Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow-Mule
JesusHeligaBlod - Att som du ens försöker inbilla dig att du vet vad, hur, eller på vilket sätt jag varit troende eller vad jag trott får dig bara att framstå som en arrogant stropp. Du anar inte hur många gånger jag hört av troende (inklusive min familj) att ”då var du kanske inte troende på riktigt eller annat trams likt det du antyder.
Om vi därtill bortser från att du rätt säkert ljuger, eller åtminstone överdriver ditt tillfrisknade (alternativt ditt utgångsläge) kraftigt, men ändå tillskriver dig att du exempelvis kommit tillrätta med drog eller alkoholproblem så tycker jag att det är rent ut sagt tragiskt att du väljer inte beundra och tacka dig själv för din styrka och mod. Utan istället väljer att tacka en fiktiv figur som det inte finns några som helst belägg för att denne existerar.
Under mina trettio år inom kyrkan så har jag sett många som liksom dig haft dessa problem och som (halleluja) blev ”botade” av Jesus. Du anar inte! Men med lite perspektiv på det så inser man snabbt att det var personer som bara ersatte ett beroende med ett annat. Inget annat.
Ingen tvingar dig att tro och jag vet inte varför du tror eller inte tror längre.
Nej, jag ljuger inte. Att ljuga är synd, vilket jag gör mitt allra bästa för att undvika sedan jag hittade Jesus.
Jag blev botad utav Jesus och upplevde gud i en väldigt övernaturlig upplevelse som inte går att förneka.
Jag upplevde inte ens utsättningssymptomen från alkoholen eller drogerna efter tillfället. Trots ett länge missbruk och tidigare misslyckade försök att sluta.
Jag har inte ersatt med något annat beroende (förutom gud kanske, vilket är vad vi alla egentligen är beroende av men förgäves försöker ersätta med annat).
Det är vår separation ifrån gud som orsakar människans tomhet och dåliga mående.
Inre tomhet som folk förgäves försöker fylla med materiella ting som droger, pengar, sex, resor eller annat.