2023-07-26, 13:41
Medlem
jackflashs avatar
Det finns inget effektivare sätt för att få människor att göra som du vill:
Tro på det jag säger, eller hamna i helvetet.

På så sätt har kyrkan styrt människor i århundraden. Det är dags för en ny doktrin. Region är ett opium för folket.
Citera
2023-07-26, 13:42
Medlem
Ballooonies avatar
Jag finns. Därför finns Jesus.
Finns inte Jesus.
Vad vore då en människa?
Vad säger det om dig om du inte har Jesus?

Ska du inte tacka Gud? Det måste ha hänt. Det krävdes naturligtvis om vi ska ha nåt liv. Från död..

Varför vill du inte se att det har hänt. Att vi kan rädda oss själva på det här enda möjliga och rätta sättet.

Vi har fått liv!
Ett överflödande liv.

Vill du välja livet? Söka leva verkligt liv.

Eller fortsätta med ditt. Vad ska krävas? Det räcker nu.

Vad ska krävas din dumma åsna.
Ett brev till mig själv.

Ingen är hopplös..

Vi har liv i Jesus. Ingen annan har vi att luta oss emot.. till slut..

Han älskar oss så mycket så han ger ut av sin enda kärlek.

Den räcker för alla.. men ta det inte för givet..

Det kan man inte göra..
Citera
2023-07-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Det finns inget effektivare sätt för att få människor att göra som du vill:
Tro på det jag säger, eller hamna i helvetet.

På så sätt har kyrkan styrt människor i århundraden. Det är dags för en ny doktrin. Region är ett opium för folket.
Du har säkert läst politiska partiprogram fulla med floskler om allas lika värde och rätten att bestämma själva. Men i verkligheten är det inte så. I en representativ demokrati har du ingenting att säga till om utan tvingas följa myndighetsbeslut. Om du kallar der frihet förstår du inte vad frihet innebär. En idiot som lägger sig i andras angelägenheter, det är DU och dina låtsaskompisar i riksdag och regering.

Ty det är inte mot varelser av kött och blod vi har att kämpa utan mot härskarna, mot makterna, mot herrarna över denna mörkrets värld, mot ondskans andekrafter i himlarymderna. Ef 6:12
Citera
2023-07-26, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
Ni kommer bli mycket chockade väldigt snart. För han kommer tillbaka. Vi lever i revelation just nu.
Det har folk sagt ända sedan den boken skrevs. Det finns alltid något som händer som går att tolka in i den förvirrade texten som man kan anta skrivits av någon som tog rejält med droger.
Citera
2023-07-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
"Jag och Fadern är ett" (Johannes 10:30)

Läs vidare på Johannes 10:31-32...
Jesus sa: ”Jag har gjort många goda gärningar som min Far har bett mig om. Vilken av de gärningarna tänker ni stena mig för?”

Jesus och Gud är inte samma, det bevisas ju i bibeln om och om igen...
Citera
2023-07-26, 14:06
Medlem
Citat:
Det är ett historiskt faktum bortom rimlig tvivel. Om du tvivlar på Jesus historiska existens så bör du även tvivla på Alexander den store, Julius Caesar m.m.

Citat:
Det är så historia fungerar. Man utgår från de skrifter, de efterlämningar och de muntliga traditioner som finns.
De skrifter, de efterlämningar och de muntliga traditioner som finns stämmer inte överens med bibeln.
Citera
2023-07-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
De skrifter, de efterlämningar och de muntliga traditioner som finns stämmer inte överens med bibeln.

Vilket format skulle du kräva för att vara nöjd?
Citera
2023-07-26, 14:16
Medlem
Vad jag har hört så dör man av ödem i lungorna när man korsfästs. En romersk soldat stack in en lans i Js kropp och ut kom vatten och blod. Tack vare det kvicknade J till och spelade död när han blev lagd i grottan. Sen blev han befriad av sina vänner som spred ut att han farit till himlen så att inte romarna skulle leta efter honom. Han flydde säkert till nån avkrok där han levde inkognito tills han dog av ålderdom.

Att det fortfarande finns folk som inbillar sig att det finns en gud och att den isåfall skulle bry sig vad de gör är för mig en gåta. För människan skapade gud till sin avbild!
Citera
2023-07-26, 14:20
Medlem
vasaduellers avatar
Man ska inte tro på allt man läser.

Citera
2023-07-26, 14:23
Medlem
Om Peter Parker inte är Spindelmannen, varför kan både Mary Jane och Miles Morales vittna om att så är fallet?
Citera
2023-07-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Om Peter Parker inte är Spindelmannen, varför kan både Mary Jane och Miles Morales vittna om att så är fallet?

Peter Parker är inte en historisk figur.
Citera
2023-07-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Vi tror inte att det som står i Bibeln är sant.
Därför behöver vi inte förklara något.
Det är i stället du som borde förklara hur du har verifierat att Bibeln är sann.
Hur gjorde du?

Många i tråden verkar ha missat att jag inte endast nämnde Bibeln som källa. Tacitus, Josephus m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in