Så därför ger jag dem rätt i att kräva att man förbjuder bränning av religiösa skrifter. Nu kan dessa aktiviteter även vara medvetet organiserade av folk som inte vill se Sverige i Nato och att skapa oro samt konflikt i landet. Att en politiker i det läget spär på spänningen är helt ofattbart och idiotiskt.
Och vad blir då nästa krav? ”Vi muslimska män blir provocerad av alla dessa lättklädda kvinnor i det här landet vi har valt att bo i, vänligen anpassa er till oss”.
Läs gärna på om det Sluttande planet. Och vi har inte ägnat hundratals år åt för att till slut kunna befria oss från svenska kyrkan för att sedan behöva böja oss för en ännu mer efterbliven religion bara för att de är våldsamma.
Senast redigerad av HalHandyman 2023-07-30 kl. 21:13.
Citera
2023-07-30, 21:09
Medlem
Tyvärr kommer nog ett sådant förbud komma inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in