Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-28, 10:07
  #1
Medlem
Minimuchers avatar
Här finns så många människor som har gjort så många olika resor så jag tänker att detta måste vara rätt ställe att kolla.

Min kära bittra vän är otroligt trött på sitt arbete som lastbilschaufför.
I många år har han klagat och jag har försökt hjälpa, men han är väldigt trångsynt samt jag vet tok för lite om branschen för att komma med några konkreta förslag.

Hjälp oss FB
* Vad har en Yrkeschafför med alla tunga kort för möjligheter i livet?
* vad för spännande arbete kan han söka utanför åkeriets väggar?

Det måste ju finnas något mer än bara köra en vanlig lastbil tur o retur.
2023-07-28, 10:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Här finns så många människor som har gjort så många olika resor så jag tänker att detta måste vara rätt ställe att kolla.

Min kära bittra vän är otroligt trött på sitt arbete som lastbilschaufför.
I många år har han klagat och jag har försökt hjälpa, men han är väldigt trångsynt samt jag vet tok för lite om branschen för att komma med några konkreta förslag.

Hjälp oss FB
* Vad har en Yrkeschafför med alla tunga kort för möjligheter i livet?
* vad för spännande arbete kan han söka utanför åkeriets väggar?

Det måste ju finnas något mer än bara köra en vanlig lastbil tur o retur.


finns ingen framtid inom detta yrket tyvärr, tog själv Ce helt i onödan
2023-07-28, 10:28
  #3
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
finns ingen framtid inom detta yrket tyvärr, tog själv Ce helt i onödan

Vad gjorde du istället då?
2023-07-28, 10:29
  #4
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hmm jag vet inte, kanske vidareutbilda sig på yrkeshögskola till något han tycker är intressant? Vi snackar två års utbildning som längst i så fall, har han 10-20 år kvar i arbetslivet eller mer kan det garanterat vara värt det om han hittar något roligt. Finns hur mycket som helst man kan söka och dessutom få studiestöd under tiden. Utanför åkeriverkshamheten finns det egentligen inte så mycket. Det är i så fall om han skulle söka till någon tjänst som testförare på t.ex. Volvo eller Scania.
2023-07-28, 10:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Vad gjorde du istället då?
började jobba på stålverk, tjänar det dubbla och de finns möjligheter
2023-07-28, 10:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
finns ingen framtid inom detta yrket tyvärr, tog själv Ce helt i onödan

Nä om man är helt värdelös och saknar driftighet kommer man inte så långt. Men annars kan man bli miljonär inom ett par år.
2023-07-28, 10:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Nä om man är helt värdelös och saknar driftighet kommer man inte så långt. Men annars kan man bli miljonär inom ett par år.

hahahah fortsätt jobba ihjäl dig du för ingenting. jag tjänar lika på 36 timmars veckor som dina 50-55timmars veckor
__________________
Senast redigerad av Crownhater 2023-07-28 kl. 10:38.
2023-07-28, 10:36
  #8
Medlem
Frågan är väl mer hur han är som person än vad han har för utbildning och jobb idag.

90 procent av befolkningen gör inget annat än att gnälla på sin situation utan att göra något åt det

De övriga 10 procenten tar tag i sitt liv och gör förändring....själv !!!

Med tanke på att DU startar en tråd om den bittra långtradarchauffören så vet jag i vilken kategori ovan han hör hemma i...

Hur kan hans livssituation vara ditt problem?
2023-07-28, 10:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
hahahah fortsätt jobba ihjäl dig du för ingenting. jag tjänar lika på 36 timmars veckor som dina 50timmars

Jag vänder papper och tjänar bra. Jag driver idag mitt eget åkeri så knappast att du tjänar mer än mig.
2023-07-28, 10:39
  #10
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crownhater
började jobba på stålverk, tjänar det dubbla och de finns möjligheter
Då frågar man sig ju varför du gjorde valet att ta CE?
För att det var gratis och samhället betalade kortet åt dig, eller för att du trodde att det skulle göra dig rik utan att anstränga dig? 🤔
2023-07-28, 10:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Jag vänder papper och tjänar bra. Jag driver idag mitt eget åkeri så knappast att du tjänar mer än mig.


de är väl en annan 5a att driva eget, krävs då kapital och risk. har dock svårt att tänka mig att du tjänar så pass bra mycket bättre att de är värt den risken.
2023-07-28, 10:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Då frågar man sig ju varför du gjorde valet att ta CE?
För att det var gratis och samhället betalade kortet åt dig, eller för att du trodde att det skulle göra dig rik utan att anstränga dig? 🤔


jag betalade själv, tror de blev 105.000kr -tänkte att de kunde vara bra att ha till framtiden eller som variation, är rätt trevligt att köra kan ja tycka
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback