• 1
  • 2
2023-07-25, 20:55
Medlem
Dålig info om detta måste jag säga. Även på skatteverket
Citera
2023-07-25, 21:10
Medlem
Kattknullarns avatar
Ca 34%.
Citera
2023-07-25, 21:15
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Dålig info om detta måste jag säga. Även på skatteverket

Alltså för det första (och jag är bara en som spelar CSGO, köper inte skins) så kommer inte skins öka i värde iom CS2 som är påväg ut? För det andra är det ju rätt rejält mycket du måste sälja för för att det ska räknas som taxerbar inkomst. Eller ja dom kan i teorin komma klampande men det känns enormt otroligt om det inte är svindyra saker du sitter på.
Citera
2023-07-25, 21:30
Bannlyst
Du håller käften och slipper betala överhuvudtaget!
Citera
2023-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Ca 34%.

34% Vinstskatt då?
Citera
2023-07-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Alltså för det första (och jag är bara en som spelar CSGO, köper inte skins) så kommer inte skins öka i värde iom CS2 som är påväg ut? För det andra är det ju rätt rejält mycket du måste sälja för för att det ska räknas som taxerbar inkomst. Eller ja dom kan i teorin komma klampande men det känns enormt otroligt om det inte är svindyra saker du sitter på.

Yes, marknaden kommer explodera förhoppningsviss hehe. Jo de sant, inga enorma belopp som överskrider en månadslön till exempel men det kan snabbt växa.. Tack för svar!
Citera
2023-07-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
34% Vinstskatt då?

Går inte att applicera VMB på csgo skins. Sanningen är att det är extremt svårt att driva lönsam och laglig verksamhet när du ska köpa/sälja skins och dom som gör det är väldigt få. Kanske inte finns några överhuvudtaget längre. Anledningen att det typ är omöjligt är mest på grund av regler gällande moms.
Senast redigerad av kidnappadIRL 2023-07-25 kl. 22:18.
Citera
2023-07-25, 22:45
Medlem
henrikos avatar
Jag är bara hobbyjurist. Och hobbyjurist ska inte tolkas som att jag är expert i vad som gäller den här typen av hobbyverksamhet. Utan det betyder att jag bara har halvkoll på allt.

Men jag tror att du som privatperson får göra enstaka försäljningar vid enstaka tillfällen för belopp upp till 50 000 utan att behöva ta upp det och skatta för det.
Citera
2023-07-25, 23:21
Medlem
Skid-masks avatar
30% på kapitalvinsten.
Vinsten från personliga tillgångar blir skattepliktig först när kapitalvinsten överstiger 50 000 kr per år.
https://lawline.se/answers/forsaljni...ra-i-datorspel
Citera
2023-07-26, 02:13
haha skatta för att sälja csgo skins? jävla idiot

har sålt och köpt skins för flera hundra tusen totalt, inte skattat ett öre

inga problem
Citera
2023-07-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Går inte att applicera VMB på csgo skins. Sanningen är att det är extremt svårt att driva lönsam och laglig verksamhet när du ska köpa/sälja skins och dom som gör det är väldigt få. Kanske inte finns några överhuvudtaget längre. Anledningen att det typ är omöjligt är mest på grund av regler gällande moms.

Sorry sent svar, ja du har rätt läste om det. Vilken skit. Inte omöjligt dock om man kan trixa lite
Citera
2023-07-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag är bara hobbyjurist. Och hobbyjurist ska inte tolkas som att jag är expert i vad som gäller den här typen av hobbyverksamhet. Utan det betyder att jag bara har halvkoll på allt.

Men jag tror att du som privatperson får göra enstaka försäljningar vid enstaka tillfällen för belopp upp till 50 000 utan att behöva ta upp det och skatta för det.

Tack, det stämmer! Typ :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in